2018-09-21, 15:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det kan ju även vara så att han i sak inte har motsatt sig att de har haft sex, något som han med sina traditioner har ansett sig ha "rätt till" då hon har givit signaler som kan missuppfattas av en man med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner?

Kanske ett sms-meddelande från läraren har haft ett hjärta eller en puss, något som en del kanske brukar enbart med syftet att visa uppskattning eller vänlighet?

Helt klart blir den gigantisk kulturkrock.

Sen kan det nog vara så att även om en våldtäkt begåtts enligt svensk ”paraplylag”, vilket nog inte är osannolikt, så är det inte givet att MGM alls uppfattar att det är vad som skett.
Citera
2018-09-21, 15:18
Medlem
Viktigt att komma ihåg är att MGM är HÄKTAD, inte DÖMD.

Hans etnicitet är OVIKTIGT, kvinnans klädsel är OVIKTIGT.
Citera
2018-09-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Inte många rätt där.

1. Det är en myt att mörkertalet vid sexualbrott är ”gigantiskt”.

2. Det är en myt att de flesta våldtäkterna begås i hemmet.

Varför skar du bort halva mitt inlägg för att vantolka det?

1. Till västvärlden sett sker de flesta våldtäkterna i hemmet
2. Så har det också varit i Sverige
3. Tills relativt nyligen, då Sverige blev det enda land (som jag känner till) där det är vanligare att bli våldtagen av en främling
4. Att du tror att dessa pensionsräddare som överfaller okända kvinnor på stan inte även våldtar tjejer i sin omgivning känns märkligt
5. Att jag tror att det finns ett enormt mörkertal när offret tillhör en hederskultur tycket jag knappast är häpnadsväckande.
Citera
2018-09-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars

Kanske ni kan sluta prata om sådant som inte har med tråden att göra direkt så att det är lättare att hitta den info man vill läsa om fallet...
Nåväl:
https://www.facebook.com/Noor.Aldeen.28

Som sagt, det finns en sökfunktion och det är inte svårt att hitta specifika saker, denna tråden är rätt så liten om man jämför med LH-tråden, där sökfunktionen funkar ypperligt.
TS borde kanske lägga i allt som framkommit i start? Sammanfattning etc?
Citera
2018-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Väldigt vad du har många förutfattade meningar baserat på vad någon skriver på Flashback, men du tycker det är helt orimligt att köra lite killgissningar baserat på text, bilder och videor från bloggen av kvinnan som tråden delvis handlar om. Snacka om sten i glashus. Sidan jag länkade är bara lite lätt roande kuriosa, inget annat. Du har fel i ungefär allt du skriver om mig, men tråden handlar om MGM och MBO, så ge oss gärna dina spekulationer om dem i stället!

http://skillnadmellan.se/skillnaden-mellan-de-och-dem/
Du kan läsa min signatur till att börja med. Jag sitter inte i glashus utan har full insikt om mina tillkortakommanden, fel och brister

Jag har skrivit antal inlägg om vad jag tänker kring dem. Du kan gå in bland mina inlägg och bläddra fram till dem ur den här tråden.

Väldigt många män har borderline, det är en myt att det är könsbestämt utan det är så att kvinnor och män, får fel diagnoser ställda av sådana orsaker.
Citera
2018-09-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Viktigt att komma ihåg är att MGM är HÄKTAD, inte DÖMD.

Hans etnicitet är OVIKTIGT, kvinnans klädsel är OVIKTIGT.

Hans etnicitet är inte oviktigt alls...
Med tanke på att hans etnicitet är överrepresenterade i våldtäkter trots att han tillhör en minoritet i landet så är det VÄLDIGT viktigt att ta tag och belysa problemet så att man kan finna en lösning på det.
Jag vet inte med dig, men dammtussarna man sopade under mattan när man skulle städa som liten försvann inte av sig själv... Man fick städa på riktigt istället.
Citera
2018-09-21, 15:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag förstår faktiskt inte alls moralismen. Bloggen är uppenbart privat och hon hade den anonymt, utan namn. Hon skrev inläggen på engelska.

