2018-05-02, 22:45
Medlem
Jag har tidigare varit kund hos Reco.se. Dom var på oss som fan att köpa deras företagstjänst. Vi tackade nej gång på gång men efter en massa nej från vår sida så dök det helt plötsligt upp ett negativt omdöme i nära samband med deras försäljningsförsök.. Det var ingen kund till oss vilket var uppenbart men vi kände oss tvingade att köpa för att ens få hjälp att radera omdömet.

När vi väl var kunder så flöt allt på bra och det var inga som helst problem att få bort negativa omdömen som kom in då och då. Då var det faktiskt riktiga kunder. Med den vetskapen så är det inte så konstigt att de flesta företag bara har positiva omdömen och Reco.se blir således inte ett dugg trovärdiga..
Citera
2018-09-19, 23:41
Bannlyst
Reco.se tar bort dåliga recessioner som skrivits

I våras skrev jag en negativ recension om en frisör. Såg sen att en annan kund också hade kritiserat etc. Dock har denna frisör 4.7 i betyg. Dom senaste omdömena (negativa) är nu borta men dom låg ute några få månader förut. Ist är dom gamla positiva kvar (senaste numera 2018/05). Nån som har koll om dom får göra så?Nån mer som märkt dylikt ?
Senast redigerad av anonym-skribent 2018-09-19 kl. 23:43.
Citera
2018-09-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-skribent
I våras skrev jag en negativ recension om en frisör. Såg sen att en annan kund också hade kritiserat etc. Dock har denna frisör 4.7 i betyg. Dom senaste omdömena (negativa) är nu borta. Ist är dom gamla positiva kvar (senaste numera 2018/05). Nån som har koll om dom får göra så?Nån mer som märkt dylikt ?

Jag fick samma sak på en annan sida, typ Trustpilot, Prisjakt eller något. Blev dubbelt debiterad för en vara som aldrig ens skickades iväg. Krånglade som fasen under lång tid, reklamerade osv och företaget motarbetade mig hela tiden. Fick till slut köpet hävt, och på grund av att köpet hade återgått, och för att företaget hade anmält mitt negativa omdöme, så plockade sidan helt bort mitt omdöme - som om det aldrig skett. Idiotjävlar! Man litar ju inte längre på online-omdömen. Kan vara riktigt missvisande.
Citera
2018-09-20, 00:02
Bannlyst
Det är trustpilot och reco affärsmodell, att du som företag kan köpa gott omdöme på reco, så även du har blivit anmälda till Allmänna reklmationsnämden, så kan du skryta med gott omdöme på reco om du bara mutar.

Folk fatta inte recesionssajterna är inte objektiva utan man köper sej ett bra omdöme.
Citera
2018-09-20, 00:28
Medlem
VemBudars avatar
Jadå, kolla recensioner på mäklare tex
Citera
2018-09-20, 00:52
Medlem
kalkryggars avatar
Kan du inte mejla Reco och fråga om det du anger i trådstarten. Publicera sen deras svar här i tråden.
Citera
2018-09-20, 01:07
Medlem
Minsta betyg man ser där är 4 sjukt
Citera
2018-09-20, 10:55
Medlem
Själv håller jag mig till Google maps recensioner.

Vad tänker ni om det? Mörkar Google också negativa inlägg? (Har dock aldrig märkt något).
Citera
2018-09-20, 12:00
Medlem
I användarvillkoren reserverar sig Reco för att de kan radera annonser som strider mot riktlinjerna som anges. Om man ska gissa med vilket skäl företagen anmäler för borttagning är det väl för "falsk rekommendation". Dvs, "Marcus B" ger frisören en 1:a och dåligt omdöme, företaget påstår till Reco att de inte haft någon kund med det namnet.
Citera
2018-09-20, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du inte mejla Reco och fråga om det du anger i trådstarten. Publicera sen deras svar här i tråden.
Ok det borde jag kunna göra. Kan ju meddela att detta är nått man kan skriva om också etc så kanske dom får sig en tankeställare.
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
I användarvillkoren reserverar sig Reco för att de kan radera annonser som strider mot riktlinjerna som anges. Om man ska gissa med vilket skäl företagen anmäler för borttagning är det väl för "falsk rekommendation". Dvs, "Marcus B" ger frisören en 1:a och dåligt omdöme, företaget påstår till Reco att de inte haft någon kund med det namnet.
Ja men nu låg ju ändå kommentarerna ute runt ett kvartal så det verkar ju konstigt att dom skulle komma på det nu liksom.
Citera
2018-09-20, 20:59
Bannlyst
Har precis e-postat Reco.se
Citera
2018-09-21, 15:37
Bannlyst
Fick nu svar

"Tack för ditt meddelande och kul natt du är intresserad av att veta mer om hur vi på reco.se hanterar omdömen på vår sida.

Anledningen till att ett omdömen tas bort kan vara olika. Personen som skrivit omdömet kan välja att ta bort sitt konto vilket då leder till att samtliga omdömen kopplat till de kontot också blir borttagna. Det kan även bero på att omdömet blivit granskat, i processen efterfrågas underlag som styrker en kundrelation. Om underlag ej kan uppvisas tas omdömet bort. Vi granskar omdömen på vår sida på uppmaning av både användare och företag men även slumpvis eller på grund av att vårt granskningssystem givit utslag.

Hoppas att du fick den informationen du ville ha, om inte är det bara att återkomma.

Önskar dig en fin dag!"

Konstigt ändå, alltså det var till o med recco.se som hjälpte till att skriva texten som låg ute på nätet. Att dom nu skulle ha kommit på att den var "off" etc verkar ju skumt. Känns som dom har nån uppgörelse med betalande företagare på deras sajt bland annat min fd frisör (det är min teori). Har ej tagit den konto iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in