2018-09-17, 18:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mer om resan . Resan var planerad för geocachingevent 26/5 :
https://www.geocaching.com/geocache/GC5AX15_geowoodstock-2018
Postat: 2018-06-01, 09:13 [/b]

Om de stämmer att HD ordnade sitt ESTA i bilen på väg till flygplatsen så talar väl det emot att resan skulle varit planerad.
Har spekulerats i om detta var anledningen till att de inte kom in i USA, att HD inte hunnit få sitt ESTA.
Några spekulerar i att SD inte kom in pga pågående utredning.
Tror inte vi får klarhet i detta innan en ev FUP
Citera
2018-09-17, 18:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om de stämmer att HD ordnade sitt ESTA i bilen på väg till flygplatsen så talar väl det emot att resan skulle varit planerad.
Har spekulerats i om detta var anledningen till att de inte kom in i USA, att HD inte hunnit få sitt ESTA.
Några spekulerar i att SD inte kom in pga pågående utredning.
Tror inte vi får klarhet i detta innan en ev FUP

Med risk för att jag inte hängt med i tråden på sistone. Som jag minns det av tråden så har flera postat att HD och SD fick resan i julklapp av hennes föräldrar. Detta skulle då gå emot att HD skulle göra ansökan om ESTA i en hast på väg mot Arlanda. Men, kan det tänkas att resan varit planerad länge men nästa lika länge varit inställd pga separationen och den framskridna vägen mot skilsmässa men att HD kom på andra tankar i sista stund nu pga mordet? Ursäkta om jag svamlar, men menar att resan både var planerad och ändå i sista stund oplanerad då den väl kom att genomföras. Sedan måste jag säga att det känns som om HDs föräldrar verkligen ställer upp för HD och SD för att de ska hitta tillbaka, resor till USA är inte billiga. Och hela sommaren verkar de ju ha ställt upp också medan paret har varit ute på nya semesteräventyr land och rike runt. Med tanke på allt som verkar finnas kring SD, hur kan de se honom som den önskade svärsonen och maken till deras dotter? Han måste ha oerhörda goda kvaliteter i övrigt... eller är de säkra på att han inte är GM eftersom att de vet vem som är det?
Citera
2018-09-17, 18:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Från EGT om jag inte missminner mig, om resan alltså

Tror även Energizer666 har nämnt att resan varit bokad långt i förväg som en present.

Säkert ville SD lösa Norge frågan innan han for iväg till USA

Ah okej! Jag lägger den teorin åt sidan, då det verkar vara en uppgift från flera håll.
Citera
2018-09-17, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nämnde han inte också att det kan finnas fler ”par tjejer” ute och behövde inte vara just de två som Daalan såg? Eller har jag missuppfattat det.

Jo, någonting ditåt.
Att det kunde varit fler tjejer ute.
Men det som var specifikt med dessa två som polisen gått ut med efterlysning på, var ju att de inte bara placerades på Apelv/Videv, utan även gick med sina cyklar.

Men MV sa sig även ha annan information som hen inte kunde gå in på som gjorde att hen hade denna hypotes, och det är väl sådant som gör att det för oss i tråden inte går att ta ställning.

Man kan väl lugnt säga att det är näst intill nyhetstorka om mordet och det vi "ältar" igenom är i princip detsamma som på sidan 5.

Men jag misstänker/anar utifrån detta att det finns saker som mgm sagt, som kanske inte gått att bekräfta. Sådant kanske som mgm vill på något sätt använda för att styrka något som t ex plats/aktivitet/.

Inte ens spekulation, bara ett exempel:
Ett ex skulle kunna vara att mgm sagt att han gått till källsorteringsstationen längre ner i området. Då har han sett två tjejer som också var där.
Citera
2018-09-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, någonting ditåt.
Men det som var specifikt med dessa två som polisen gått ut med efterlysning på, var ju att de inte bara placerades på Apelv/Videv, utan även gick med sina cyklar.

Men MV sa sig även ha annan information som hen inte kunde gå in på som gjorde att hen hade denna hypotes, och det är väl sådant som gör att det för oss i tråden inte går att ta ställning.

Man kan väl lugnt säga att det är näst intill nyhetstorka om mordet och det vi "ältar" igenom är i princip detsamma som på sidan 5.

Men jag misstänker/anar utifrån detta att det finns saker som mgm sagt, som kanske inte gått att bekräfta. Sådant kanske som mgm vill på något sätt använda för att styrka något som t ex plats/aktivitet/.

