Citat:
Ursprungligen postat av
sampanl
Tråkigt bemötande av hotellpersonalen. Men i Kina kan jag säga att det är såhär:
Man måste registrera sig hos polisen i varje stad man besöker
Man får som västerlänning ALDRIG bli medborgare i deras land
Många hotell tillåter inte västerlänningar, speciellt i mindre städer (om man reser runt)
Om hotellet kan godkänna att man stannar där måste man ha ett intyg från polisen om det inte är en av de större kedjorna
Glöm att surfa på Google, Facebook, Youtube osv, det är blockerat
Var beredd att bli kidnappad och sedermera mördad om du reser i västra Kina.
Var också beredd att på dö av elektrisk chock när du duschar eller bli mosad av en rulltrappa eller hiss.
Har själv bott i Kina väldigt länge och några av dom saker du säger stämmer inte:
1. Man måste INTE registrera sig i varje stad man besöker. Om du däremot tänker bo och kanske även arbeta i staden i fråga så måste du registrera dig.
2. Jag vet flera västerlänningar som nu är kinesiska medborgare, dock fick dom hjälp av de kinesiska företag som dom jobbar hos. Kina stöder dock inte dubbla medborgarskap så varför man skulle vilja offra ett västerlands medborgarskap för ett kinesiskt är en gåta.
3. Vet inte vad du pratar om när det kommer till hotel. Sanningen är att det krävs att hotel uppnår en viss standard för att utländska medborgare ska få bo där.
Resten orkar jag inte bemöta p.g.a. uppenbar humor.