2018-09-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
För helvete, har du följt tråden? Det skedde ute i en dunge, ganska långt bort från bostäder. Pistolskott hörs starkare än skrik, herregud...

Ja detta är också helt tänkbart. Vet vi hur länge promenaden pågick innan de fann Jonas efter skotten? Alltså hur långt borta vandrarna var.
Citera
2018-09-16, 01:23
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Därför har jag dragit slutsatsen att Jonas blev torterad på plats, efter att de lyckats övermanna honom. Och att de, under misshandeln, på något sätt tystat hans skrik.
(Kanske att någon har haft honom ”in a chokehold” bakifrån)
Jag är övertygad om att blattejävlarna som snuten tog är inblandade, kan även vara fler blattejävlar inblandade. Det jag inte förstår är just tortyren, varför inte göra det enkelt för sig och bara avrätta? Ser vi en ny trend? Som i fallet där nere i Spanien där en annan blatte med Svenskt medborgarskap blev torterad och avled för inte så länge sedan. Nu menar jag inte att det har med detta att göra, bara själva grejen, att de kriminella vill ta saker ett steg längre, som att agera likt kartellerna i Mexiko.
Citera
2018-09-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag är övertygad om att blattejävlarna som snuten tog är inblandade, kan även vara fler blattejävlar inblandade. Det jag inte förstår är just tortyren, varför inte göra det enkelt för sig och bara avrätta? Ser vi en ny trend? Som i fallet där nere i Spanien där en annan blatte med Svenskt medborgarskap blev torterad och avled för inte så länge sedan. Nu menar jag inte att det har med detta att göra, bara själva grejen, att de kriminella vill ta saker ett steg längre, som att agera likt kartellerna i Mexiko.

Tortyren i det här fallet gissar jag är ett raseri och djup ilska och personlig. Och därav skapas ett starkt hämndbegär, som gör att skjutning som avrättningsmetod inte ger tillräckligt stor tillfredsställelse.

Det skulle vara otroligt intressant att få veta vad som triggat igång ett så starkt hat och hämndbegär.
Citera
2018-09-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison
--------------------------------------------------------

Superduck, att du som polis inte spelar bättre, läst alla dina inlägg: Förklara varför han försvann från alla folkbokföringsregister samma dag som tjejen? Även om en flytt så kort är märklig om den stämmer. Sen när du väl tar till orda gör det du med en väldigt komplex sökfunktion som inte jag kände till ens. Kändes lite väl myndighetsaktig. Men såklart, är det ngn som är förvånad att ni är här o lyssnar. Det är väl er plikt.

Förklara gärna lite mer tydligt vad du pekar på och vad som får dig att tro detta.
Du skriver också ”som inte ens jag kände till” det finns nog mycket saker du inte känner till.

Men som sagt, det är inte konstigt tråden har fastnat i en loop nu, där det bara diskuteras samma saker om och om igen.
Finns flera här inne som säger sig veta, men ändå så är det olika uppgifter.
Dom som verkligen vet, dom säger inget för det är så det funkar eller ?
Vi här inne, vi som inget vet eller tycker oss veta får fortsätta spekulera och komma med teorier ang motiv,hämnd,tortyr osv.
Citera
2018-09-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPaul94
Hur ser du på möjligheterna till att någon/några av Jonas vänner tar och hämnas?
Om dom skyldiga inte blir dömda till livstid för detta så hoppas jag verkligen dom får smaka på sin egen medicin. Normalt brukar det väl sällan bli pay back vid mord om det inte är en gängmedlem som blir dödad? Men här känns det ju ändå som det borde finnas personer som vill hämnas detta i och med att Jonas var omtyckt samt kände väldigt många kriminella personer. Utgår ifrån att många oavsett anledning till detta mordet tycker det är vidrigt att tortera en person på detta vis.

Absolut finns det folk som redan talar om hämnd.. Men huruvida det kommer att ske återstår att se.. jag tror dok att dom känslorna kommer läggas på is innan man får reda på vem GM är.

Men jag hoppas att någon hämnas detta! Om det så är på GM eller hans familj spelar ingen roll.
Citera
2018-09-16, 12:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Får inte detta inlägg ang flytt och köpt hus att gå ihop med skyddad identitet.
Någon som kan förklara?
På vilket sätt går det inte ihop?

Skyddad identitet innebär vanligen att man får skyddsmarkering i registren -- dvs myndigheterna lämnar inte ut uppgifter om personen.
Det är på intet sätt kopplat till vare sig ägande eller boende.
Citera
2018-09-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Absolut finns det folk som redan talar om hämnd.. Men huruvida det kommer att ske återstår att se.. jag tror dok att dom känslorna kommer läggas på is innan man får reda på vem GM är.

Men jag hoppas att någon hämnas detta! Om det så är på GM eller hans familj spelar ingen roll.

GMs familj har väl inget med saken att göra? Är väl att sjunka till om möjligt ännu lägre än Jonas mördare. Slit gärningsmännen samt såklart anstiftaren i stycken men familjemedlemmar har ju omöjligt något ansvar för vad andra gör.
Om någon hade skjutit Jonas och han överlevt hade säkert personer stått i turordning för att hjälpa till och hämnas. Men nu är Jonas borta då är nog läget ett annat. Men några lojala och kapabla personer hade han säkert i sin bekantskapskrets?
Citera
2018-09-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt går det inte ihop?

Skyddad identitet innebär vanligen att man får skyddsmarkering i registren -- dvs myndigheterna lämnar inte ut uppgifter om personen.
Det är på intet sätt kopplat till vare sig ägande eller boende.

Det jag menar med att det inte går ihop, folk i tråden har ju redan sagt vart han ska/har flyttat.
Vad är då vitsen med hela den grejen. Man bör ju va lite hemlig av sig isåfall.
Citera
2018-09-16, 13:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Det jag menar med att det inte går ihop, folk i tråden har ju redan sagt vart han ska/har flyttat.
Vad är då vitsen med hela den grejen. Man bör ju va lite hemlig av sig isåfall.
Fast det fungerar inte riktigt så. Utan huvudsakligen handlar det om att inte göra uppgifter sökbara - en skyddad identitet innebär inte att man byter identitet utan att den man har skyddas från sökbarhet i olika register.
Citera
2018-09-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas

Det är nu vi får se om det bara är snack eller om dom verkliga polarna ställer upp.
Citera
2018-09-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det fungerar inte riktigt så. Utan huvudsakligen handlar det om att inte göra uppgifter sökbara - en skyddad identitet innebär inte att man byter identitet utan att den man har skyddas från sökbarhet i olika register.

Okej, då hänger jag med...men då går man att hitta iaf då med lite trix 😁
Citera
2018-09-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPaul94
GMs familj har väl inget med saken att göra? Är väl att sjunka till om möjligt ännu lägre än Jonas mördare. Slit gärningsmännen samt såklart anstiftaren i stycken men familjemedlemmar har ju omöjligt något ansvar för vad andra gör.
Om någon hade skjutit Jonas och han överlevt hade säkert personer stått i turordning för att hjälpa till och hämnas. Men nu är Jonas borta då är nog läget ett annat. Men några lojala och kapabla personer hade han säkert i sin bekantskapskrets?

Kanske ska förtydliga mig. Inte GMs barn men någon annan i hans familj. Det absolut bästa är ju att ta GM själv. Men det finns alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in