Ett ex skulle kunna vara att mgm sagt att han gått till källsorteringsstationen längre ner i området. Då har han sett två tjejer som också var där.
Det har du helt rätt i.
Jo det blir lätt så vid nyhetstorka. Bra att MV bara lämnar viss info, proffsigt tycker jag.
Jag tror också att det kan vara något mgm sagt som behöver kollas. Om SD är skyldig hoppas jag de lyckas med detta. Han verkar vara en hal jäkel precis som MV skrev.
Då blir det avgiftning i buren från burkletande.
Jag ser hans besatthet precis som vilket annat missbruk som helst. Burkarna är No.1 och resten sekundärt. Det blir tufft för honom på så liten yta. Kanske hsn kan dupera någon plit att få hänga lite skatter och klättra på muren 🙃
Citera
2018-09-17, 18:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
MV skrev inte att det handlade om 2018, det kan väl ha varit före bilincidenten. På Tummetott eventet i mars tar ju SD avstånd genom att klippa bort henne ur bilden, på ett genomskinligt sätt. Möjligen citerar MV vad SD har uppgivit i förhör och hans ev medlöpare.

Om det vore innan bilincidenten så är det ju inte smyg.
Citera
2018-09-17, 18:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jo, någonting ditåt.

Uppgav inte MV att SD lämnat olika uppgifter i förhör?

Kanske kan det vara så att han blivit motbevisad och då berättat om cykeltjejerna (efter att ha läst om dessa i tråden).

Edit: Inlägget från MV citerat i nästa inlägg.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-17 kl. 18:57.
Citera
2018-09-17, 18:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Uppgav inte MV att SD lämnat olika uppgifter i förhör?

Kanske kan det vara så att han blivit motbevisad och då berättat om cykeltjejerna (efter att ha läst om dessa i tråden).

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.

Här är uppgiften från MV angående olika uppgifter i förhör.
Citera
2018-09-17, 19:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Med risk för att jag inte hängt med i tråden på sistone. Som jag minns det av tråden så har flera postat att HD och SD fick resan i julklapp av hennes föräldrar. Detta skulle då gå emot att HD skulle göra ansökan om ESTA i en hast på väg mot Arlanda. Men, kan det tänkas att resan varit planerad länge men nästa lika länge varit inställd pga separationen och den framskridna vägen mot skilsmässa men att HD kom på andra tankar i sista stund nu pga mordet? Ursäkta om jag svamlar, men menar att resan både var planerad och ändå i sista stund oplanerad då den väl kom att genomföras. Sedan måste jag säga att det känns som om HDs föräldrar verkligen ställer upp för HD och SD för att de ska hitta tillbaka, resor till USA är inte billiga. Och hela sommaren verkar de ju ha ställt upp också medan paret har varit ute på nya semesteräventyr land och rike runt. Med tanke på allt som verkar finnas kring SD, hur kan de se honom som den önskade svärsonen och maken till deras dotter? Han måste ha oerhörda goda kvaliteter i övrigt... eller är de säkra på att han inte är GM eftersom att de vet vem som är det?

Så kan det absolut ha varit. Den kan från början varit planerad, men HD har varit skeptisk till den resan eftersom hon begärt skilsmässa och velat gå vidare i livet. Men SD kan ha legat på och visat upp sin mest manipulativa sida, och när det närmade sig så fick han med sig henne.
Citera
2018-09-17, 19:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ah okej! Jag lägger den teorin åt sidan, då det verkar vara en uppgift från flera håll.

Uppgiften kommer från nicks som försvarar SD
med näbbar och klor.
Citera
2018-09-17, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Här är uppgiften från MV angående olika uppgifter i förhör.

Ja, tack!
Minns att MV nämnde vid tidigare tillfälle något om att SD först nekat till att ha haft kontakt med LW under kvällen, men när han sedan blev konfronterad med att det fans digitala spår ändrade han sig och menade att han trodde att de avsåg att han träffat henne.

Så kanske det då finns ytterligare sådana anpassade uppgifter från SD som passar in med en hypotes om tjejerna.

Man kan bara hoppas!

Att vara hal, det låter inte så positivt.
Citera
2018-09-17, 19:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
MV skrev igår om att hen hade en egen hypotes om att tjejerna (som ännu inte identifierats)och inte hade mobiler med sig (vet inte om MV visste att de inte lyckats pinga dom) hade använts av mgm som vittne.
Det blir då lite meckit att få ihop en sådan hypotes med att dalaan samtidigt påstår att det var de som lämnade uppgiften om tjejerna till polisen. Men det skulle kunna gå- om man vänder och vrider på steken lite...
Ja, MV hade alltså missat att uppgiften om cykeltjejerna kom från skrikvittnet, och lade i stället fram en egen hypotes om att cykeltjejerna kunde vara något som SD hade tagit upp i förhör som egna alibivittnen (se spoiler):
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in