2018-09-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Såg inte det som en fråga till mig och eftersom jag inte så svarade jag inte heller.

Det här du rätt i. Honans fråga ser ut att vara allmänt riktad till de som känne SD o HD. Jag tänkte då att EGT borde väl vara en av de som kanske vet nåt om deras bakgrund och så blev jag lite besviken över att du inte hade bidragit med något svar.
Därför frågar jag dig nu: - Vad vet du/ni om SD och HD:s bakgrunder?
Citera
2018-09-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag svarade EGT som inte riktigt förstår vad SD och LW skulle vid planket att göra.
Jag tycker inte det är konstigt alls att hon mördades där.

Skulle LW följa SD hela vägen bort till planket? Kanske. Men om dom skulle bara prata tror jag att utanför garagen skulle duga gott. Jag ser bara inte logiken att gå just dit bort.
Sedan är det inte bara runda planket. Man ska runt träd, buskar och över en gräsbank. Inte alls naturligt. Skriken bär ha börjat först där, annars är det ju mer eller mindre rakt in i en villa.

Jag har inte velat ge ut min teori om själva mordet, men jag kan tro att mordet föregicks av ett våldtäktsförsök, därav skriken. Plagget som låg bredvid kroppen har jag svårt att tro att djur sliter av, (säger inte att det är så, säger att jag tror mer på att den åkte av i striden).

Kan vara SD, självklart, men fick just en aha-upplevelse i en annan riktning (som vanligt...). Det kan vara en relation med obesvarad kärlek, en som inte fått LW, men trott på dom två tillsammans. Det skulle passa in bättre med skriken och sedan mordet, även klädesplagget(n?).

Om vi placerar en bil där, med en ilsken man som går ifrån LW mot sin bil, med LW efter sig. Väl framme vid bilen så ska han visa minsann vart skåpet ska stå och vad som han tycker inte mer än rätt med allt han gjort och liknande. Att ta tag i LW bakifrån, hålla för munnen och dra henne dit bak, såg jag länge som omöjligt. Kanske inte det är? Tror mer att han rundande allt och gick dit för att komma undan LW:s förklaringar. Sedan sker det.

Jag tror även att MV:s förklaring till dom utökade avspärrningarna stämmer initialt. Det var för dom hittat blod där. Jag tror att en arg GM slog till LW , LW ville få upprättelse, förklara sig och följde med mot bilen.
Citera
2018-09-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du är den ende som upprepat det från dag 1. Du hade gått någon kurs ...?Uppenbarligen misslyckades det .. minst en gång. Eftersom den fanns uppehåll mellan skriken ...

För övrigt vet vi inte dödsorsak. Vi har indikation på att ansiktet var illa åtgånget+skrikvittnet. Det är allt.

Att hon skrek är väl snudd på fastslaget av polis.
Vad var det som misslyckades? Att skrika under en pågående dödlig attack? Ja det gjorde det, big time. Men vad ni tror på är en helt annan sak. Skulle det passa in på SD så skulle det vara en lag?!
Citera
2018-09-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Barnen och SD bor i sitt hus. SD verkar inte jobba utan är hemma om dagarna. SD och HD har setts tillsammams så sent som i veckan iaf.
Bra. Äntligen ett konkret svar.
Citera
2018-09-18, 22:33
Medlem
Citat:
Såg inte det som en fråga till mig och eftersom jag inte VET så svarade jag inte heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det här du rätt i. Honans fråga ser ut att vara allmänt riktad till de som känne SD o HD. Jag tänkte då att EGT borde väl vara en av de som kanske vet nåt om deras bakgrund och så blev jag lite besviken över att du inte hade bidragit med något svar.
Därför frågar jag dig nu: - Vad vet du/ni om SD och HD:s bakgrunder?

Det fetade föll bort i min trötthet. Jag vet inte något om deras bakgrunder.
Citera
2018-09-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag svarade EGT som inte riktigt förstår vad SD och LW skulle vid planket att göra.
Jag tycker inte det är konstigt alls att hon mördades där.
Kommentaren var egentligen inte riktat mot dig utan mot EGT:s inlägg som du svarade på..😊
Citera
2018-09-18, 22:43
Medlem
Citat:
Skulle LW följa SD hela vägen bort till planket? Kanske. Men om dom skulle bara prata tror jag att utanför garagen skulle duga gott. Jag ser bara inte logiken att gå just dit bort.
Sedan är det inte bara runda planket. Man ska runt träd, buskar och över en gräsbank. Inte alls naturligt. Skriken bär ha börjat först där, annars är det ju mer eller mindre rakt in i en villa.

