2018-09-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Har man diskuterat hennes agerande ? Utan att ha tittat förstår jag att hon lagt ut utmanande bilder på sig, detta ringer inom mig en person som gillar att bli uppmärksammad. Inget fel med att vara det men kanske hon tog ett steg längre och efter att ha fått hans blick efter sig valde att svara med nån inviterande gest snarare än agerat professionellt och sagt stop.

Ursäkta, ska du skuldbelägga kvinnan nu? Har det någon roll menar du om någon lägger ut bilder som du eller flera anses vara utmanande? får man våldta någon då? Svar NEJ.
Hur dum får en bli?
Citera
2018-09-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ja, det är i ett tidigt skede för att kunna säga exakt vad som skett, vad som gått snett, om en del varit ömsesidigt och sedan övergått till våldtäkt elr inte.. det är bara spekulationer från min sida såklart. givetvist ska man kunna gå klädd hur man vill, klänning eller kjol, men sen tycker jag att man anpassar sin klädsel efter sin arbetsplats, en nunna går med heltäckande kläder, en strippa går lättklädd, toppless kanske tillsammans med string. Tror inte att en lärare hade kunnat gå runt med enbart string i korridoren, eller minishorts där skinkorna hänger ut, ja du förstår min poäng. Hennes klädsel var väldigt vågad för en skola, och sen att hon
är tbx efter nå dag 💁🏽‍♀️ alla äe ju olika men ja jag spekulerar utifrån det.
Jag har sagt flera gånger i tråden redan att klädseln är opassande som yrkesperson. Lika lite som jag skulle önska en manlig lärare som sexualiserar sig själv i klassrummet inför en dotter, skulle jag vilja att en kvinnlig gjorde det inför en son. Hur de sedan klär sig privat och lever utanför arbetstid är något annat. Ändå så är inte kläderna ett grönt ljus. Jag bär aldrig klänning särskilt ofta men absolut att jag skulle kunna ha kortkort om jag gjorde det som omväxling. Som svensk förväntar jag mig att inte våldtas då heller och våldtäktsmän brukar våldta oavsett om man har byxor på sig också. Problemet blir när man påstår att vissa kläder eller person är ett bevis på att våldtäkt inte skett. Har du själv utsatts för våldtäkt någon gång? Kan berätta att jag personligen befann mig i skolan några timmar efter en sådan och då var jag elev. Kvinnor kan göra otroligt mycket normala saker efter svåra förhållanden eller trauman, de lägger sig inte ner och dör bara. Sedan är dem som varit utsatta för olika saker, särskilt förhärdade. Stor skillnad om man levt hela sitt liv i en rosa sockervaddsvärld.

Men jepp, klädseln bör ifrågasättas som yrkesperson. Jag vill däremot inte göra det mot henne som potentiellt offer utan gällande bekvämlighet för eleverna. När jag gick i skolan fanns några utstickare gällande klädstilen och ingenting som påverkat. Jag vill ändå ifrågasätta om vad som helst är lämpligt, exempelvis anser jag inte att slöja som täcker ansiktet heller hör hemma i skolans värld.
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Rektorn är ett kapitel för sig:

https://samnytt.se/muslimsk-massbon-pa-skolan-i-nassjo-under-skolavslutningsdagen/

Jag har av någon anledning en känsla av att det finns rejält med smuts att gräva upp om honom.

En jubelidiot som rektor/"gymnasiechef" och uppmärksamhetskåta borderlinebrudar som språklärare, då blir det som det blir med den skolans utveckling. Nykomlingar som inte lär sig ett skit men gärna gör inbrott och snor datorer. Frekventa blåljusutryckningar. Väktare var uppe på förslag men stoppades av någon kommun-sosse.

