2018-09-16, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det här är en ny stjärna, det är Björn Hurtig som har hand om NB.
Såg att han samverkat med Hurtig innan i en debattartikel där Byron står som biträdande jurist och Hurtig som advokat.
Sistnämnda har ju själv uttalat att han gärna tar mediabevakade resningsfall för att hamna i strålkastaren och man undrar ju osökt om den andre går i samma fotspår...
Byron lär knappast vara pantad som advokat eller omedveten vad han ger sig in i, finns väl nästintill ingen så mediabevakad som Möller.

Edit.
Står som anställd 2014, antar det är samma person.
Byron Thörnström, Advokaterna Hurtig and Partners
Senast redigerad av develi 2018-09-16 kl. 18:11.
Citera
2018-09-16, 18:20
Medlem
EndastJag01s avatar
Men så hon pratar! Det är som om hon svårt att prata eller haren hörselskada, vilken skillnad mot mamma och syster... har inte riktigt insett det innan jag såg dokumentären...

Hur som helst, hon måste väl betala Byron själv?
Citera
2018-09-16, 18:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg att han samverkat med Hurtig innan i en debattartikel där Byron står som biträdande jurist och Hurtig som advokat.
Sistnämnda har ju själv uttalat att han gärna tar mediabevakade resningsfall för att hamna i strålkastaren och man undrar ju osökt om den andre går i samma fotspår...
Byron lär knappast vara pantad som advokat eller omedveten vad han ger sig in i, finns väl nästintill ingen så mediabevakad som Möller.

Edit.
Står som anställd 2014, antar det är samma person.
Byron Thörnström, Advokaterna Hurtig and Partners

Tycker faktiskt att Björn Hurtig är en bra advokat och det behövs någon som tar sig an fall som är tveksamma, typ Kaj Linna.

Det här med att Hurtig jobbar som en bäver för att fria NB förstår jag inte, mer skyldig mördare än NB får man fan leta efter, samma gäller ju för Johanna Möller, det går inte att hitta något som skulle kunna fria henne och jag avundas inte Byron Törnström, hur fan ska han få ihop en resningsansökan som är trovärdig när Johanna Möller underminerar hans arbete med sina brev?
Citera
2018-09-16, 19:22
Medlem
Citat:
Tycker faktiskt att Björn Hurtig är en bra advokat och det behövs någon som tar sig an fall som är tveksamma, typ Kaj Linna.

Det här med att Hurtig jobbar som en bäver för att fria NB förstår jag inte, mer skyldig mördare än NB får man fan leta efter, samma gäller ju för Johanna Möller, det går inte att hitta något som skulle kunna fria henne och jag avundas inte Byron Törnström, hur fan ska han få ihop en resningsansökan som är trovärdig när Johanna Möller underminerar hans arbete med sina brev?

När du nämner NB antar jag att du menar litauern Nerjus Pillevicken. Redan från start tyckte jag det var mycket märkligt att man inte gick hårdare åt brodern.
Citera
2018-09-16, 20:12
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag diskuterar inte duktighetsgrad - Hurtig har själv sagt att han vill ut i media och tar sig an sådana fall för att få uppmärksamhet.
Jag noterade i all hast att det finns en koppling till Möllers advokat tydligen, därav undran om det är att lust att gå i samma fotspår. För vad lockar att beblanda sig med JM annars?

Läste nyss Byrons förord som anspelar på resningsfrågor. Antar att detta är Möllers advokats verk?
"Att få en resning till stånd är i juridisk mening nästan lika svårt som att i praktisk mening trä en tandemcykel genom ett nålsöga."
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:797273/FULLTEXT01.pdf
Han avrundar med ett tacktal till Hurtig.
Citera
2018-09-16, 21:07
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Nils Bergmans serie i 6?, delar, börjar nu ikväll ! 21.45 - (20180916) , hoppas flashback creddas!
Citera
2018-09-16, 21:19
Medlem
pulverhonungs avatar
sjuk antiklimax när man inte får lyssna eller se intervjun med jm inne i fängelset, det enda som är kvar nu annars känns det rätt mättat men mycket välgjord dokumentär.
Citera
2018-09-16, 22:39
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
sjuk antiklimax när man inte får lyssna eller se intervjun med jm inne i fängelset, det enda som är kvar nu annars känns det rätt mättat men mycket välgjord dokumentär.

Ja, den intervjun hade man verkligen velat se.

Men, sjukt snygg dokumentär. True Detective-känsla, bra upplägg rakt igenom och dessutom mycket bra musik.
Citera
2018-09-17, 01:00
Medlem
Zisselas avatar
Jag har också sett alla avsnitten och håller inte med om att den skulle vara så välgjord. Konstiga klippbilder på snöklädda åkrar - som dåligt bildsatt radio.

Sen såg man ju, som en kompis noterade, att när Bergman läste JM:s brev i första avsnittet så läste han inte det man såg att det stod. Småsaker, visst, men sånt naggar förtroendet.
Citera
2018-09-17, 01:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Jaha det var du det, du som körde kryck-trixet. Du blev omtalad i negativa former i hovrätten, fanns de som ville sitta där i form av stöd. Istället för att du slog dig ner där för att oberservera klädstil och hårfärger och annat oväsentligt.
1.Platser för nästående som vill ge stöd fanns avsatta, de platserna stod tomma. 2. Jag satt längst ut på bänken som var reserverad för journalisterna, en plats var ledig där som jag fick ta. 3. "Krycktricket" var inte något trick, opererades dagen efter och hade kryckor i sex månader.
Citera
2018-09-17, 06:22
Medlem
imcereals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Sen såg man ju, som en kompis noterade, att när Bergman läste JM:s brev i första avsnittet så läste han inte det man såg att det stod. Småsaker, visst, men sånt naggar förtroendet.

Jodå, visst gjorde jag det! Då får din kompis kolla igen

Jag återberättade bara inte hela brevet, utan hoppade över en del i mitten där Johanna nämner att hon inte vill prata om Aki, för det var lite overflödig information att nämna där och då i första avsnittet. (Men sen tog hon förvisso självmant upp Akis död ändå under mötet, men det är en annan historia...)

Men allt jag återberättade stod självklart i brevet! Inget hittepå där inte!

/Nils
Citera
2018-09-17, 08:20
Medlem
T34Panzers avatar
Som väntat en mycket välgjord dokumentärserie. Sveriges krimpoddmästare :-)

Har lyssnat på Rättegångspodden i flera år. Helt klart min favoritpodd (tillsammans med En mörk historia) och värt varenda krona. Avsnitten ”Kidnapparna/ Lägenhersaffärerna+Cykelstölderna” och ”Fan och hans morsa” har jag lyssnat på ett stort antal gånger när jag storstädat. Helt otroliga historier, närapå underhållning, då man knappt vet om man ska skratta eller gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in