2018-09-18, 22:19
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Tror du verkligen det? Om jag känner riktigt rabiata godhetsknarkare rätt så är oddsen större att de fryser ut läraren och startar en insamling mot rasism. Tyvärr.

Precis! Snart har vi fackeltåg mot rasism på orten. Kanske Malena Ehrnman kommer dit och sjunger "Kumbaya" med alla regnbågs-människor?
Citera
2018-09-18, 22:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Och helt ärligt. Visst känns det inte som att man inleder sin våldtäktsbana med att angripa en lärare. Med allra största sannolikhet är det betydligt fler som drabbats av denne karl.

Det är inte alls omöjligt, MGP kan ha orsakat tidigare incidenter med tafs eller försök till skojbrottning och till sist fick han till det. Som du skriver kan det rent av vara troligt och kanske ha det skett på skolan och att skvallret bland eleverna säger att MGP inte är någon man vill hamna ensam med när man kommer ut från tjejtoaletten och liknande. Även som kille fick man höra tjejernas råd till varandra om vilka killar man fick passa sig för. Vissa av dessa gick såklart vidare till övergrepp och att spöa sina barns mammor i framtiden så visst brukar det finans varningssignaler.

Problemet är att skolors varumärken blivit viktigare sedan jag slutade skolan och det lutar ju även åt att MGP kan tillhöra någon etnisk grupp som gör att anklagelser kan ge blablabla "brunt vatten på kvarnarna" och annat flum som värdegrundsonanister använder i språket till varandra om vem som är finast. Därav motviljan att ta av de skygglappar som suttit så bekvämt så länge. Någon snyftare kan ju rent av få fan om det eskalerar till rättegång eller om pöbeln får för sig att ifrågasätta de som vet bättre och är godare människor.
Citera
2018-09-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Precis! Snart har vi fackeltåg mot rasism på orten. Kanske Malena Ehrnman kommer dit och sjunger "Kumbaya" med alla regnbågs-människor?

Skulle inte förvåna mig det minsta om ett fackeltåg går av stapeln redan i veckan. Inte heller skulle det förvåna mig om de börjar ifrågasätta och skuldbelägga läraren. ”Är du säker på att du inte förförde honom? Kan det inte ha varit ett missförstånd? Tråkigt att din anmälan nu kommer användas för att kasta en skugga över en så utsatt grupp människor? Och vem vet vad han själv kan ha blivit utsatt för i sitt liv? Kunde vi inte ha löst det internt?”
Citera
2018-09-18, 22:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Man får ju se vart detta landar, men att killen fortfarande sitter kanske ändå säger något. Tycker det inte är bra att gå ut med namn såhär tidigt. Dock tänkte jag för egen del se om det gick att köra uteslutningsmetoden baserat på trådryktet om en demonstrant.

Men jösses vad många som går på språkintroduktionen, en snabb uppskattning är typ 25- 30% av de nya eleverna på skolan! Kan det verkligen vara bra att samla så många på samma ställe? Kan ju försvåra integrationen(för dom som är intresserade av att integreras).

Detta kan också förklara varför ingen från Nässjö skrivit namn i tråden. Gruppen är så stor helt enkelt.

Nu vet jag inte om du bor i en större stad eller ej men att mosa in alla på ett ställe är enda sättet för mindre kommuner att få det att fungera (mer eller mindre). Det finns inte lärare, lokaler eller infrastruktur för att sprida ut folk.
Ingen ur sjuklövern vill kännas vid att man tog i så man sket på sig när man släppte in så många och nu får man kalla de nerbajsade byxorna för en utmaning. Möjligen kan man kosta på sig att säga att man var naiv när man lät det bruna guldet rinna men man varnade för gamla nedfrusna nazister som fanns i en hemlig bas i Brasilien eller nått annat relevant och viktigt. Det är nu en utmaning i en kommun långt bort från ens etniskt ganska vita Solsidan eller Örgryte som man slipper se men gärna har åsikter om.
Citera
2018-09-18, 22:29
Medlem
det handlar säkert om utagerande barn?

Rätt enkelt kurera utagerande barn en smäll på käften så tänder yr likt konfetti så botas barnen snabbt från sitt utagerande, kallas uppfostran kanske något för daltare slå upp i en ordbok?
Citera
2018-09-18, 22:30
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag ber om att få hänvisa till åtalet mot Martin Timell. Ett finger/hand in i vaginan klassas som våldtäkt. Jag räknar inte det som penetrerande, men om du gör det så tänker jag inte tjafsa då du är konsekvent i ditt tankesätt.
Slå upp ’penetrera’ så ska du se att ’in’ är det centrala ordet.
Citera
2018-09-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Kan du inte ta skärmdumpar för oss som vägrar Facebök?

En video där Kristian Fjäll bjuder in till öppet hus den 6 oktober på Brinellgymnasiet.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=452357435255921&id=1154312118 19941&_rdr

"Om du är intresserad av hur personer beter sig mot varandra...."

Passande
Citera
2018-09-18, 22:38
Medlem
-DaRude-s avatar
Låter som en inslussad nyanländ som inte riktigt förstått spelreglerna. Nässjö med närområden kryllar av nyanlända. Afghanerna, som vi tydligen måste försörja, finns numera på varje skola i varierande antal där de stryker omkring bland elever och lärare med en cigg i munnen, iPhone i näven och en rovdjurslik och målsökande blick som skannar omgivningen efter kvinnligt byte. Politikerna erkänner själva detta när de påstår att vi måste utbilda och informera just afghanerna om vikten av ömsesidigt samlag. De själva begriper det inte och i en kvinnorik miljö som skolan ökar förstås risken för sexualbrott.
Citera
2018-09-18, 22:43
Medlem
-Andreas-s avatar
Well.
Ska bli intressent om denna misstänk gärningsbarn, om MGB har gjort ngt liknande tidigare?
Denna ma.. pojken som är misstänkt, verkar böra på alla komponenter som finns för att bli en framtida sexual-sadist, hustrumisshandlare, grov kriminell osv osv.
Citera
2018-09-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Inga nyheter om våldtäktsmannen än?

Det va nog fan ingen våldtäckt, hon har väl kanske tramsat och flörtat med honom
Och sen fått ågren
Citera
2018-09-18, 22:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotheblue
En video där Kristian Fjäll bjuder in till öppet hus den 6 oktober på Brinellgymnasiet.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=452357435255921&id=1154312118 19941&_rdr

"Om du är intresserad av hur personer beter sig mot varandra...."

Passande

Helvete vad regnbågsgay han lät. Jag tyckte hans ständiga återkommande till det där "SA" är problematiskt. Det betyder ju inte "hej hej" direkt men jag känner ju till den där "Sturmabteilung" så mig lurar han inte med sitt kodspråk.

Jag får en känsla av att öppet hus-dagen kommer att ställas in eller byta till temat "Snälla, ta inte era barn ur vår skola. Ni vill väl inte vara rasister som herr Fjäll? Vi är ju de goda krafterna! Skicka mer pengar."
Citera
2018-09-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Kom igen Nässjö!
Snart 300 inlägg i tråden och än så länge har vi bara skolans namn.
Fram med mer info!

Det är så det ser ut på FB nuförtiden tyvärr. Många på skolan vet säkert vilka BO och MGM är. Hänger inte ungarna på FB längre? Händer det något uppseendeväckande i ens närområde delar man med sig så alla får en bild om vad som hände, utan att det ska behövas spekuleras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in