Citat:
VILKA LÄNDER, inte ens USA daltar med poliser som begår övergrepp så mycket som vi gör här, de plockas direkt ur tjänst. Du svarar som vanligt selektiv märker jag, då får du igen med samma mynt. Hur fan du kan vara så sanslöst enfaldig att du tror det är en högre kvaliet på polisernas egen utredning än en oberoende utomstående, är riktigt skrattretande. Hur många fall av polismisshandel och folk som avlidit i fylleceller p g a polisvåld vill du ha. Ska du försvara Osmo Vallo fallet också. Där ett polissvin från den ökanda baseballigan var delaktig i misshandeln, han släppte sin polishund samt var med och stampa på Osmo
samt sparka honom i ryggen. Visst, det var över 20 år sedan som polisasen slapp undan med lite dagsböter, men ingenting har förändrats oavsett vad du med polisagendan skriver.
samt sparka honom i ryggen. Visst, det var över 20 år sedan som polisasen slapp undan med lite dagsböter, men ingenting har förändrats oavsett vad du med polisagendan skriver.

Jag tror inget, jag VET vad omfattande studier har visat, och dom har visat att en sådan inte ger högre kvalitet.
Även här i Sverige tas poliser ur tjänst vid brottsmisstanken, men det beror på vad dom är misstänkt för, ev så blir det omplacering så att arbetsuppgifterna inte längre " krockar " med brottsmisstanken.
Varför gnäller du på att dom slapp undan med dagsböter? Du hävdade ju att dom aldrig blir dömda och att man bara håller dom om ryggen eller hur var det nu?
Du är alltså för korkad för att förstå att det är DOMSTOL som bestämmer påföljd? INTE polismyndigheten
Fö kan jag nämna fall med poliser som blivit av med sitt jobb för saker som inte ens är i närheten av detta ( stöld av föremål värt någon hundralapp tex)