2018-09-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför har du så svårt att få in SD och LW vid just planket? Kan det inte ha varit så enkelt att de bråkade om något och skulle gå en kort promenad och reda ut det för att inte väcka sonen som sov hos LW.
När de är vid planket slår det slint för SD och han tar tag i LW eller slår till och drar/tvingar in henne mot skogsdungen/planket?
Vilken jäkla tjat om detta plank.. Hade det känts bättre om de hade gått åt andra hållet och man hade hittat kroppen bakom ett annat staket eller buskage? Hade det förklarat det inträffade bättre och gjort det tydligare vem GM kan vara?
Citera
2018-09-18, 21:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vilken jäkla tjat om detta plank.. Hade det känts bättre om de hade gått åt andra hållet och man hade hittat kroppen bakom ett annat staket eller buskage? Hade det förklarat det inträffade bättre och gjort det tydligare vem GM kan vara?

Jag svarade EGT som inte riktigt förstår vad SD och LW skulle vid planket att göra.
Jag tycker inte det är konstigt alls att hon mördades där.
Citera
2018-09-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD har precis loggat en cache, med ett i sammanhanget, litet makabert namn

Av texten att döma verkar han fö. jobba fortfarande, med att sköta kontrollerna på bygget.

Det är ju såna där texter som får mig att känna att OM han är mgm (vilket jag tror) så kan han verkligen inte vara frisk i huvvet.
Citera
2018-09-18, 21:53
Medlem
SD är skäligen misstänkt för mord på LW , SD har planerat att åka till det stora Mega eventet i Sundsvall den 3 november bland ca 1000 andra geocachare , Mycket troligt kommer JH och ML dit ochså , Vad händer då ? ja vad kommer hände då?? Imina ögon finns det ingen annan än SD som gjort det här.
Så här tror jag det kommer utspela sig i tingsrätten , LW gillade att röra sig med män, gifta män och förlovade män , och geocache nästa uteslutande med män, mig veterligt så ha jag aldrig hört att hon hade en heldag med en kvinna i geocaching skogarna , LW spelade det här spelet högt, väldigt högt, många ggr så försökte hon "komma" sig fri från SD makt , men han lirkade alltid tillbaka henne oavsett om hon träffade någon annan så hade hon alltid SD också..Männen föll för den lilla fina kvinnan asien adopterad kvinnan, med underbart skratt och 50 kg tung så kunde hon välja o vraka , alla föll, alla föll för henne, I mina ögon så var LW törstande på mycket bekräftelse och fick det att träffa gifta män - men hur hon än levde så ska man inte behöva bli mördat ,
SD och HD skilde sig , SD blev ointressant , LW var tillsammans med JW , DÄR flippade SD ur nu utan fru och utan älskarinna , det blev för mycket så han ströp henne bakom planket...En troligt teori...
Citera
2018-09-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
SD är skäligen misstänkt för mord på LW , SD har planerat att åka till det stora Mega eventet i Sundsvall den 3 november bland ca 1000 andra geocachare , Mycket troligt kommer JH och ML dit ochså , Vad händer då ? ja vad kommer hände då?? Imina ögon finns det ingen annan än SD som gjort det här.
Så här tror jag det kommer utspela sig i tingsrätten , LW gillade att röra sig med män, gifta män och förlovade män , och geocache nästa uteslutande med män, mig veterligt så ha jag aldrig hört att hon hade en heldag med en kvinna i geocaching skogarna , LW spelade det här spelet högt, väldigt högt, många ggr så försökte hon "komma" sig fri från SD makt , men han lirkade alltid tillbaka henne oavsett om hon träffade någon annan så hade hon alltid SD också..Männen föll för den lilla fina kvinnan asien adopterad kvinnan, med underbart skratt och 50 kg tung så kunde hon välja o vraka , alla föll, alla föll för henne, I mina ögon så var LW törstande på mycket bekräftelse och fick det att träffa gifta män - men hur hon än levde så ska man inte behöva bli mördat ,
SD och HD skilde sig , SD blev ointressant , LW var tillsammans med JW , DÄR flippade SD ur nu utan fru och utan älskarinna , det blev för mycket så han ströp henne bakom planket...En troligt teori...
Motiveringen till motivet finns där, men lite svårt att skrika om man stryps...
Citera
2018-09-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, resan var i större grupp, så hemresan var nog spikad.
Inget ”hinna mörda”, tror mordet var i affekt.
Varför just då? Han kom just hem, läst loggarna och ville ställa frågor till LW. Han kanske trodde resan till Norge var som planerad på tisdagen.

Planket passar om han parkerade där nere. Jag har svårt att få in SD mot planket naturligt.
Då stod ML utanför LW och väntade, sa sen ett sanningens ord och gick iväg i raseri. LW tar inte en utskällning, så hon följer med längs gatan.

Detta är en mer troligt motiv och scenario än alla knystade psykologiska fack man försöker få in SD i och att planket är nått kärleksnäste.
Som sagt, min tro och hypotes (en av dom)

Låter som en rimlig teori. MEN jag hoppas polisen har avfört ML som mgm
Citera
2018-09-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det är ju såna där texter som får mig att känna att OM han är mgm (vilket jag tror) så kan han verkligen inte vara frisk i huvvet.
Det håller jag med om.
Citera
2018-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Hon ströps, eller?
Citera
2018-09-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hon ströps, eller?
Det har jag ju ingen aning om, men inläggarens teori var ju att hon ströps och det har jag lite svårt att tro, men det kan vara så. Dödskampen avslutade kanske med en strypning. Men att skrika om det bara är strypning ser jag lite problem med.
Citera
2018-09-18, 22:14
Medlem
Citat:

Du är den ende som upprepat det från dag 1. Du hade gått någon kurs ...?Uppenbarligen misslyckades det .. minst en gång. Eftersom den fanns uppehåll mellan skriken ...

För övrigt vet vi inte dödsorsak. Vi har indikation på att ansiktet var illa åtgånget+skrikvittnet. Det är allt.

Att hon skrek är väl snudd på fastslaget av polis.
Citera
2018-09-18, 22:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Barnen och SD bor i sitt hus. SD verkar inte jobba utan är hemma om dagarna. SD och HD har setts tillsammams så sent som i veckan iaf.

Är detta fakta eller ditt eget antagande? Utifrån dagens geologg verkar han nämligen jobba (läs tråden).
Citera
2018-09-18, 22:20
Medlem
Citat:
Barnen och SD bor i sitt hus. SD verkar inte jobba utan är hemma om dagarna. SD och HD har setts tillsammams så sent som i veckan iaf.

I bostadsområdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in