2018-09-16, 14:59
Medlem
LaScalas avatar
Förr varnade man för Gula Faran.
Gula faran är en term som kring år 1900 användes om asiater, vilken ansågs hota den vita rasen. Till USA kom kinesiska migranter, och man fruktade att detta skulle sänka löner och levnadsstandard.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gula_faran
(obs nidteckningen)

Nu är det dags för ny Gul Fara! Turisterna!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det stämmer säkert och de allra flesta är lojala med sitt land. Detta är inte bra för Sverige. Vi riskerar att förlora kinesiska turister och de kan blåsa oss på andra grejer som Volvo.
Ett pytteland som Sverige har inget att sätta emot.
Hör ni alla vad climasol säger? Sverige har inget att sätta emot, så det är lika bra att vi låter alla turistande, sodomerande kineser fista oss i röven närhelst de känner för det!

CLIMASOL HAR TALAT! SVERIGE ÄR CHANSLÖST OCH BÖR DIREKT GE SIG MOT MOBBAREN SOM ÄR STÖRRE!
Citera
Medlem
Var fanns dialogpolisen när den som bäst behövdes? Istället skickade man in kvinnlig Gestapo-polis mot utländska turister. Det spelar väl ingen roll att Kina är en diktatur, hela världsekonomien är numera sammanvävd och just turistmen är det som på sikt kan rädda Sveriges ekonomi.

På något sätt måste Sverige be om ursäkt. I annat fall bör Kina straffa Sverige, Sverige är en liten mygga inse det och absolut inget föredöme längre. Inte på något sätt.

Kina borde bojkotta Svenska varor om ursäkten uteblir. Så här behandlar man inte skröpliga turister och utsatta människor.
Citera
2018-09-16, 15:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
att du jämför huliganer som skjutsas ut till periferin med gamla sjuka människor fran kina säker allt om din människosyn
Källa till att de var gamla och sjuka? På filmen (t ex en där mannen själv slänger sig mitt i gatan) ser de friska och medelålders ut. Fruns lungor var det iaf inga fel på.
Citera
2018-09-16, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Källa till att de var gamla och sjuka? På filmen (t ex en där mannen själv slänger sig mitt i gatan) ser de friska och medelålders ut. Fruns lungor var det iaf inga fel på.
det var ju en son med sina gamla föräldrar
Citera
2018-09-16, 15:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
det var ju en son med sina gamla föräldrar
Har du ens sett filmerna? Tvekar på att nån av dom var över 60.
Citera
2018-09-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jomenprecissåattteh......

Nästa gång blir det Kronohäktet i tolv timmar. Bra så?

På filmen ser jag en polis putta omkull en kines och några kineser ligger redan på marken, ser inget som tyder på att kineserna uppfört sig illa.
Citera
2018-09-16, 15:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
fint strandade turister köres i fortsättningen till skogskyrkogarden, utan vettiga kommunikationsmöjligheter att kunna transportera sig nagonstans
Det finns taxi.
Citera
2018-09-16, 15:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Jävla risplockare, menar Kina att man kan bete sig som ett svin hur som helst när man är utomlands?

Sorgligt och fjantigt.
Citera
2018-09-16, 15:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
På filmen ser jag en polis putta omkull en kines och några kineser ligger redan på marken, ser inget som tyder på att kineserna uppfört sig illa.
Jag vet att du trollar. Men du förtjänar inte att få stå oemotsagd.

Ingen "polis" knuffade nån av turistkineserna.
De "filmade" mao teater. Som tur var filmade ett vittne med sin mobiltelefon där man ser att mannen i sällskapet handgripligen slänger sig ner på gatan av egen maskin! Och kvinnan hoar dramatiskt.

Två filmer finns, länkar finns i tråden. Har du inte sett dom, vänligen skriv då inte.
Citera
2018-09-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Förmodar att det är denna videon. Dock tyvärr inte hela videon. Här finns videon från Aftonbladet (men länk till YouTube).
This is killing hahahahahahaha Tack för söndagens gapskratt,

On topic så får de väl fan skylla sig själv alternativt boka ett annat hotell hur svårt kan det vara ?
Citera
2018-09-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Tråkigt bemötande av hotellpersonalen. Men i Kina kan jag säga att det är såhär:

Man måste registrera sig hos polisen i varje stad man besöker
Man får som västerlänning ALDRIG bli medborgare i deras land
Många hotell tillåter inte västerlänningar, speciellt i mindre städer (om man reser runt)
Om hotellet kan godkänna att man stannar där måste man ha ett intyg från polisen om det inte är en av de större kedjorna
Glöm att surfa på Google, Facebook, Youtube osv, det är blockerat
Var beredd att bli kidnappad och sedermera mördad om du reser i västra Kina.
Var också beredd att på dö av elektrisk chock när du duschar eller bli mosad av en rulltrappa eller hiss.

Har själv bott i Kina väldigt länge och några av dom saker du säger stämmer inte:
1. Man måste INTE registrera sig i varje stad man besöker. Om du däremot tänker bo och kanske även arbeta i staden i fråga så måste du registrera dig.
2. Jag vet flera västerlänningar som nu är kinesiska medborgare, dock fick dom hjälp av de kinesiska företag som dom jobbar hos. Kina stöder dock inte dubbla medborgarskap så varför man skulle vilja offra ett västerlands medborgarskap för ett kinesiskt är en gåta.
3. Vet inte vad du pratar om när det kommer till hotel. Sanningen är att det krävs att hotel uppnår en viss standard för att utländska medborgare ska få bo där.

Resten orkar jag inte bemöta p.g.a. uppenbar humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in