2018-09-20, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Alltid är det någon annans fel. Har ni samma inställning när det är er dotter eller fru som våldtas? Är det då ni säger till frugan, "fan, du hade undgått våldtäkt om du bara hade burit lite längre byxor!".

Jag skulle aldrig ha ett förhållande med någon som henne, med det beteendet på bloggar och annat så frågan faller på sin egen orimlighet.

Men ja, skulle min partner klä upp sig sexigt som tusan och sen vandra runt i en MENAflock så skulle jag absolut säga "skyll dig själv" om hon blev våldtagen.
Citera
2018-09-20, 17:48
Medlem
KFCnoggers avatar
Om allt det som kommit fram i tråden stämmer är det ett tragiskt fall.

Två sorgsna/vilsna själar som inte haft den trygga start i livet alla har rätt till.

Rymdkram till alla inblandade <3
Citera
2018-09-20, 17:49
Medlem
Kan ju som elev på brinell säga att vi inte har fått höra något förutom att en lärare blev våldtagen under fredagseftermiddagen. De verkar fortfarande hålla ytterst tyst om ämnet.
Citera
2018-09-20, 17:50
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vilken otroligt sorglig bild! Hur hon vänder ryggen åt sin lilla dotter och putar med rumpan för att göra en sexig selfie ... och bildtexten ovanpå det.

Tragiskt!
Och hon skall vara lärare...

Känns mer som att hon är en produkt av psykiatrireformen -94/-95.

En orosanmälan till socialen kanske vore på sin plats?
Citera
2018-09-20, 17:50
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Vet du något vi andra inte vet? Och även om båda hade nån slags romans, sexuell relation eller liknande, hur förtar det från det faktum att hon har blivit våldtagen? Kan kvinnor inte bli våldtagna av män de tidigare gett sitt samtycke till? Statistiskt sett våldtas de flesta kvinnor i nära relationer, vilket ju tyder på att ett tidigare givet samtycke inte betyder att en kvinna inte kan våldtas.

Jag har nu försökt sätta mig in i era argument men förstår fortfarande inte vad hennes klädsel, hennes eventuella affär med GM (som dessutom endast är spekulationer) eller hennes tidigare bakgrund har att göra med det faktum att hon har blivit våldtagen.

Att det är ett faktum att hon blivit våldtagen är också spekulationer. Avvakta dom.
Citera
2018-09-20, 17:52
Medlem
Säkert påtryckningar från kommunalrådet med politikern socialdemokratern Anci Magnusson i spetsen

37 polisutryckningar under läsåret 2016-2017 förstår att bl a politikerna vill sopa det här under mattan

Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Kan ju som elev på brinell säga att vi inte har fått höra något förutom att en lärare blev våldtagen under fredagseftermiddagen. De verkar fortfarande hålla ytterst tyst om ämnet.
Senast redigerad av x2016 2018-09-20 kl. 18:09.
Citera
2018-09-20, 17:52
Medlem
Stämmer det att det på GM:s Facebookprofil står att han gick ut gymnasium (eller motsvarande) 2010 eller 2011 i Syrien? Någon som har en länk till profilen?

Edit: Hittade länken (https://m.facebook.com/Noor.Aldeen.28)
Senast redigerad av with3r 2018-09-20 kl. 17:57.
Citera
2018-09-20, 17:53
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
http://www.abeforum.com/showthread.php?42695-I-love-my-body-and-my-body-loves-me!&highlight=candelonia

Säga vad man vill men nån jantelag verkar hon inte lida av.

Verkar vara ett sätt att tänka positivt, man komposterar i diktform saker man gillar med sig själv. Inte insatt i teorin men låter som många kvinno hatande män här inne hade mått bra av göra samma sak.
-”Jag mår bra med mig själv, jag behöver inte kalla kvinnor vid slagord och nervärdera för att må bra”
Gör så en gång om dagen så kanske det sjunker in o gör er till civiliserade människor med
Citera
2018-09-20, 17:54
Medlem
Citat:
Världen kretsar inte kring dig och vad du tycker. Uppenbarligen finns det män som vill ha ett förhållande med henne då hon verkar gift och ha barn.

Vilket tydligt visar att du sätter skulden på kvinnan istället för att gå till roten med problemet, kvinnosynen hos vissa grupper.
Tittar du inte åt vänster och blir påkörd så är det den som kom från vänster som bär skulden till olyckan, men du är fortfarande en jävla idiot som inte tittade åt vänster. Hur kan det vara så svårt att fatta att påpekanden om offrets agerande inte är detsamma som skuldbeläggning?
Citera
2018-09-20, 17:58
Medlem
banancools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Gruppvåldtagen redan som 6-åring och 9-åring tydligen. Självmordsförsök osv. Sanslöst tragisk uppväxt. Skadad redan från start. Inte konstigt hon är som hon är.
Hur är det med din läsförståelse?
Citera
2018-09-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Verkar vara ett sätt att tänka positivt, man komposterar i diktform saker man gillar med sig själv.

Eh.. Kontemplerar?
Citera
2018-09-20, 17:59
Medlem
Citat:
Vet du något vi andra inte vet? Och även om båda hade nån slags romans, sexuell relation eller liknande, hur förtar det från det faktum att hon har blivit våldtagen? Kan kvinnor inte bli våldtagna av män de tidigare gett sitt samtycke till? Statistiskt sett våldtas de flesta kvinnor i nära relationer, vilket ju tyder på att ett tidigare givet samtycke inte betyder att en kvinna inte kan våldtas.

Jag har nu försökt sätta mig in i era argument men förstår fortfarande inte vad hennes klädsel, hennes eventuella affär med GM (som dessutom endast är spekulationer) eller hennes tidigare bakgrund har att göra med det faktum att hon har blivit våldtagen.

Först och främst stämmer det inte att det flesta våldtäkter ens sker av bekant längre, det är en gammal sanning som inte längre gäller, kolla på brå's sida. Okänd gärningsman och offentligplats är numer vanligast. Skola är också vanligare plats än hemmet, vilket är djävligt skrämmande i sej.

Till sakfrågan, det är klart att hon kan ha blivit våldtagen. Men om hon haft en relation och/eller flirtat med MGM, så är det klart att det förändrar sannolikheten för olika händelseförlopp. På vilket sätt och hur, kan man ju bara i detta nu spekulera om. Men att det på något sätt ändrar förutsättningarna är väl ändå klart.

Sådan här saker brukar ju klarna när man får läsa domen. Om det blir en rättgång vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in