Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Ja, det är i ett tidigt skede för att kunna säga exakt vad som skett, vad som gått snett, om en del varit ömsesidigt och sedan övergått till våldtäkt elr inte.. det är bara spekulationer från min sida såklart. givetvist ska man kunna gå klädd hur man vill, klänning eller kjol, men sen tycker jag att man anpassar sin klädsel efter sin arbetsplats, en nunna går med heltäckande kläder, en strippa går lättklädd, toppless kanske tillsammans med string. Tror inte att en lärare hade kunnat gå runt med enbart string i korridoren, eller minishorts där skinkorna hänger ut, ja du förstår min poäng. Hennes klädsel var väldigt vågad för en skola, och sen att hon
är tbx efter nå dag 💁🏽♀️ alla äe ju olika men ja jag spekulerar utifrån det.
Jag har sagt flera gånger i tråden redan att klädseln är opassande som yrkesperson. Lika lite som jag skulle önska en manlig lärare som sexualiserar sig själv i klassrummet inför en dotter, skulle jag vilja att en kvinnlig gjorde det inför en son. Hur de sedan klär sig privat och lever utanför arbetstid är något annat. Ändå så är inte kläderna ett grönt ljus. Jag bär aldrig klänning särskilt ofta men absolut att jag skulle kunna ha kortkort om jag gjorde det som omväxling. Som svensk förväntar jag mig att inte våldtas då heller och våldtäktsmän brukar våldta oavsett om man har byxor på sig också. Problemet blir när man påstår att vissa kläder eller person är ett bevis på att våldtäkt inte skett. Har du själv utsatts för våldtäkt någon gång? Kan berätta att jag personligen befann mig i skolan några timmar efter en sådan och då var jag elev. Kvinnor kan göra otroligt mycket normala saker efter svåra förhållanden eller trauman, de lägger sig inte ner och dör bara. Sedan är dem som varit utsatta för olika saker, särskilt förhärdade. Stor skillnad om man levt hela sitt liv i en rosa sockervaddsvärld.
Men jepp, klädseln bör ifrågasättas som yrkesperson. Jag vill däremot inte göra det mot henne som potentiellt offer utan gällande bekvämlighet för eleverna. När jag gick i skolan fanns några utstickare gällande klädstilen och ingenting som påverkat. Jag vill ändå ifrågasätta om vad som helst är lämpligt, exempelvis anser jag inte att slöja som täcker ansiktet heller hör hemma i skolans värld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scraper
Rektorn är ett kapitel för sig:
https://samnytt.se/muslimsk-massbon-pa-skolan-i-nassjo-under-skolavslutningsdagen/
Jag har av någon anledning en känsla av att det finns rejält med smuts att gräva upp om honom.
En jubelidiot som rektor/"gymnasiechef" och uppmärksamhetskåta borderlinebrudar som språklärare, då blir det som det blir med den skolans utveckling. Nykomlingar som inte lär sig ett skit men gärna gör inbrott och snor datorer. Frekventa blåljusutryckningar. Väktare var uppe på förslag men stoppades av någon kommun-sosse.
Den svenska diasporan är där den svenska kulturen kommer att fortleva och frodas, inte i Sverige, iaf inte de närmaste seklen. Vi som besitter någorlunda sunt förnuft har redan stuckit.
En sak ska du ha jäkligt klart för dig. Diagnoser resulterar inte i specifik klädsel och personligen har jag känt flertalet individer med borderline som ingen av dem gått klädd likt lärarinnan. Smutspropaganda taget ur luften. MGM skulle lika gärna vara den som är emotionellt instabil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stockmokk
Har man diskuterat hennes agerande ? Utan att ha tittat förstår jag att hon lagt ut utmanande bilder på sig, detta ringer inom mig en person som gillar att bli uppmärksammad. Inget fel med att vara det men kanske hon tog ett steg längre och efter att ha fått hans blick efter sig valde att svara med nån inviterande gest snarare än agerat professionellt och sagt stop.
Så kan det vara. Vi vet inte alls ännu.