Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Då är vi där igen: "Mannen med pilotglasögon" vet att hans enda räddning är att hävda minneslucka. Han visste vad han gjorde strax före 02:00 och senare på natten när han ringde sin nattarbetande sambo. Ingen idé att du försöker.
Så här är det Ugglan, alternativen är två.
Antingen så är "mannen med pilotglasögon" GM och skyldig till dråpet/mordet på Helena Andersson i Mariestad den 14 juni 1992 eller så är han inte det.
Du tror uppenbarligen att han är skyldig (med tanke på hur du går an hela tiden), själv betvivlar jag starkt att "mannen med pilotglasögon" är Helenas baneman.
Jag tror att det finns en stor möjlighet att "mannen med pilotglasögon" är helt oskyldig och att han medvetet är felaktigt utpekad av det anonyma s.k. "brovittnet". Sannolikheten för att det här kan vara ett falskt inringt tips med syfte att vilseleda polisen och leda bort misstankarna från den 'riktiga" GM bedöms vara stor. Den "riktiga" GM och hans kompis som var nykter och körde bilen gav Helena skjuts hem från stan efter att stadt hade stängt.
Smart av GM i sådant fall att tipsa om hur Helena ses promenera hemåt i sällskap med med en man som bär pilotglasögon (båda utförligt beskrivna eftersom GM nyss hade träffat dom inne på stadt eller utanför vid stängning) när Helena i själva verket åkte bil hela vägen, det går inte att vilseleda mycket bättre än så anser jag.
Kan du respektera min ovanstående åsikt?
Jag respekterar ju att du tror att "mmpg" blåljuger och att han är inblandad, kanske även GM.
Har du förstått det här nu eller? Vi har helt olika åsikter om hur det här förmodligen har gått till.