2018-09-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ser att många nämner att de bokat ”fel dag”. Så är säkert inte fallet. De har garanterat gjort det helt medvetet. De har anlänt till Stockholm sent på kvällen och vill absolut inte betala för den extra hotellnatten. Istället har de bokat först dagen efter och räknat med att de ändå ska få tillgång till rummet ett halvt dygn i förväg genom att ställa till en scen i lobbyn. Det är helt normalt kinesbeteende. Det skulle inte heller förvåna mig om de har bokat ett enda singelrum för 3 vuxna.

För övrigt har jag en vän som är butikschef för att exlusivt klockföretag i Bangkok. Hon träffar dagligen på folk från världens alla hörn. Hon är en av de mest vänliga och ödmjuka personer jag känner. Hennes uppfattning om kineser?
”They are like animals”

Efter att ha rest en del i mittens rike kan jag bara bekräfta att Silveriller förmodligen gjort en helt korrekt analys av händelsen.
Citera
2018-09-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Kinesiska turister är extremt ociviliserade och ohövliga. De är rika och vana vid att behandla folk som skit. Det var rätt åt dem det som hände. Hoppas fler länder sätter upp tullar mot skitlandet Kina.

Du har helt rätt. 100 procent rätt. men vem f-n bryr sig i gaphalsar ? De är väl arga över nått.
Citera
2018-09-17, 12:34
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Stämmer, filmen är gömd bakom betalvägg. Här får du en länk.

https://www.liveleak.com/view?t=sRE8e_1537044761

Herregud, hade inte sett videon desförinnan. Det är ju bara kommunister som kan rättfärdiga ett sådant beteende. När killen med glasögon börjar skrika och kasta sig mot marken... herregud!
Citera
2018-09-17, 12:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ser att många nämner att de bokat ”fel dag”. Så är säkert inte fallet. De har garanterat gjort det helt medvetet. De har anlänt till Stockholm sent på kvällen och vill absolut inte betala för den extra hotellnatten. Istället har de bokat först dagen efter och räknat med att de ändå ska få tillgång till rummet ett halvt dygn i förväg genom att ställa till en scen i lobbyn. Det är helt normalt kinesbeteende. Det skulle inte heller förvåna mig om de har bokat ett enda singelrum för 3 vuxna.

För övrigt har jag en vän som är butikschef för att exlusivt klockföretag i Bangkok. Hon träffar dagligen på folk från världens alla hörn. Hon är en av de mest vänliga och ödmjuka personer jag känner. Hennes uppfattning om kineser?
”They are like animals”

Du säger ordinär snålhet?

Var kommer nystartade twitterkonton, äldre engelsktalande kinesisk kvinna och Google maps in i din ekvation? Normala omständigheter?
Citera
2018-09-17, 12:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Stämmer, filmen är gömd bakom betalvägg. Här får du en länk.

https://www.liveleak.com/view?t=sRE8e_1537044761
Tack för länken.

Sköna Drama Queens.
Citera
2018-09-17, 13:12
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
YeS!
I love this!!

Hoppas nu det blir en riktigt stor jävla fnurra i SVE-Kina relationerna.
Helst handelskrig.
Vad fan ska vi smöra för den där mördardiktaturen?
Var finns hornalisterna? Kinas kommunistiska historik gör dem heliga kor.
Jävla hycklare. Kom med RIKTIG kritik!
Svensk medborgare kidnappad av Kina och Sverige knäböjer.
Haha jag brukar vara emot paragrafrytteri och brist på medmänsklighet i fall som detta men fy fan vilka lipsillar!

