2018-09-17, 23:00
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
https://www.google.com/search?q=markus+rosenberg+Svenska+landslaget&clien t=ms-android-samsung&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwjMlKv78cLdAhUBBSwKHSMvDpQQ_AUICSgB&biw=740&bi h=232#imgrc=nibXwFUBGVIEtM

Svenskjävel.

Sicken grann påg vår kapten är! 1 EL-gruppspel, 2 CL och 3 SM-guld har han spelat in hos oss. Kan det bli ett fjärde? Markus är så jävla MFF!
2018-09-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Totalbingo! 9 omgångar återstår. Akta rygg svenskjävlar

Klarar ni det samtidigt som ni spelar EL så är det imponerande.
2018-09-17, 23:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Då var derbyts 49 115 biljetter slutsålda.
https://twitter.com/aikfotboll/status/1041800688362242056
2018-09-17, 23:39
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Då var den säsongen över, för det här laget har inget med någon guldstrid att göra. Vinner inte aik med tre, fyra mål på söndag gör de något allvarligt fel.

Detta är inte samma gäng som i våras. Helvete vad lättlästa och dåliga vi är. Helvets jävla horiga fitthästballe.
Som du jinxar in 2-0 Bajen på söndag. Inte ens kul ju.

Tror ni Malmösupportrar på riktigt på guld eller är det driv bara? Jag vågar nämligen inte ge mig in på den bananen ännu ifall allt vore sarkasm.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det pga goodwill Sirius anställt en utvecklingsstörd speaker?

Hade man inte varit så lack över resultatet hade man säkert kunnat se humorn i hans inkompetens. Nu blev man bara förbannad.
Nära bortaresa, skön arena och fint lag men den överlägset största anledningen till att ha kvar Sirius i Allsvenskan 2019 är deras speaker, så jävla härlig och gammaldags!
2018-09-17, 23:53
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Då var derbyts 49 115 biljetter slutsålda.
https://twitter.com/aikfotboll/status/1041800688362242056

Wow! Nån initierad får gärna tala om när det senast hände att en allsvensk match drog såpass med folk.

GAIS v Blåvitt 1959 tydligen 🙂
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska_publikrekord_i_fotboll
Senast redigerad av Opportunities 2018-09-18 kl. 00:05.
2018-09-18, 00:10
Medlem
junazs avatar
Måste ändå ge Billborn att han visade balls och plockade av "stjärnorna" när de inte presterade, och det var jäkligt nära att det gav utdelning. Jag är inne på Jon Perssons spår att han ville ha in tyngden och fysiken i straffområdet (Paulsen, Djurdjic istället för Hamad och Rodic). I övrig uppfriskande att han helt ärligt säger att han rent av skiter i spelarnas reaktioner över att bli utbytta.

Prestera eller nöt bänk - det är premissen.
2018-09-18, 04:59
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Sicken grann påg vår kapten är! 1 EL-gruppspel, 2 CL och 3 SM-guld har han spelat in hos oss. Kan det bli ett fjärde? Markus är så jävla MFF!

... men han är Svensk.
2018-09-18, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Som du jinxar in 2-0 Bajen på söndag. Inte ens kul ju.

Tror ni Malmösupportrar på riktigt på guld eller är det driv bara? Jag vågar nämligen inte ge mig in på den bananen ännu ifall allt vore sarkasm.

Mest driv tror jag och hoppas. Det finns dem som säkert fortfarande tror på det men jag personligen är ganska säker på att AIK tar det till slut. Det ska till ett smärre mirakel att vi skall vinna det till slut.

Fast samtidigt förlorar ni mot Hammarby så är det bara 5 poäng mellan och ett möte mellan oss som väntar.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Måste ändå ge Billborn att han visade balls och plockade av "stjärnorna" när de inte presterade, och det var jäkligt nära att det gav utdelning. Jag är inne på Jon Perssons spår att han ville ha in tyngden och fysiken i straffområdet (Paulsen, Djurdjic istället för Hamad och Rodic). I övrig uppfriskande att han helt ärligt säger att han rent av skiter i spelarnas reaktioner över att bli utbytta.

Prestera eller nöt bänk - det är premissen.

Då förväntar man sig att Hamad sitter på bänken i derbyt ifall Billborn ska vara konsekvent. För den grabben har inte presterat sen i sommras.
2018-09-18, 06:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, man får ändå ge er bajare att ni är rätt roliga. För bara några månader sen var det ju en skandal att han inte kom med i VM-truppen
Har hänt en del sedan dess. Luften gick ur honom. Därmed inte sagt att jag längtar till han lämnar, eller ens vill det men han är betydligt sämre nu än då.
2018-09-18, 06:46
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det pga goodwill Sirius anställt en utvecklingsstörd speaker?

Hade man inte varit så lack över resultatet hade man säkert kunnat se humorn i hans inkompetens. Nu blev man bara förbannad.

Äh, även om man lackade då så är det lite charmigt med en farbror som snackar som i en pilsnerfilm.

Vidrigast är ju Sundsvalls speaker. Fy. Fan. Vill att Sundsvall ska åka ur bara därför.

På tal om fotbollsmördare; hur malplacerad är Allsvenskans reklamjingel som spelas strax innan avspark? Klackarna närmar sig klimax i ljudnivå, spelarna är tända, domarn väntar på klartecken från tv-producenten. Då plötsligt, i 120 decibel, proklameras om hur häftigt Allsvenskan är att se live - se, upplev, älska! När jingeln är över är det knäpptyst på arenan, folk står förlamade med ringande öron, tappade plomber och näsblodet rinnandes från bägge näsborrarna.

Svff - fotbollsmördare!
2018-09-18, 07:21
Medlem
simonvps avatar
Ja, bästa aktören igår var såklart speakern. Stoppish time, vem säger ens så liksom?

Vad heter denna hjälte? Ni som är Sirius, kan ni hjälpa mig här?
2018-09-18, 07:55
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då förväntar man sig att Hamad sitter på bänken i derbyt ifall Billborn ska vara konsekvent. För den grabben har inte presterat sen i sommras.
Tja, varför inte. Med den form han är i kan jag inte se att det nödvändigtvis skulle bli nämnvärt sämre att inte starta honom på söndag.

Frågan är vem som tar platsen i så fall, Barny kanske. Alternativt att man spelar Svendsen på topp, men han är inte heller i något vidare slag, även om jag tycker hans inhopp igår var helt okej (jävligt synd att inte ribbträffen satt). Paulsen finns ju som ett alternativ där uppe också, vore nog nyttigt mot AIKs starka backlinje. Men så vågad tror jag inte Billborn är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in