Temat för bloggen var "self-empowement" och hon visar upp sitt nyvunna självförtroende med bilder på sig som hon ska få beröm på. Bra för henne, förmodligen. Hennes syfte tycks också ha varit att ge inspiration åt andra.

Varför inte ha en högst ordinär H&M-klänning i skolan? Om hon vill boosta sitt ego genom att på sin blogg ta foto taget snett uppifrån när hon sitter framåtlutad så är det väl helt okej - det verkar vara en slags terapi för henne att få uppskattande kommentarer på bloggen.
Det verkar inte vara mycket du förstår...
Citera
2018-09-21, 15:32
Medlem
DominantCs avatar
Såna här ljushuvuden, d v s utländska våldtäktsmän, brukar väl filma sina sexuella bedrifter? Undrar om det finns en liten film på GM's mobil, han vill väl säkert skryta för sina polare genom att visa hur han satte på en blondin med en kropp som är extra allt

Skulle ju varit VÄLDIGT intressant att se hur BO agerade på den filmen också, här är ju något som är jäkligt skumt!
Citera
2018-09-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Är palestinier överrepresenterade? Belägg?

Inte palestinier per se, men invandrare från MENA...
Tänk lite själv är du snäll!

Edit: Vill du ha belägg?
https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1534866452/svts/article19015418.svt/alternates/large/grafik3-jpg
Senast redigerad av chrisemil 2018-09-21 kl. 15:42.
Citera
2018-09-21, 15:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Varför skar du bort halva mitt inlägg för att vantolka det?

1. Till västvärlden sett sker de flesta våldtäkterna i hemmet
2. Så har det också varit i Sverige
3. Tills relativt nyligen, då Sverige blev det enda land (som jag känner till) där det är vanligare att bli våldtagen av en främling
4. Att du tror att dessa pensionsräddare som överfaller okända kvinnor på stan inte även våldtar tjejer i sin omgivning känns märkligt
5. Att jag tror att det finns ett enormt mörkertal när offret tillhör en hederskultur tycket jag knappast är häpnadsväckande.

Noll koll?
Jag har varken tagit bort eller lagt till något i ditt inlägg, än mindre vantolkat det.

Det är riktigt att det vid dom flesta brott finns ett stort mörkertal, sett till polisanmälda brott.

Denna felkälla faller nästan helt bort vid de trygghetsundersökningar som NTU (Nationella trygghetsundersökningen) gör.

Så ja, vi har ett bra statistiskt material.
Citera
2018-09-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag visste inte att alla från MENA är en etnicitet.

Nä, men häng upp dig på det, jag har allvarligare saker att göra än att diskutera med en grammatikpolis... Tänk och förstå för en sekund, gör dig inte lustig...

Jag formulerade mig fel, så slutpladdrat.
Citera
2018-09-21, 15:44
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC
Såna här ljushuvuden, d v s utländska våldtäktsmän, brukar väl filma sina sexuella bedrifter? Undrar om det finns en liten film på GM's mobil, han vill väl säkert skryta för sina polare genom att visa hur han satte på en blondin med en kropp som är extra allt

Skulle ju varit VÄLDIGT intressant att se hur BO agerade på den filmen också, här är ju något som är jäkligt skumt!
Utifrån hennes beskrivning av händelseförloppet på hennes blogg den 15 september så låter det osannolikt att han skulle ha kunnat filma det hela. Den ena handen hade han för hennes mun medan han förgrep sig på henne med den andra.

Citat:
You looked at me and I begged you to stop. I felt like a fragile bunny that the hunter was about to shoot with his gun. My heart was beating so fast and so loud. I tried to get away, I begged you to stop, I said no, I reached for your hands and tried to pull them away from my body… but you grabbed them firmly and as I contined to beg you to not do it, you took your big cold hand and placed it firmly over my mouth… and with the other hand you did exactly what I feared you would do.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in