Den svenska diasporan är där den svenska kulturen kommer att fortleva och frodas, inte i Sverige, iaf inte de närmaste seklen. Vi som besitter någorlunda sunt förnuft har redan stuckit.
En sak ska du ha jäkligt klart för dig. Diagnoser resulterar inte i specifik klädsel och personligen har jag känt flertalet individer med borderline som ingen av dem gått klädd likt lärarinnan. Smutspropaganda taget ur luften. MGM skulle lika gärna vara den som är emotionellt instabil.
Citat:
Har man diskuterat hennes agerande ? Utan att ha tittat förstår jag att hon lagt ut utmanande bilder på sig, detta ringer inom mig en person som gillar att bli uppmärksammad. Inget fel med att vara det men kanske hon tog ett steg längre och efter att ha fått hans blick efter sig valde att svara med nån inviterande gest snarare än agerat professionellt och sagt stop.
Så kan det vara. Vi vet inte alls ännu.
Citera
2018-09-21, 11:16
Medlem
därför borde alla gå nakna..så hade det inte blivit nåt tjafs om kläder i vart fall
Citera
2018-09-21, 11:20
Medlem
Alltså hur kvinnor/tjejer klär sig har aldrig någon betydelse för om män/killar våldtar eller hur?
Här sitter ni och som vanligt ska skuldbelägga kvinnor och deras kroppar, ja då är ni lik alla våldtäktsmän som finns. Så jävla vidrigt!
Citera
2018-09-21, 11:20
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
En sak ska du ha jäkligt klart för dig. Diagnoser resulterar inte i specifik klädsel och personligen har jag känt flertalet individer med borderline som ingen av dem gått klädd likt lärarinnan. Smutspropaganda taget ur luften. MGM skulle lika gärna vara den som är emotionellt instabil.

Tror du inte att jag vet det? Nu menade jag MBO och hennes lika uppmärksamhetskåta FB-väninna (också lärarinna på skolan), inte dina emotionellt instabila vänner. Förstår du?
Citera
2018-09-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
därför borde alla gå nakna..så hade det inte blivit nåt tjafs om kläder i vart fall

Kan vara bra att läraryrket automatiseras bort då det enbart är massa idioter och psyksjuka WT-folk som sysslar med det. Dessutom lär sig smarta människor inget av att sitta och lyssna på någon odåga, när de bättre kan göra allt hemma via datorn.

Sen är det så också att WT-folk behöver ingen skolgång i större utsträckning för de är helt obildbara och korkade i vilket fall som helst. Det ser vi ju nu tydligt i informationsåldern vi befinner oss i. Inte fan har folk blivit smartare trots all info tillgänglig överallt. Allra minst behöver babbar och negrer det, som med sina gener inte hör hemma i en vit högteknologisk civiliserad värld avsedd för överlägsna människovarelser.
Senast redigerad av goyimcuck 2018-09-21 kl. 11:29.
Citera
2018-09-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Sverige har verkligen förändrats då det gäller brott och till afghanernas försvar så tror dom väl att alla tanter är lika kåta. Inget konstigt alls att han ville mysa lite med batikläraren. Läs på "Vi står inte ut" Facebook så är det lärare i mängder vilka ömmar för dom små. Som någon skrev tidigare - Som man röstar får man ligga. Tror det här blir vardagsmat när alla dom afghanska glina börjar gymnasiet efter att vår Migrationsöverdomstol röstat ja till ponkarnas skolgång. Inte en chans att denna gärningsman var blond och blåögd.

Men fy f*n alltså, är du riktigt frisk?
Kolla in alla manliga lärare då? hur tror du dem är mot en del elever.

Nej ta din teori och släng den i väggen.
Citera
2018-09-21, 11:24
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Ursäkta, ska du skuldbelägga kvinnan nu? Har det någon roll menar du om någon lägger ut bilder som du eller flera anses vara utmanande? får man våldta någon då? Svar NEJ.
Hur dum får en bli?
Är nu inte insatt i händelsen men är det så att hon utmanat till både vänster och höger med utseende och gester, anser du hon är helt utan samtycke ?
Citera
2018-09-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
En märklig historia detta. Än märkligare att läsa en del kommentarer från förmodat upplysta svenska män. Jag har följande synpunkter:

