2018-09-19, 00:39
Medlem
Kan sexet med Afghanen varit frivilligt ifrån den kvinnliga lärarens sida tro? Något känns inte riktigt rätt här, och vi vet alla hur svenska kvinnor har ingått i relationer med utländska importer.
Citera
2018-09-19, 00:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Hur fan kan läraren vara tillbaka i tjänst direkt efter detta, det ger ju PtSD, hon måste få tid att bearbeta, förmodligen byta skola också. Vad kan hända sen, andra elever droppa kommentarer om det som skett, hur ska sånt kunna hanteras.

Är det säkerställt att det var en afghan? är killen 20bast låter det ju som det...

Det kan vara så att läraren är tillbaka på arbetet, men kanske inte har lektioner...
Man kan behöva stöd av kolleger och arbetslagen inte behöva arbeta med lektioner.
Att ligga ensam i sängen är oFTA inte bästa bot i en svår situation.

Har själv ordinerat liknande som chef i samverkan med facket.
Citera
2018-09-19, 00:58
Medlem
20-årig "elev" anhållen – våldtog lärare på gymnasieskola
http://www.friatider.se/20-rig-elev-anh-llen-v-ldtog-l-rare-p-gymnasieskola
Citat:
En elev har anhållits för våldtäkt på en lärare på en skola i Nässjö. Den kvinnliga läraren ska ha knuffats in i ett rum på gymnasieskolan, uppger Aftonbladet, som först skrev om händelsen. Enligt polisen.se är förövaren i 20-årsåldern.
Citat:
Under gårdagen fick polisen in en anmälan om våldtäkten, där det står att det handlar om en gärningsman runt 20 år.

"En förundersökning om våldtäkt inleddes och den utredning som gjorts har lett till att en person, en man i 20-årsåldern, nu är anhållen misstänkt för brottet", skriver polisen i sin händelserapport.
Citera
2018-09-19, 01:01
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/3jboe9/elev-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-skola

Bara lite?

Bra reflektion.
Citera
2018-09-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
Bra reflektion.

Nej, detta är nog känsligt som fan för skolledningen. Vad ska de säga till alla föräldrar? De har väl idogt borgat för säkerheten och den fina sammanhållningen på skolan. Och sen hände det här.

Gud förbjude att man skulle markera hårdare mot våldtäktseleven. Det kan man ju bara tänka sig vad han måste varit igenom i sitt liv för att ha utfört en sån här handling.

Dessutom har väl skolledningen brustit i sitt ansvar. Kanske har de inte tydligt förklarat för honom att man inte får knuffa in lärare i rum för att våldta dem?
Citera
2018-09-19, 01:15
Medlem
Kan inte se någon uppgift på nätet någonstans gällande ålder på läraren.

Någon här i tråden som har kännedom om lärarens ålder?

Vilka ämnen är hon lärare i?
Citera
2018-09-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det kan vara så att läraren är tillbaka på arbetet, men kanske inte har lektioner...
Man kan behöva stöd av kolleger och arbetslagen inte behöva arbeta med lektioner.
Att ligga ensam i sängen är oFTA inte bästa bot i en svår situation.

Har själv ordinerat liknande som chef i samverkan med facket.
Möjligt. Jag personligen hade nog bytt arbetsplats om jag blivit våldtagen på jobbet. Men jag vet inte om det finns fler skolor i nässjö, men lärare är bristvara.
Citera
2018-09-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSeriestrypare

Nej, någon ålder har jag inte heller sett eller hört
Citera
2018-09-19, 01:25
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSeriestrypare

Du vill hänga ut henne eller? Inte lidit tillräckligt menar du?
Citera
2018-09-19, 02:38
Medlem
Får inte ihop ekvationen måste jag säga. Det kan inte ta tre dagar att polisanmäla och sedan en dag att vara tillbaka på jobbet. För övrigt fäller jag ingen tår förrän jag vet vad lärarinnan nyss röstade på.
Citera
2018-09-19, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Finns, men bakom betalvägg så det går inte att säga om det bara är en kort notis... Men inte på förstasidan, vilket är mycket märkligt.

https://www.dn.se/arkiv/nyheter/elev-anhallen-misstanks-ha-valdtagit-larare/

Kort notis:
https://unv.is/dn.se/arkiv/nyheter/elev-anhallen-misstanks-ha-valdtagit-larare
Citera
2018-09-19, 04:42
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Asylboende i närheten?
Hela Nässjö är enligt mig ett asylboende. Jobbar i Eksjö och åker ibland igenom Nässjö och för det mesta ser man bara en massa hucklen som går omkring eller invandrarbarn som skolkar, förutom vid tider när vanligt folk går till och från jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in