Jag har inte velat ge ut min teori om själva mordet, men jag kan tro att mordet föregicks av ett våldtäktsförsök, därav skriken. Plagget som låg bredvid kroppen har jag svårt att tro att djur sliter av, (säger inte att det är så, säger att jag tror mer på att den åkte av i striden).

Kan vara SD, självklart, men fick just en aha-upplevelse i en annan riktning (som vanligt...). Det kan vara en relation med obesvarad kärlek, en som inte fått LW, men trott på dom två tillsammans. Det skulle passa in bättre med skriken och sedan mordet, även klädesplagget(n?).

Om vi placerar en bil där, med en ilsken man som går ifrån LW mot sin bil, med LW efter sig. Väl framme vid bilen så ska han visa minsann vart skåpet ska stå och vad som han tycker inte mer än rätt med allt han gjort och liknande. Att ta tag i LW bakifrån, hålla för munnen och dra henne dit bak, såg jag länge som omöjligt. Kanske inte det är? Tror mer att han rundande allt och gick dit för att komma undan LW:s förklaringar. Sedan sker det.

Jag tror även att MV:s förklaring till dom utökade avspärrningarna stämmer initialt. Det var för dom hittat blod där. Jag tror att en arg GM slog till LW , LW ville få upprättelse, förklara sig och följde med mot bilen.

Finns ingen indikation på att någon bil över huvud taget har existerat i sammanhanget? Inte heller att någon våldtäkt förekommit. Händelseförloppet sker hastigt under kort tidsrymd.

Enligt MV har bil aldrig varit aktuell.
Citera
2018-09-19, 00:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det är ju såna där texter som får mig att känna att OM han är mgm (vilket jag tror) så kan han verkligen inte vara frisk i huvvet.

Det där borde vara likboden i Rönneshytta, Lerbäcks församling. Sågverk, skogsavverkning och flottning och brukssamhället krävde sitt. Den låg väl i anslutning till sågverket, som revs på 1960-talet. Likboden (om det är den) stod väl kvar till ganska nyligen. Jag kan inte ta ut koordinater....

Om han jobbar där så kanske han tycker det vore konstigare att inte ta cachen. Så det ser då mer ut som om karma är honom i hasorna. ”Inga spår” och ”allt är grönt” klingar ju lite illa.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-19 kl. 00:03.
Citera
2018-09-19, 00:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Barnen och SD bor i sitt hus. SD verkar inte jobba utan är hemma om dagarna. SD och HD har setts tillsammams så sent som i veckan iaf.

Jag fick för några veckor sedan information om att varken SD eller HD bor i sina bostäder.

Hur säker är du på att SD bor i sitt hus?
Vet du hur länge han har bott där?
Citera
2018-09-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns ingen indikation på att någon bil över huvud taget har existerat i sammanhanget? Inte heller att någon våldtäkt förekommit. Händelseförloppet sker hastigt under kort tidsrymd.

Enligt MV har bil aldrig varit aktuell.
Att forsla kropp eller förflytta nej, men GM:s ankomst och avresa från området ksn ha skett med bil.

Men logiken med mobilen faller i detta scenario känner jag själv, även om man kan tänka massa olika scenarios att planterat mobilen strategiskt mellan SD och UW (om man bygger scenariot utan SD).

Att en GM gått längs planket (som MV gör gällande) så ser jag det som naturligt för att inte gå ut bland villorna om någon hört och kommit ut. Sedan vänt tillbaka på gatan till bilen och verkat oförstående.

Men, mycket av MV känns krystat ihop av allmänt känd information, så dom direkta indikationerna hur polisen ska veta att GM gått just där känns avlägsna. Intressant läsning sen hoppas jag!
Citera
2018-09-19, 00:34
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Men vänta lite nu, jag hänger inte alls med i dina slutsatser. Du får gärna klargöra då dina resonemang inte går ihop. För mig åtminstone.

Min första och tredje fetning: Garaget som du hänvisar till ligger ju väldigt nära platsen där en bil eventuellt skulle stått parkerad. Varför skulle utanför garaget ”duga gott” men inte 20 meter därifrån? Vari ligger skillnaden?

Min andra fetning: Om man från vägen svänger av på cykelvägen mot höger och fortsätter en bit så är planket så gott som rundat. En gräsmatta emellan bara. Om jag inte minns fel så finns det även en stig från vägen som leder till FP. Hur menar du att det skulle behöva gås runt träd, buskar och över en gräsbank? Tänker du att stigen är den enda vägen som är aktuell?
Citera
2018-09-19, 00:43
Medlem
Citat:

Om LW hade sparat något i sin mobil som GM ville radera eller komma över, så känns det inte konstigt alls om hon följde efter honom till planket för att ta den tillbaka! Varför skulle det inte kunna vara SD som är GM, den hon troligen haft mest umgänge med??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in