2018-09-15, 17:46
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Är det någon leverantör som fått slå igen sin business?
Haft samma leverantör sen februari 2017 och dom har inte fått lägga ner ännu
2018-09-16, 14:23
Medlem
Någon fler med rapid som har problem med cmore fotboll?
2018-09-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Någon fler med rapid som har problem med cmore fotboll?

Japp. Har samma problem. Har mailat supporten precis, så vi får se om det hinner lösa sig innan matchen.
2018-09-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Japp. Har samma problem. Har mailat supporten precis, så vi får se om det hinner lösa sig innan matchen.

Matchen ska gå se på Sportklub 4 som ligger i listan för Ex-Yugoslavia, ifall det inte kommer igång.
2018-09-16, 16:00
Medlem
deadhead.s avatar
Vi har inga problem med C More Fotboll. Måste handla om en överbelastning
2018-09-16, 20:31
Medlem
Finns det ännu ingen hemsida till world? Då den svenska servern, med en del backup kanaler på sportkanalerna.
Min reseller verkar försvunnit och abbonemanget tog slut.
2018-09-16, 20:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsKiss
Finns det ännu ingen hemsida till world? Då den svenska servern, med en del backup kanaler på sportkanalerna.
Min reseller verkar försvunnit och abbonemanget tog slut.
Nej pga att den leverantören vill vara privat.
2018-09-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Då jag har en Mag 256 så har jag också sprungit på problemet att vissa ljudformat inte stöds.
Efter ha snokat runt lite har jag förstått att det FINNS en lösning och det är att använda en spdif-kabel.
Har dock inte testat själv en men det ska tydligen lösa problematiken!

Citerar mig själv.
Då jag saknar ljud på en del serier och VOD-material på min Mag256 så testade jag idag att köra spdif. Den är kopplat till navet i min hembio, dvs min receiver (Onkyo TX-NR626) som har spdif in. Snörade ihop det med en toslink kabel och ändrat i inner portalen till Line Mode - Bitstream - Spdif.
Tyvärr hjälpte inte detta utan saknar fortfarande ljud på en del serier samt en del VOD.

Någon som har ett tips....?
2018-09-16, 23:59
Medlem
Tja är ny här på flashback och inom iptv. Jag tänkte skaffa en Mag box 322 eller 250/254, villken rekomenderar ni och varför? Det har ju vart väldigt mycket hit och dit med EU lag osv. Är det lagligt att använda sig utav iptv som har alla cmore,viasat och allt vad det är. Och om inte, bör man ha nån sorts vpn eller är det större risk att leverantören försvinner än att du torskar på tittandet. Tack på förhand!
2018-09-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emonec2
Tja är ny här på flashback och inom iptv. Jag tänkte skaffa en Mag box 322 eller 250/254, villken rekomenderar ni och varför? Det har ju vart väldigt mycket hit och dit med EU lag osv. Är det lagligt att använda sig utav iptv som har alla cmore,viasat och allt vad det är. Och om inte, bör man ha nån sorts vpn eller är det större risk att leverantören försvinner än att du torskar på tittandet. Tack på förhand!
Jag har lite samma frågor som du med vpn och liknande.

Sen kollade jag också på MAG boxarna eller är TVIP boxarna bättre?
2018-09-17, 11:19
Medlem
Citat:
Jag har MAG 256 w1 och den fungerar okej. Har problem med att lägga till och ta bort favoritkanaler. Infomir skyller på leverantören och leverantören skyller på Infomir, synd. Fler som har detta problem? Annars tror jag den fungerar som den ska. Har inte testat andra så vet inte om de är bättre.

Jag har kört med VPN men har haft en del problem med lagg. Jag testar utan VPN nu för att se om det fungerar bättre. Hittills är upplevelsen att det faktiskt gör det. Notera att du inte kan lägga in VPN på MAG utan får lägga in i routern i så fall.

Det är inte lagligt (utgår jag från) men precis som med annan olaglig fildelning så är det väl främst de personer som laddar upp som är i riskzonen. Ja, jag skulle säga att det är större risk att leverantören försvinner än att du torskar på tittandet.
2018-09-17, 14:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jag har precis spenderat en del tid att kolla upp vettigaste boxen. Har kommit fram till att Mag256 nog är bäst om man vill ha smidig och snabb navigering. TVIP 410 är dock inte heller något dåligt alternativ.

Ska du ha wifi inbyggt så är det Mag256w1 eller Mag256w2 samt TVIP 412 som gäller.

Mag-boxarna har dock problem med att spela upp ljud från vissa filmer/serier som finns på VOD. Alltså inte på kanalerna utan det som finns att ta från "butiken" eller hur jag ska säga. Någon sa att detta problem löses med spdif-kabel men har inte fått det bekräftat här.

Lagligt är det inte men risken att du som tittare åker dit är försumbar. Är leverantören som släcks ned ifall den torskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in