De verkar vara bedragare dock så ut med packet.
Senast redigerad av Autismpower 2018-09-17 kl. 13:14.
Citera
2018-09-17, 14:47
Medlem
halvsvennes avatar
Man måste sätta upp skyltar utanför sevärdheter på mandarin för att förklara för kineser att man inte får skita där. Nyrika kineser är de värsta turisterna, tror inte på deras story alls.

https://qz.com/88334/china-is-starting-to-get-embarrassed-about-its-tourists-obnoxious-behavior-abroad/
Citera
2018-09-17, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jag har lyckats checka in på hotell långt innan jag varit föremål för incheckning..och som jag sagt tidigare(som du förmodligen också läst) jag försvarar inte kinesernas beteende för 5 öre ens..men jag tycker att hotellpersonalens agerande var under all kritik..man kan lösa detta på såååååå många andra sätt än att ringa snuten och be dom kasta ut framtida gäster..eller hur?
Nu vet vi inte riktigt hur dom betedde sig inne på hotellet. Förhoppningsvis finns det övervakningskameror.
Citera
2018-09-17, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Det verkar vara förbisett i tråden att vandrarhemmet - innan polis tillkallades aktiverade sin eget väktarresurs. Det var de som sedan bedömde att polis behövde tillkallas.
Citera
2018-09-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winstoncheesy
Ni idioter som skriver att polisen och personalen på hotellet agerade dåligt, driver ni eller? Hur kan ni inte se att allt jävla ansvar ligger på dom här kineserna och att dom körde skådespel deluxe? Dom hade inte något rum bokat, klart som fan att dom inte ska få sitta och trycka i lobbyn. Snåla jävlar. Kunde väl börjat ringa runt till andra hotell i stan. Och att dom gör såna här scener av en sån här liten grej är ju heeelt sjukt. Vilka fan tror Kina att dom är? En spark i ansiktet och en snorloska ska dom ha. Äckliga jävla fittor

Men man måste nog se filmen för att förstå hur tramsiga och sjukt underhållande de kinesiska turisterna är. Det är verkligen på sandlåde nivå. Kastar sig i marken och ylar som ett loyet barn.
Citera
2018-09-17, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winstoncheesy
Ni idioter som skriver att polisen och personalen på hotellet agerade dåligt, driver ni eller? Hur kan ni inte se att allt jävla ansvar ligger på dom här kineserna och att dom körde skådespel deluxe? Dom hade inte något rum bokat, klart som fan att dom inte ska få sitta och trycka i lobbyn. Snåla jävlar. Kunde väl börjat ringa runt till andra hotell i stan. Och att dom gör såna här scener av en sån här liten grej är ju heeelt sjukt. Vilka fan tror Kina att dom är? En spark i ansiktet och en snorloska ska dom ha. Äckliga jävla fittor

Ja fast nu hade dom hade ett rum bokat om jag fattat det hela rätt...och jag anser fortfarande att personalen hade en del i sitt agerande som man kan lämna en del synpukter på.
Citera
2018-09-17, 15:10
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Idiot, om hotellet nu var fullt så var det ju fullt. Skulle de ha sovit på tältsängar i lobbyn, eller vad ?
Eller de skulle slängt ut gäster som redan låg och sov ?
Men det är som jag skrev tidigare att de hade kunnat ordna rum på något annat hotell som kompensation

Det kan ju ha att göra med Dalai Lamas besök i Malmö, Kina har ju gjort så tidigare, varje land som har tagit emot Dalai Lama har fått känna på negativ propaganda ifrån Kina

Förr gällde det istället Taiwan som var en het potatis, alla som gjorde affärer med Taiwan kunde få känna på Kinas ilska
Vart står #värdegrunden, #vistårinteut och #jagärhär i det här ärendet ?
Märkligt tyst, tycker man ju..
Fan ta och skicka de här kineserna på värdegrundsläger vet ja

Dessutom så sitter det ju en svensk-kines i fängelse i Kina, Gui Minhai, bokförläggare, ingen vet var han befinner sig heller, Sverige har ju i det ärendet klagat hos människorättsorganisationer mm
Kanske ett utmärkt tillfälle att lyfta frågan om den svensk-kinesiska bokförläggaren? Vad är värst ? Att bli inlåst i åratal eller placerad i "vildmarken" i någon timma? Svenska regeringen kan passa på att göra det till en fråga om bokförläggaren genom att jämföra den statliga organisationen (rättsväsendet) samt hur man bäst bemöter medborgare med hemvist på andra sidan jordklotet? Kanske är det ett långsökt sätt från kinesernas sida att komma överens?

En offentlig ursäkt och en veckas fri logi och en tur på skansen för kinesiska turister - på regeringens bekostnad - mot frisläppandet av bokförläggaren? Win-win- situation....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in