2018-09-18, 17:45
Medlem
Scrapers avatar
Ska försöka mig på en sammanfattning av de senaste sidorna:

- Genusvetare är mer lämpade än läkare att värdera biologiska skillnader

- Kvinnor är generellt minst lika starka som män i underkroppen

- Det var främst kvinnor som slet i gruvorna förr i tiden, till halva männens lön

- En man kan numera lära sig att ge sitt barn mat. Det är ett modernt framsteg som var omöjligt ens för 50 år sedan.

Eberhards bok kan bli en välbehövlig tonic efter denna hästdos bullshit.
Citera
2018-09-18, 17:47
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du klarar veklige inte läsa och/ eller förstå vad du läser i dina egna länkar.

Lustigt fenomen som ständigt upprepar sig gällande dig..

Förstår du skillnaden mellan:

1. stykeskillnad. någon klarar lyfta 100 kg någon annan klara lyfta 90% mer dvs 190 kg.
dvs har 90% mer styrka.

2. på en grupp av 100 röda och blå så är det 90% fler av de blå som klarar peta sig i arslet med en fot.

Det är exempel typen nr 2! som tas upp i din länk.
90% av männen är starkare än kvinnorna.

det var dock nr 1. som vad du nämnde i ditt: "Män har 90% mer överkroppsstyrka än kvinnor."

tu comprends?

i din egen länk är det denna info du ska leta efter:

Mean maximal hand-grip strength showed the expected clear difference between men (541 N) and women (329 N).

Nej, du saknar uppenbarligen läsförståelse. Läs mitt inlägg ovan. I experimentet med handstyrka var det inte en enda otränad kvinna som kom upp i medianen för otränade män. Inte en enda. Zero. Av 533 kvinnor. Av elitidrottskvinnorna var det ytterst få som kunde matcha medianen, ingen elitidrottskvinna var i närheten av de 25% starkaste otränade männen. 75% av vältränade elitidrottskvinnor var svagare än 75% av de otränade männen. Tänk då på att elitiddrottskvinnorna var specifikt från idrotter där handgreppsstyrka är en fördel som tex judo. Capisce?
Senast redigerad av Darwinist 2018-09-18 kl. 18:29.
Citera
2018-09-18, 17:48
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Ska försöka mig på en sammanfattning av de senaste sidorna:

- Genusvetare är mer lämpade än läkare att värdera biologiska skillnader

- Kvinnor är generellt minst lika starka som män i underkroppen

- Det var främst kvinnor som slet i gruvorna förr i tiden, till halva männens lön

- En man kan numera lära sig att ge sitt barn mat. Det är ett modernt framsteg som var omöjligt ens för 50 år sedan.

Eberhards bok kan bli en välbehövlig tonic efter denna hästdos bullshit.

Micro och Merapi visar med all önskvard tydlighet hur nödvändig Eberhards bok är.

Var det Micro och Merapi som låg bakom den här forskningen månn tro?

https://www.gnxp.com/WordPress/2015/02/25/men-are-stronger-than-women-on-average/
Citera
2018-09-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Nej, du saknar uppenbarligen läsförståelse. Läs mitt inlägg ovan. I experimentet med handstyrka var det inte en enda otränad kvinna som kom upp i medianen för otränade män. Inte en enda. Zero. Av 533 kvinnor. Av elitidrottskvinnorna var det ytterst få som kunde matcha medianen, ingen elitidrottskvinna var i närheten av de 25% starkaste otränade männen. Capisce?

otroligt! du kan alltså inte ens erkänna att du läst fel mellan skilladen i fysisk stryka och antal som är starkare?

Sicken patetisk fjant du framställer dig som.
Citera
2018-09-18, 17:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja precis, du kan ju börja med att läsa vad forskningen säger på området?

https://bjsm.bmj.com/content/bjsports/37/5/436.full.pdf

Behöver du hjälp med matten Micro? Kvinnor har alltså bara 56% av mäns styrka i överkroppen. Vad betyder det? Tänk såhär: 100 -56 = 44; 44 x 2 = 88. Alltså 88%, nätt avrundat till 90%. Hade kvinnor haft 50% av mäns styrka i överkroppen hade alltså män haft dubbelt (=100%) så mycket överkroppsstyrka. Förstår du?

Låt oss titta på den här studien som är full av referenser

https://pdfs.semanticscholar.org/a65e/9e71415eeaeced2772201a17627d162d31a5.pdf

Vilket gör att vi åter hamnar hos den tidigare studien jag länkade till.

