Citat:
Ursprungligen postat av
thelazyone123
Ja visst är det ett väldigt beräknande utförande. Det är helt baserat på spekulationer och vad som skrivits i tråden.
Men att han var torterad är 100% säkert. Jag står i direktkontakt med människor som tog hand om Jonas efter han blev funnen. Och då syftar jag ej på de två privatpersonerna som fann Jonas på stigen.
Och detta bekräftades till en del av Efterlyst. (Även om de inte lämnade lika specifika uppgifter om skadorna efter tortyren, som jag har gjort i tråden)
Men ni kommer alla få läsa det med egna ögon i FUPen.
I övrigt är allt jag skriver i tråden rena spekulationer. Spekulationer som jag bildar på inlägg som skrivits här.
Detta då jag inte har kontakt med den värld dessa gossar lever och levt i.
Anledningen att jag engagerar mig i denna tråd, är just att detta mord är extra grymt, med den vetskap jag har.
Tanken på vad Jonas fick utstå före sin död, och tanken på hur tragiskt denna vetskap är för Jonas närstående att veta och behöva leva vidare med. Ingen är värd att behöva gå igenom detta.
Kort svar på ditt inlägg: Jag kommer inte emotsäga det till 100% än. Men enligt obduktionsrapporten finns det inte några tortyrskador. Bara skott. Och det är fler än 5. Det är enligt mig det helt logiska, MEN jag ska inte säga att du/din källa har fel förrän alla papper är lästa. Vi lämnar det sålänge.
Du har varit saklig o trovärdig o haft en bra bild över hur saker o ting kan ske, och hur man bör tankemässigt ta det vidare till skillnad från många andra tomtar. Även om du inte befunnit dig i den världen som du säger.... är det verkligen så