Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-19, 11:46
Medlem
Måste vara muslimer. Aldrig att nån kristen attackerar kyrkan då denna är stor respekt för dem.

Eller vad tror ni ?
Citera
2018-09-19, 11:51
Medlem
Fashwaves avatar
Det måste vara islamister.

Nu börjar inbördeskriget i Södertälje i FAS-2. Har Polisen resurser? Nej.

Då får de kristna beväpna sig själva.

Konstigt tyst i media om ett terrordåd mot en kyrka. Det nämns men knappt.

När kommer Pansargeneralen att twittra om nynazister och fascister som utfört ett terrordåd i Södertälje?

Tills han upptäcker att det var mot kristna, då kommer han glömma det fortare än en kommunist blir kapitalist om de ärver en förmögenhet.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-19 kl. 11:54.
Citera
2018-09-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Tycker rapporteringen känns avklippt, inga frågeställningar till vad detta betyder för närområdet.

Är det nån som vet hur balansen ligger i st? syrian/muslims?
Syrianer över lag är dock betydligt mer intresserade av att starta butiker, göra karriär än att kriga.

Och framförallt - vart är alla kärleksbombande missionärer från Handhjärteordern?
Citera
2018-09-19, 12:37
Medlem
Inbördeskrig-terrordåd... haha ni har tydligen aldrig varit i södertälje 😅 jävla drömmare, jag tror mer på en hämd från en viss mördare som blev frisläppt förra veckan efter några års fängelse, för ett ganska uppmärksammat mord i ronna på oasen? Kanske st: afrems kyrka är nya Oasen. Kanske några där ifrån som pratade med polisen i utredningen mot denne släppta mördare?

Tror inte på ISIS iaf hahahah...
Citera
2018-09-19, 12:44
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Måste vara muslimer. Aldrig att nån kristen attackerar kyrkan då denna är stor respekt för dem.

Eller vad tror ni ?

GM kanske inte nödvändigtvis ser samlingslokalen/festlokalen "i anslutning till" (vad som nu menas med det) kyrkan som en helig plats, särskilt inte om tillräckligt många från en konkurrerande gangsterklan har samlats där för att målet skall bli oemotståndligt. Jag spekulerar nu.
Citera
2018-09-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kagel
Inbördeskrig-terrordåd... haha ni har tydligen aldrig varit i södertälje 😅 jävla drömmare, jag tror mer på en hämd från en viss mördare som blev frisläppt förra veckan efter några års fängelse, för ett ganska uppmärksammat mord i ronna på oasen? Kanske st: afrems kyrka är nya Oasen. Kanske några där ifrån som pratade med polisen i utredningen mot denne släppta mördare?

Tror inte på ISIS iaf hahahah...

Det här känns mycket troligare även om jag hade hoppats på muslimer.
Citera
2018-09-19, 14:14
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1

Eller vad tror ni ?
Givetvis är det muslimer. Sveriges politiker har lyckats skapa en krutdurk som har börjat brinna.
Citera
2018-09-19, 14:49
Medlem
Kan vara ett attentat för att få försäkrings pengar till en ny lokal. Vet att kyrkan betyder mycket för kristna men nu var det inte kyrkan utan lokalen som bombades och vad gör man inte för pengar liksom.
Citera
2018-09-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Det här känns mycket troligare även om jag hade hoppats på muslimer.

Varför hoppas du på det? Dom gör inte tillräckligt med jävulskap? 😂
Citera
2018-09-19, 15:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Kan vara ett attentat för att få försäkrings pengar till en ny lokal. Vet att kyrkan betyder mycket för kristna men nu var det inte kyrkan utan lokalen som bombades och vad gör man inte för pengar liksom.

Jag gissar i första hand på försäkringsbedrägeri, internkonflikt eller något kriminellt element före religionskonflikt.
Citera
2018-09-19, 15:50
Medlem
Man tar in en förföljd grupp för att sedan släppa in deras förföljare????
Citera
2018-09-19, 16:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123

Så vitt jag förstår fanns det folk i lokalen men inte i kyrkan. Förändrar det din åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in