Hos otränade män och kvinnor var det alltså ingen av 533 kvinnor som ens nådde upp till den manliga medianen. Inte en enda. Smaka på det. Elitidrottskvinnor hamnade även de långt under den manliga medianen.

Läs även deras slutsats längst ner i abstract

Smaka på det Micro.
Vad är det du vill att jag skall smaka på?

Att du hade fel och att det inte finns något belägg för ditt påstående--
Citat:
Bullshit! Män har 90% mer överkroppsstyrka än kvinnor.

(FB) David Eberhards "Det stora könsexperimentet"

Jag smakar och det upplevs som ganska gott att du hade fel .... Frågor på det?
Citera
2018-09-18, 17:58
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej tar vi info från din egen länk så säger den att kvinnorna där hade ca 60% av männens stryka,
inte 10% alltså.

Sluta måla i dig i ett fjantigt hörn, du har läst fel bara erkänn det nu så kan vi gå vidare.

Förstår du matte? Säg att kvinnor har 50% av männens överkroppsstyrka, vad betyder det? Jo att män har dubbelt så mycket överkroppsstyrka som kvinnor. Vad betyder dubbelt så mycket? Jo det betyder 100% mer överkroppsstyrka. Försök nu räkna ut vad det betyder att kvinnor har 56% av männens muskler i överkroppen, det blir nästan dubbelt så mycket eller hur?
Senast redigerad av Darwinist 2018-09-18 kl. 18:30.
Citera
2018-09-18, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Förstår du matte? Säg att kvinnor har 50% av männens överkroppsstyrka, vad betyder det? Jo att män har dubbelt så mycket överkroppsstyrka som kvinnor. Vad betyder dubbelt så mycket? Jo det betyder 100% mer överkroppsstyrka. Försök nu räkna ut vad det betyder att kvinnor har 56% av männens styrka i överkroppen, det blir nästan dubbelt så mycket eller hur? Det blir 88% vilket i runda slängar blir just 90%
Snälla - kan du inte bara lägga ner nu.
Citera
2018-09-18, 17:59
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det du vill att jag skall smaka på?

Att du hade fel och att det inte finns något belägg för ditt påstående--
(FB) David Eberhards "Det stora könsexperimentet"

Jag smakar och det upplevs som ganska gott att du hade fel .... Frågor på det?

Du begriper alltså inte heller dig på vanlig grundskolematte?
Senast redigerad av Darwinist 2018-09-18 kl. 18:30.
Citera
2018-09-18, 18:00
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Snälla - kan du inte bara lägga ner nu.

Försöker vara hjälpsam här och förklara, ni verkar tyvärr vara lite för korkade bägge två så jag ger nog faktiskt upp snart.
Citera
2018-09-18, 18:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Försöker vara hjälpsam här och förklara, ni verkar tyvärr vara lite för korkade bägge två så jag ger nog faktiskt upp snart.
Var snäll och gör det för din tillämpning av manlig logik för att försöka få rätt i något du hade fel om hjälper dig inte.
Och för oss blir det mest tröttsamt tuggande.
Citera
2018-09-18, 18:06
Medlem
Darwinists avatar
För att förklara för Merapi och Micro.

En man har 100 kg muskler, en kvinna har 50 kg muskler. Vad betyder det? Jo mannen har dubbelt så mycket muskler som kvinnan. kvinnan har hälften så mycket muskler som mannen. Hur uttrycks det i procent? Jo, mannen har 100% mer muskler än kvinnan, medan kvinnan har 50% av mannens muskler. Det är faktiskt inte komplicerat. Att män har 90% mer överkroppsstyrka betyder alltså att män har nästan dubbelt så mycket överkroppsstyrka som kvinnor. Inte att kvinnor har 10% av männens överkropssstyrka.
Citera
2018-09-18, 18:08
Medlem
Citat:
Förstår du matte? Säg att kvinnor har 50% av männens överkroppsstyrka, vad betyder det? Jo att män har dubbelt så mycket överkroppsstyrka som kvinnor. Vad betyder dubbelt så mycket? Jo det betyder 100% mer överkroppsstyrka. Försök nu räkna ut vad det betyder att kvinnor har 56% av männens styrka i överkroppen, det blir nästan dubbelt så mycket eller hur? Det blir 88% vilket i runda slängar blir just 90%

Förstår du:

"Mean maximal hand-grip strength showed the expected clear difference between men (541 N) and women (329 N)."

eller gör du inte?

Förklara nu matematiskt för oss stackars helt okunniga kvinnor inom
matte hur 541 är 90% starkare än 329

tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här