2018-09-16, 17:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut inte agg på något sätt mot ML, snarare tvärtom. Däremot agg mot en mördare....

Uppgiften om vittnen och mordet är ju dalaan. Dator ksn ju vara vem dom helst.
Det MV skriver ringar inte in SD som GM. MV skriver om förloppet.

Så innan ML är friad av alibi så finns mina misstankar. Skulle det vara längre tillbaka i tiden, så håller jag det osannolikt, känslor svalnar. Detta var dock i tiden, vilket jag inte känner att SD faller inom, hans känslor var nog starkast lång tid tillbaka.

Men vad finns det för konkreta omständigheter som pekar på ML som mördaren?
Citera
2018-09-16, 17:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Och SD:s logg är återinsatt av geocaching HQ vilket tyder på att det inte var SD själv som tog bort sin logg. SD och JG håller på med ett spel här. En behållen FTF-svit verkar vara viktigare än allt annat.. När ska denna fars ta slut?

Varför är den krypterad?

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4f315b5a-108e-4646-912e-d964829343de
Citera
2018-09-16, 17:31
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att dom vitala vittnena är förhörda runt området.
Däremot vet jag att en av dom sista som chattade med LW inte är förhörd.
Inte heller en som cachat mycket med LW och vet en hel del kring hennes liv och relation till SD. Inte så att det finns nått kritiskt (tror hen) men om polisen ska lägga pussel borde alla bitar vara framme.

Jag tycker att det vore på sin plats att de synar/ kollar upp dig. Du har alltför mycket " jag tror " teorier. Hur vet du att de du nämner inte blivit förhörda?
Ringer du runt och frågar folk om de varit på förhör?
Senast redigerad av bergabo 2018-09-16 kl. 17:59.
Citera
2018-09-16, 17:43
Medlem
Honan6s avatar
Vad det gäller färdväg efter mordet så har kanske hennes mobil kopplats mot olika master och man kan utifrån det få fram en trolig reträttväg? Om nu det var hennes mobil man fann i skogen.

Om MGM ockå har mastkopplats samtidigt på samma område som LW:s mobil fram till t ex mordet, så blir det tufft för honom att förklara varför hans mobil kopplas hemma vid LW:s hus. Kansken MGM stänger av sin mobil när hen fattar att hen släckt ett liv. Därav kan jag förstå varför EGT tänker att det är intressant att klocka MGM fram till mordet.

Antagligen ser man att MGM varit aktiv på internet och sedan har en lång paus som ska förklaras. Såväl syn- som hörvittnen är viktiga och jag gissar att dessa inte presenteras för MGM - inte heller vilka som har förhörts eller inte. Det lär inte hen få veta förrän det blir aktuellt med ett eventuellt åtal. Jag gissar att vittnenas redogörelser inte visas till MGM och hans advokat förrän han ev. häktas.

Jag är lite nyfiken på EGT:s uppenbart stora intresse av att få veta vilka som förhörts eller inte? Har för mig att hen har berättat att hen själv har lämnat uppgifter till utredningen, men minns kanske fel (orkar inte leta i tråden just nu).
Senast redigerad av Honan6 2018-09-16 kl. 17:51.
Citera
2018-09-16, 17:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför är den krypterad?

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4f315b5a-108e-4646-912e-d964829343de

Kanske för att hans ändringar och tillägg med Softis som chaufför inte ska synas vid första anblick? Bara en teori.
Citera
2018-09-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Va, är inte JG förhörd?

Jag trodde han var en av de första man skulle förhöra.

Självklart är han förhörd, kanske flera gånger också. De jobbar hårt på sitt huvudspår men förhör även folk i periferin av kretsen. Jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför är den krypterad?

JG spelar med för att SD ska behålla sin svit, JG har också försökt påverka andra i svit sammanhang. Han är så insyltad så han förstår inte själv vad han gör. Bara agerar på andras önskningar och viljor. En nyttig idiot med andra ord.

Vet inte varför den är krypterad, och vad ska HQ göra?
Citera
2018-09-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad det gäller färdväg efter mordet så har kanske hennes mobil kopplats mot olika master och man kan utifrån det få fram en trolig reträttväg? Om nu det var hennes mobil man fann i skogen.

Om MGM ockå har mastkopplats samtidigt på samma område som LW:s mobil fram till t ex mordet, så blir det tufft för honom att förklara varför hans mobil kopplas hemma vid LW:s hus. Kansken MGM stänger av sin mobil när hen fattar att hen släckt ett liv. Därav kan jag förstå varför EGT tänker att det är intressant att klocka MGM fram till mordet.

