Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Jag har jobbat inom psykiatrin under lång tid. Har träffat många överläkare. De har haft väldigt olika uppfattningar i denna fråga. Teorin att det har med läkarutbildningen att göra vill jag därmed avskriva.
Vilka "till tystnad kuvade och kastrerade män och kvinnor" talar du om? Ifrågasättandet av könsroller sker ju huvudsakligen i lägre medelklass och uppåt. De flesta jag känner är inte kuvade, och framförallt inte tystade, men intresserade av frågan.
Eberhard vill göra frågan "vetenskaplig". Han lär dock ha svårt att hitta någon entydig forskning som visar att psykisk ohälsa har med förändrade könsroller att göra.
Genusvetenskapen är en typisk överklasskärringföreteelse, med tanter som Jenny Strömstedt, Sara Danius och Ebba-Witt Brattström och Guuuudrun men de nyttiga idioterna är mer blandat. Unga speciellt verkar lättpåverkade, så Linnea Claesson och Zara Larsson är färdiga demagoger redan vid sjutton års ålder, precis Kakan och de andra offentliga profilerna i frågan. Som förresten inte har något annat att förmedla om livet än detta, hur mycket de hatar män.
Den stora mottagargruppen, som checkat ut är de unga män som inte har en aning om varför de jagas för att de föddes som manshalvor. Numera ända från småskolan, där "genusfostrade pedagoger ser till att de leker med rätt leksaker" och inte uppvisar könsstereotypiska mansroller.
De som skiter i det sociala umgänget och sitter hemma och spelar i stället. Och nu fyller de Mässhallar och stora arenor som deltagare och publik i diverse DreamHacks. Se Katowice igår med 2 miljoner i prispengar.
Spel har passerat filmindustrin som rekreation och det har blivit så för att det inte är något man inte längre tar med sig en eventuell flickvän på middag och bio utan kan göra själv eller ihop med sitt grabbgäng, sin guild, sin league eller klan hemma på pojkrummet med en skaplig uppkoppling.
Det enda som kommer i närheten av storlek är porren, som förmodligen har samma klientel ungefär.
Sen kan tjejerna sitta och leka influensers och få billigt skräp från modeindustrin bäst de vill.
Jag tror inte du förstår hur många grabbar som checkat ut, men kanske undrar du ibland vart alla grabbar har tagit vägen?
En av de sista spikarna i kistan var metoorörelsen.
Det ska fan försöka närma sig en tjej i Sverige mer...