Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-21, 12:54
Medlem
Med tanke på hur snabbt Fab's inlägg försvann på IG så är det ju inte svårt att räkna ut hur känsligt det blev.
Finns ingen som helst anledning för henne att ljuga o jag har sett kommentarer innan där man förstår att hon är arg.
Arg över det som skrivs o arg över att behöva vara tyst.
Vill man se mycket från Tims liv så ska man följa Martine_Erikssons konto.. Det är Sean's mamma o hon postar bilder varje dag på Tim, bilder man inte sett innan.
Förr lr senare spricker någon... Någon som inte längre orkar vara tyst..
Citera
2018-09-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Med tanke på hur snabbt Fab's inlägg försvann på IG så är det ju inte svårt att räkna ut hur känsligt det blev.
Finns ingen som helst anledning för henne att ljuga o jag har sett kommentarer innan där man förstår att hon är arg.
Vill man se mycket från Tims liv så ska man följa Martine_Erikssons konto.. Det är Sean's mamma o hon postar bilder varje dag på Tim, bilder man inte sett innan.

Tror du har helt rätt. Saker kommer att komma ut. Undrar verkligen vad Faby menar med att han inte tog sitt liv. Min tolkning är att hon menar att något hände akut i Oman som ledde till hans handlingar, men att hon inte ser det som självmord.

Visst var det någon härinne (Lukas??) som skrev för ett tag sedan att Tims företag/pappa hade avskedat både Sean och Faby ganska omgående efter Tims död? Konflikter?
Citera
2018-09-21, 13:56
Medlem
Citat:
Men en Insta-story försvinner väl alltid snabbt? Det är ju inget vanligt inlägg. Så det har ju ingenting med innehållet i inlägget att göra.
Citera
2018-09-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Hon mår säkert jättedåligt och hon skriver det hon tänker och tror. Men med all respekt, det är vad hon tror, hon vet inte, hon har inte fakta. Hon gjorde allt för Tim när hon var anställd av honom, hon blev känslomässigt engagerad och ser sig som "second mum", men nu är hon troligen inte med längre, hon hörde till Tims LA-liv, inte till familjen i Sverige.

Sen tänker jag också på olika kulturer och olika sätt att se saker på. Var kommer hon ifrån? Mexico? Helt klart ser hon självmord som en feg utväg för en fegis, och hennes Tim var inte feg (det var han verkligen inte!) så med den logiken kan han inte ha gjort det. Hon ser också självmord som skamligt, att man "talar illa om Tim" och hon vill försvara honom för "han är inte glad nu för hela världen tror att han inte orkade längre".

Hon tycker att man framställer Tim som svag och dålig och hon är lojal mot honom och vill säga att det var han inte. För henne är självmord ett stigma, något som man skäms oerhört över.
Det här är tror jag stämmer. Om man tolkar hennes inlägg utifrån det du skriver så faller allt på plats och blir begripligt. Och synen på självmord som feghet var väldigt vanlig i Sverige förr, den finns säkert kvar hos många människor runt om i världen.
Citera
2018-09-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Men en Insta-story försvinner väl alltid snabbt? Det är ju inget vanligt inlägg. Så det har ju ingenting med innehållet i inlägget att göra.

Det var ett ”vanligt” inlägg på Fabiolas IG som Avicii Berlin lagt ut på IG som en Instastory. Instastoryn försvann efter ett tag, helt korrekt, men även Fabiolas ”vanliga” inlägg togs bort relativt snabbt. Ett ”vanligt” inlägg försvinner ju inte efter ett tag.
Citera
2018-09-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Det var ett ”vanligt” inlägg på Fabiolas IG som Avicii Berlin lagt ut på IG som en Instastory. Instastoryn försvann efter ett tag, helt korrekt, men även Fabiolas ”vanliga” inlägg togs bort relativt snabbt. Ett ”vanligt” inlägg försvinner ju inte efter ett tag.
Hur vet du det, är du vän med henne? Hennes instakonto är ju privat
Citera
2018-09-21, 16:32
Medlem
En del tror att Tim begick självmord, andra att han blev mördad, kanske var det en ren olyckshändelse. Ärligt talat vi har egentligen ingen aning utan det vi håller på med är rena spekulationer där vi bildar oss egna sanningar av uppgifterna vi samlar in från nätet. Föräldrarnas uttalande i samband med Tims död var inte heller i klarspråk. De skrev att han inte orkade längre och vi lämnades till att tolka det som vi ville. Det hade varit bra att en gång för alla verkligen informera allmänheten om vad som faktiskt hände den där dagen i Oman.

