2018-09-16, 13:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Okej, då hänger jag med...men då går man att hitta iaf då med lite trix 😁
Ja, framförallt kan du får fram uppgifter om du känner personer som på något sätt arbetar med ett sådant register - eller om du själv arbetar med det.
Citera
2018-09-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Det är nu vi får se om det bara är snack eller om dom verkliga polarna ställer upp.

Precis. Det återstår att se.. tyvärr finns det allt för många snackpåsar.

🔪
Citera
2018-09-16, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Kanske ska förtydliga mig. Inte GMs barn men någon annan i hans familj. Det absolut bästa är ju att ta GM själv. Men det finns alternativ.
Det är svårt att se hur det på något sätt skulle vara bättre. Varför skall en familjemedlem oavsett ålder betala för vad någon annan gjort.

Och om man anser att hämnd är ett gångbart motiv för tortyr och mord så har väl Jonas i så fall bara fått vad han själv lagt ut.

Det är ju inte som att det är någon oskyldig liten nisse som fått sätta livet till direkt.
Citera
2018-09-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, framförallt kan du får fram uppgifter om du känner personer som på något sätt arbetar med ett sådant register - eller om du själv arbetar med det.

Finns hål överallt, misstag görs hela tiden.
Citera
2018-09-16, 13:23
Medlem
I dag finns det också allt för många Facebook offer som har 500+ vänner om ens det räcker, använder inte FB själv.....sen tror dom att dom känner alla och är polare med dom och pratar precis som dom känner/kände personerna, världen idag har blivit sjuka ang vad som klassas som polare/kompis.
1varg är starkare än 10får!
Citera
2018-09-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är svårt att se hur det på något sätt skulle vara bättre. Varför skall en familjemedlem oavsett ålder betala för vad någon annan gjort.

Och om man anser att hämnd är ett gångbart motiv för tortyr och mord så har väl Jonas i så fall bara fått vad han själv lagt ut.

Det är ju inte som att det är någon oskyldig liten nisse som fått sätta livet till direkt.

Man kan säga att det är en ond cirkel som aldrig tar slut. Vissa människor värderar man högre än andra det ligger i människans natur att ta hand om sin egen flock i förstahand..
Citera
2018-09-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Kanske ska förtydliga mig. Inte GMs barn men någon annan i hans familj. Det absolut bästa är ju att ta GM själv. Men det finns alternativ.

Ok, bra du är du förste man som ska utföra hämnden. Du är också en patetisk nolla för du vet inte hur denna värld fungerar. Jag tror Omars familj är trötta på han. Eftersom du är så tuff så får du plocka den smutsiga pundaren Omar eller någon i hans familj din eftersom du försöker då folk att ge sig på hans familj.
Senast redigerad av Hacker 2018-09-16 kl. 13:54.
Citera
2018-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Ja visst är det ett väldigt beräknande utförande. Det är helt baserat på spekulationer och vad som skrivits i tråden.

Men att han var torterad är 100% säkert. Jag står i direktkontakt med människor som tog hand om Jonas efter han blev funnen. Och då syftar jag ej på de två privatpersonerna som fann Jonas på stigen.
Och detta bekräftades till en del av Efterlyst. (Även om de inte lämnade lika specifika uppgifter om skadorna efter tortyren, som jag har gjort i tråden)
Men ni kommer alla få läsa det med egna ögon i FUPen.

I övrigt är allt jag skriver i tråden rena spekulationer. Spekulationer som jag bildar på inlägg som skrivits här.
Detta då jag inte har kontakt med den värld dessa gossar lever och levt i.

Anledningen att jag engagerar mig i denna tråd, är just att detta mord är extra grymt, med den vetskap jag har.
Tanken på vad Jonas fick utstå före sin död, och tanken på hur tragiskt denna vetskap är för Jonas närstående att veta och behöva leva vidare med. Ingen är värd att behöva gå igenom detta.

