Citat:
Ursprungligen postat av
emonec2
Tja är ny här på flashback och inom iptv. Jag tänkte skaffa en Mag box 322 eller 250/254, villken rekomenderar ni och varför? Det har ju vart väldigt mycket hit och dit med EU lag osv. Är det lagligt att använda sig utav iptv som har alla cmore,viasat och allt vad det är. Och om inte, bör man ha nån sorts vpn eller är det större risk att leverantören försvinner än att du torskar på tittandet. Tack på förhand!
Jag har MAG 256 w1 och den fungerar okej. Har problem med att lägga till och ta bort favoritkanaler. Infomir skyller på leverantören och leverantören skyller på Infomir, synd. Fler som har detta problem? Annars tror jag den fungerar som den ska. Har inte testat andra så vet inte om de är bättre.
Jag har kört med VPN men har haft en del problem med lagg. Jag testar utan VPN nu för att se om det fungerar bättre. Hittills är upplevelsen att det faktiskt gör det. Notera att du inte kan lägga in VPN på MAG utan får lägga in i routern i så fall.
Det är inte lagligt (utgår jag från) men precis som med annan olaglig fildelning så är det väl främst de personer som laddar upp som är i riskzonen. Ja, jag skulle säga att det är större risk att leverantören försvinner än att du torskar på tittandet.