1. Om kvinnans bakgrundshistoria stämmer har hon haft mycket elände och tragiska händelser i sitt liv, men ändå tagit sig igenom detta och bestämt sig för att titta framåt och leva livet. Starkt!
2. Hon har en fantastisk kropp, en kropp som en del kvinnor förmodligen skulle döda för att ha, och hon gillar att visa upp den. Ett problem? Nej, vi lever i 2018 i ett västerländskt sekulärt samhälle där kvinnor har all rätt att ha vilka kläder de vill och visa sin kropp (i kläder) hur de vill.
3. En normal, västerländsk man, skulle mycket väl kunna beundra kvinnans kropp. Fantisera om henne, kanske försöka "ragga upp" henne men därvid hade det stannat om hon inte visat intresse. Då får man göra som de flesta gör, ta fram bilder av henne och ja, ni vet vad. Araben och många andra nyanlända från andra kulturer gör inte så, de tolkar allt som inte är kraftigt och ibland rent fysiskt avståndstagande som en invit till sex. De är stenåldersmänniskor som ser kvinnan som ett objekt. Djupt tragiskt att kvinnan inte tycks ha förstått detta och avvisat alla inviter från våldtäktsmannen.
4. SMS-konversationen mellan BO och GM. Skulle vara intressant att läsa den, man får ju känslan av att de haft "något på gång". Flört, inviter osv som skulle vara oskyldigt med en västerländsk man, en stenåldersmänniska ser det nog snarare som ett löfte om sex. Här verkar vara en hund begraven.
5. Kvinnans agerande efteråt: verkar inte vilja anmäla, hoppas att araben nu ska bli en bättre människa osv osv. Det här med att ha blivit våldtagen verkar inte vara någon "big deal" för henne. Var det något hon omedvetet eller medvetet ville skulle hända? Spänningen, det förbjudna, känslan av att bli tagen utan att kunna/vilja göra motstånd? Vem vet? Efterspelet verkar minst sagt ovanligt.

Kontentan av mitt inlägg blir ändå: Hon må vara hur sexig som helst, hur korkat naiv som helst - men hon ska fanimej inte behöva bli våldtagen för det eller behöva löpa gatlopp för hur hon är skapt eller klädd. Den synen på kvinnor är inte bättre än skäggtalibanernas!

Jag hoppas att hon tar sig igenom detta också, hon vet hur man går vidare helt uppenbarligen. Jag hoppas också att hon släpper sin naiva syn på stenåldersmän. Om hon gått bakom sin sambos/mans rygg och haft en affär med araben hoppas jag att hon har vett att berätta detta, om inte annat lär väl sms-konversationen kunna bevisa ett och annat om detta.

Som sagt, en ovanlig historia detta!

1. Kvinnor använder i första hand sin sexighet som härskarteknik mot andra kvinnor inte för att locka till sig horder av talibaner/svenska män.
2. Kvinnan kan möjligen vara lesbisk (double blade) och vill locka till sig en tomboy.

/Lång och erfaren
Citera
2018-09-21, 11:31
Medlem
Citat:
Är nu inte insatt i händelsen men är det så att hon utmanat till både vänster och höger med utseende och gester, anser du hon är helt utan samtycke ?

Lägg ned, vad då utmanat med utseende och ester, det är vad en del tror att en del gör, är du så kåt hela tiden så du tror att alla vill ligga för man är trevlig t e x.
Nej kåtheten sitter i gärningsmännen alltid.
Allvar, allt här i världen handlar inte om sex och dessutom måste jag få fråga, vad är samtycke för dig?
Citera
2018-09-21, 11:35
Bannlyst
Nor Aldeen Adbllah våldtog Ann-Christin Svärd

Häktningsframställan
COB-TM409694-18
Personuppgifter m.m.
Brott och häktningsgrund m.m.
Efternamn och samtliga förnamn
Abdllah, Nor Aldeen
Bostads- och postadress
c/o Alaa Atik, Sturegatan 32 B Lgh 1201, 571 34 NÄSSJÖ
Tolk behövs
Språk
Arabiska

Förhör enligt 23:9 RB inlett
2018-09-18 kl 07:37

Häktningsframställan, sannolika skäl
Våldtäkt 2018-09-14 12:50 -- 2018-09-14 13:30 Brinellgymnasiet, Brinellgatan 52 c, Nässjö, Nässjö kommun
Id: POD50-BM2018-549739681-3C, Ext ärendenr: 5000-K1161960-18

Offentlig försvarare är förordnad.
Citera
2018-09-21, 11:35
Medlem
om det inte är kläderna, så är det hennes sängkammarblick! Blir så less och alltid höra sånt här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in