Antagligen ser man att MGM varit aktiv på internet och sedan har en lång paus som ska förklaras. Såväl syn- som hörvittnen är viktiga och jag gissar att dessa inte presenteras för MGM - inte heller vilka som har förhörts eller inte. Det lär inte hen få veta förrän det blir aktuellt med ett eventuellt åtal. Jag gissar att vittnenas redogörelser inte visas till MGM och hans advokat förrän han ev. häktas.

Jag är lite nyfiken på EGT:s uppenbart stora intresse av att få veta vilka som förhörts eller inte? Har för mig att hen har berättat att hen själv har lämnat uppgifter till utredningen, men minns kanske fel (orkar inte leta i tråden just nu).

Jo du har så rätt. EGT och sambon var där frivilligt enligt EGT
Citera
2018-09-16, 18:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Handlar det verkligen om "ett typiskt fall av våld mot kvinnor som slutar med dödligt våld"? Som jag har förstått det handlar det om någonting som hände för mer än ett och ett halvt år sedan, och att SD och LW möjligen kan ha haft någon typ av (sexuellt?) förhållande vid den tiden. Det våld du pratar om lär syfta på bråket när han skulle ha ut henne ur bilen:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Ingenstans har jag sett några uppgifter om att den här relationen ens skall ha fortsatt efter det här bilbråket 2017, och definitivt inga uppgifter om att det sedan skulle ha förekommit "fortsatta kränkningar/hot/ trakasserier" efter det här. Kan du länka?

Det finns uppgifter i tråden på både fortsatt relation efter bilincidenten och att kränkningar/hot/trakasserier har funnits.
Citera
2018-09-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du som känner SD och HD;
vet du hur det går med skilsmässan?

Vad är din uppfattning om HD?
Är hon hjärntvättad eller är hon så dum
som hon framstår?
EGT har tidigare tillskrivit henne att vara höginteligent ..
Citera
2018-09-16, 18:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Hmm... Kan du närmare visa källor på det fetade. Eftersom jag själv jobbar inom psykiatrin och aldrig sett detta. Som sagt finns det i Socialstyrelsens gamla dokument, men i verkligheten icke.
När patienter kommer in med överdos av amfetamin, vilket är mycket sällan. Så har patienten skjutit, inte ätit eller sovit på veckor. Man vätskar upp, ger lite benzo och släpper ut.

Kanske uttryckte mig fel. Om jag ändrar diagnos till "sjukligt tillstånd" kanske det känns bättre?
Den behandling av överdos du beskriver är för saken ovidkommande eftersom paranojan utlöses av drogens mentala utmattning och förstärks av mat/sömnbrist. Akut överdos är ett annat tillstånd än paranoja vilket också är anledningen att du aldrig i verkligheten sett en nojig pundare på din avdelning.

För att återgå till OT- ämnet så är centralstimulanter avgjort den grupp av droger som orsakar missbrukaren mest (para)nojor. Min källa är min insikt.

F.ö. Om min hjärna inte spelar mig spratt så uppkom diskussionen av Cloudedcrystalbeams undran om måhända droger kunnat påverka geocachare bli effektivare i sina vuxenlekar vilket är otvetydigt vid intag av amfetamin så länge orken av mat och sömnbrist står missbrukaren bi.

Edit: såg att du senare vidareutvecklat ditt resonemang med detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
[I "Tjacknojor" som du benämner det, handlar om att fastna i beteenden och t ex laga sönder saker eller vara fascinerat intresserad av städning. Det vet varenda en som har kommit i kontakt med amf.

Vilket är fel ordet emedan "noja" som i tjacknoja är taget ut ordet para-noja och har samma betydelse och avser samma tillstånd.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-16 kl. 18:37.
Citera
2018-09-16, 18:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det är hypotesen.
Varför klockar dom den resan?
Jag tror att dom klockat åt andra håller, fram till hennes dörr.

För att det är den vägen utredarna menar att MGM tagit från BP och hem. Varför skulle de INTE tidsbestämma den menar du?
Citera
2018-09-16, 18:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Självklart är han förhörd, kanske flera gånger också. De jobbar hårt på sitt huvudspår men förhör även folk i periferin av kretsen. Jag vet.

JG spelar med för att SD ska behålla sin svit, JG har också försökt påverka andra i svit sammanhang. Han är så insyltad så han förstår inte själv vad han gör. Bara agerar på andras önskningar och viljor. En nyttig idiot med andra ord.

Vet inte varför den är krypterad, och vad ska HQ göra?

Då kan man ju undra vem EGT syftar på som ska känna LW väl och ha insyn i hennes förhållande med SD och dessutom inte ha något negativt att säga om SD.

Låter synnerligen som JG för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in