Spännande att det äntligen är någon som vågar yttra något. Det går ju inte att misstolka Fabiolas missnöje i inlägget hon gjorde anser jag. Självklart hade hon också insyn i Tims liv i LA och sitter på en hel del information om både honom och hans vänner. Kanske bubblan brister tillslut och vi får reda på vad som hänt.

En sak som är säker är att Tim är död. Eller är det säkert, han kanske lever. Vem vet?
Citera
2018-09-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojitos
Tror du har helt rätt. Saker kommer att komma ut. Undrar verkligen vad Faby menar med att han inte tog sitt liv. Min tolkning är att hon menar att något hände akut i Oman som ledde till hans handlingar, men att hon inte ser det som självmord.

Visst var det någon härinne (Lukas??) som skrev för ett tag sedan att Tims företag/pappa hade avskedat både Sean och Faby ganska omgående efter Tims död? Konflikter?
In this case I understand why she sounds a bit angry and obviously wants to contradict the statement of the family. She was very close to Tim and cared for him.
Perhaps Faby was one of those people who do a lot more in their job than they need to and nobody thanked her for that after his death?

(She knows the whole background with Tim's friends and family. I hope one day she will write her memoirs.)
Senast redigerad av Carolina1993 2018-09-21 kl. 17:01.
Citera
2018-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Hur vet du det, är du vän med henne? Hennes instakonto är ju privat

Inte jag personligen, men ett par vänner till mig. Hon låter även flera med fankonto följa henne.
Citera
2018-09-21, 17:18
Medlem
Citat:
Thank you very much for the tip with Martine_Eriksson. I knew her name, but I never looked up her account. Beautiful pictures.
Is this Faby?
https://www.instagram.com/p/BmutVVIgMxl
Senast redigerad av Carolina1993 2018-09-21 kl. 17:25.
Citera
2018-09-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
In this case I understand why she sounds a bit angry and obviously wants to contradict the statement of the family. She was very close to Tim and cared for him.
Perhaps Faby was one of those people who do a lot more in their job than they need to and nobody thanked her for that after his death?

(She knows the whole background with Tim's friends and family. I hope one day she will write her memoirs.)

Det hoppas jag också. Hon är kanske den som egentligen sitter inne med mest insiderinformation så att säga. Vi fick ju också veta för ett tag sedan i en artikel att det var hon som ringt till meditationsläraren för Tims räkning. Han förlitade sig säkert på henne på många olika sätt, praktiskt och mentalt. Jag gissar som andra att hon är mexikanska och om jag tillåts en kulturell stereotyp så är latinska kvinnor ofta väldigt modersömma och familjeorienterade, vilket säkert var något som Tim behövde. Hon kallar sig ju hans andra mamma i instaposten.
Citera
2018-09-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojitos
Det hoppas jag också. Hon är kanske den som egentligen sitter inne med mest insiderinformation så att säga. Vi fick ju också veta för ett tag sedan i en artikel att det var hon som ringt till meditationsläraren för Tims räkning. Han förlitade sig säkert på henne på många olika sätt, praktiskt och mentalt. Jag gissar som andra att hon är mexikanska och om jag tillåts en kulturell stereotyp så är latinska kvinnor ofta väldigt modersömma och familjeorienterade, vilket säkert var något som Tim behövde. Hon kallar sig ju hans andra mamma i instaposten.
I agree.
There is also a facebook account. According to this she is from Guatemala.
(Fabiola Olaverri, I think she is it, because I see Liam in one of the small pictures on the left).
Senast redigerad av Carolina1993 2018-09-21 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in