Kort svar på ditt inlägg: Jag kommer inte emotsäga det till 100% än. Men enligt obduktionsrapporten finns det inte några tortyrskador. Bara skott. Och det är fler än 5. Det är enligt mig det helt logiska, MEN jag ska inte säga att du/din källa har fel förrän alla papper är lästa. Vi lämnar det sålänge.
Du har varit saklig o trovärdig o haft en bra bild över hur saker o ting kan ske, och hur man bör tankemässigt ta det vidare till skillnad från många andra tomtar. Även om du inte befunnit dig i den världen som du säger.... är det verkligen så
Citera
2018-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Ok, bra du är du förste man som ska utföra hämnden. Du är också en patetisk nolla för du vet inte hur denna värld fungerar. Jag tror Omars familj är trötta på han. Eftersom du är så tuff så får du plocka den smutsiga pundaren Omar eller någon i hans familj din eftersom du försöker då folk att ge sig på hans familj.

Haha sån tönt du är!! Jag har åsikter Ja är det konstigt ?? Varför tror du omars familj är trötta på han?

Och vad är det för värld du skulle leva i? Som jag tydligen inte vet något om!?
Senast redigerad av RIP-Jonas 2018-09-16 kl. 14:12.
Citera
2018-09-16, 14:27
Medlem
Sen till frågan om hämnd. Enligt mig har inte Omars eller ngn annan i hans familj med saken o göra. Jag tror inte dom är stolta över sin son. Den enda tendensen till såna här beteenden i Sverige är ju handgranaten i GBG som kastades in på måfå, och ett par närstående bröder som råkat illa ut därborta med. Vi såg ju hur det gick. Kriminella - gränslösa personer kan lägga upp sina krig på dom fulaste sätt MEN om du frågar mig så lämnar man närstående utanför.
Om det kommer en hämnd? Mkt troligt får man ändå säga. Jag hoppas den blir träffsäker och total.

Jonas var ingen topprankad thaiboxare. Han tränade thai i Thailand under seriösa former absolut. Men han var en fighter som inte var rädd för ett jävla skit, vilket kanske bidrog till hans fall. Jag har sett han med händerna o mörkret i ögonen när ngt hänt. Utan kniv.
Det var ingen jättelätt nöt att knäcka o skulle kräva mkt mkt att övermanna o få det som spekulerats gjorts. Jag tror mkt få skulle välja en sån väg, finns så många variabler som kan gå fel o situationen spårar ut. Han skulle aldrig gett sig. Dom måste skjutit först. MÖJLIGEN gjort ngt emellan, för jag tror den första kulan otroligt nog var den dödande. Även om vi vet att den inte var direkt dödande. Varför den blev dödande, den träffade ngt som inte dödar direkt men definitivt får personen utslagen. Klart det var tur, om dom nu hade för avsikt o skada honom. Men jag sätter mina pengar på x antal skott i rad mot vitala delar. Punkt.

SuperDuck: dina söksträngsfunktioner genom google, där du säger om man är lite påhittig? Det finns säkert fler tekniker men den var för mig tämligen speciell. M.m. Nåväl. Att nån i tråden är polis är ju garanti. Det vore väl tjänstefel annars. Inga direkta nyheter.

Anledningen som folk fortfarande tjatar om var personlig, det började smått. Det blev värre. Det här var två herrar med lika gränslöst sinne. Det är väl inte ens svårt att förstå.

Imorron är det begravning. Sen lämnar jag denna diskussion. Vem han än var som ungdom så var han inte sån som vuxen. Jag förstår dom som ser det som Karma.
Jag ser det dock som en person som jobbade rätt hårt på att jämna ut den. Sen att han inte stod på golvet på Scania, sure. Men han hade värderingar, stolthet, lugn och var omtänksam mot en så mkt större krets av personer än jag skulle vilja tro en vanlig svensson har idag.

Han betydde mkt för många. På ett mänskligt vis. Och tro mig eller ej, kommer ej utveckla det. Han var påväg ut från dom här delarna av livet.....
Citera
2018-09-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison

Imorron är det begravning. Sen lämnar jag denna diskussion.

Begravningen är på tisdag och inte imorgon.
Citera
2018-09-16, 15:33
Medlem
Om nu Omar ringt fram Jonas...hur kan han veta i vilket sällskap Jonas var i där o då? Om han eventuellt skulle ha med någon upp eller kanske framförallt om Jonas kanske säger till ngn polare vem han ska åka och möta? Känns riskabelt? Och Jonas bil var parkerad där uppe 20.30 möjligen även något tidigare enligt polis på efterlyst. 20.45 skott.
Iaf en kvart emellan ankomst och skotten. Hmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in