2018-09-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så länge HD är så naiv borde någon närstående hjälpa henna att få upp ögonen. Både otrohet och MGM och umgås fortfarande med den mannen! Hur säker är hon (och barnen)? Ett litet tips vore på sin plats till henne att hålla sig långt borta tills GM är fast!

Mer sex än känslor... är detta ok för HD?

Vem vet hur detta par egentligen fungerar, eller någon annan egentligen? Man lär ju nått nytt om sig själv hela tiden med....
Det finns ju par (personer) som förlåter sex lättare än känslor. Men hur hon tänker i frågan vet jag inte.
Citera
2018-09-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vem vet hur detta par egentligen fungerar, eller någon annan egentligen? Man lär ju nått nytt om sig själv hela tiden med....
Det finns ju par (personer) som förlåter sex lättare än känslor. Men hur hon tänker i frågan vet jag inte.
OM denna kvinna (HD) inte vet (själv inblandad som skyddande) vem som är GM önskar jag henne verkligen en bättre man, som inte är otrogen, inte är MGM. Någon hon kan lita på och inte hela tiden behöver förlåta och ha oro inför!
Hoppas fortfarande att någon närstående kan tala henne tillrätta innan något förskräckligt händer!
Citera
2018-09-16, 08:56
Medlem
Jag har ju tidigare skrivit om ML:s tidsaxel med USA resa och cachat vid Virsbo på måndagen. Att han hade tiden på sin sida att hinna till LW efter lämnat sin kompis i Västerås. Han skulle kunna vara hos LW vid 22:45 och framåt.
Han skulle dessutom med fördel kunnat parkera nere vid svängen vid planket och gått ned till LW. Jag tänker nu närmast varför LW och GM gick i den riktningen.

Jag börjar fundera på om det är ML:s tidsaxel som polisen undersöker.

Eftersom SD har erkänt att han inte har något alibi, så bör det inte finnas några tidpunkter polisen behöver klocka. Annars skulle SD sagt att "Ja, men jag satt vid datorn 22:45, tog en macka och slötittade på TV fram till 23:45" eller liknande.

Om det finns vittnen som tidsbestämmer hans förehavanden, så tror jag han skulle sitta på sannolika skäl nu. I så fall sågs han ute i området.
Om det var nära hans hem skulle han ju med hävda alibi vid just den tidpunkten, vilket han inte gör.
Citera
2018-09-16, 09:15
Medlem
Citat:
Jag har ju tidigare skrivit om ML:s tidsaxel med USA resa och cachat vid Virsbo på måndagen. Att han hade tiden på sin sida att hinna till LW efter lämnat sin kompis i Västerås. Han skulle kunna vara hos LW vid 22:45 och framåt.
Han skulle dessutom med fördel kunnat parkera nere vid svängen vid planket och gått ned till LW. Jag tänker nu närmast varför LW och GM gick i den riktningen.

Eftersom SD har erkänt att han inte har något alibi, så bör det inte finnas några tidpunkter polisen behöver klocka. Annars skulle SD sagt att "Ja, men jag satt vid datorn 22:45, tog en macka och slötittade på TV fram till 23:45" eller liknande.

Om det finns vittnen som tidsbestämmer hans förehavanden, så tror jag han skulle sitta på sannolika skäl nu. I så fall sågs han ute i området.
Om det var nära hans hem skulle han ju med hävda alibi vid just den tidpunkten, vilket han inte gör.
Om det nu är klockat som MV skriver... var inte det vägen från misstänkt brottsplats och mot SD:s hus som ev klockades... Menar Du att ML skulle springa åt det hållet?
Citera
2018-09-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det nu är klockat som MV skriver... var inte det vägen från misstänkt brottsplats och mot SD:s hus som ev klockades... Menar Du att ML skulle springa åt det hållet?
Det står väl inte vart polisen klockat tiderna? Är det till SD:s hus?
Om jag tror och förstår rätt så sipprar lite ut från utredningen till MV. Dom direkta detaljerna och förutsättningarna verkar inte MV ha?!

Att klocka tider på det sätt som beskrivs känns lite krystat. Springer SD max så hinner han, går han så hinner han inte, eller vad? Det är för små avstånd att ha bäring i en rättegång känns det som. Den exakta vägen måste vara känd, på metern när i så fall.
Citera
2018-09-16, 09:38
Medlem
Citat:
Om jag tror och förstår rätt så sipprar lite ut från utredningen till MV. Dom direkta detaljerna och förutsättningarna verkar inte MV ha?!

Att klocka tider på det sätt som beskrivs känns lite krystat. Springer SD max så hinner han, går han så hinner han inte, eller vad? Det är för små avstånd att ha bäring i en rättegång känns det som. Den exakta vägen måste vara känd, på metern när i så fall.
Jag vet inte om det är någon bäring i det MV skriver... men om det ligger något i det så är det som jag ser det... den enda sträckan som dom har anledning att klocka så är det till MGM.
Om det är MV som klockad... vart (åt vilket håll) skulle dom isf klockat honom... mot en bil som står parkerad vid LW eller mot centralen (om han inte hade någon bil)...
Citera
2018-09-16, 09:46
Medlem
Citat:

MV vill nog inte släppa detaljerna till oss men de kan likafullt finnas där. När allt det här är över så kan i alla fall ingen klandra dig för att inte ha gett fullt stöd åt MGM, känns det som. Han uppskattar väl den gesten?
Citera
2018-09-16, 09:49
Medlem
Darkwinds avatar
Så vissa användare tuggar outtröttligt på. Vecka ut och vecka in. Ni som fortfarande lägger tid och energi på detta har en agenda. Helt klart vill ni inte att rätt gm förs på tal. Därför bevakar ni. Finns inte en normalt funtad människa som inte har anknytning alls till SD och gänget, som skulle orka lägga energi på detta.
Vanligt folk lessnar till slut. Man har ju förstått detta länge.
Själva bossen och storljugaren är M.V. Som alla av en händelse tror stenhårt på..
Citera
2018-09-16, 09:53
Medlem
Citat:

Borde inte polisen sedan tidigare ha kollat MLs alibi och klassat honom som ointressant? I det här sena läget är det väl mer relevant att gräva i varför MGM ligger så risigt till?
Citera
2018-09-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Så vissa användare tuggar outtröttligt på. Vecka ut och vecka in. Ni som fortfarande lägger tid och energi på detta har en agenda. Helt klart vill ni inte att rätt gm förs på tal. Därför bevakar ni. Finns inte en normalt funtad människa som inte har anknytning alls till SD och gänget, som skulle orka lägga energi på detta.
Vanligt folk lessnar till slut. Man har ju förstått detta länge.
Själva bossen och storljugaren är M.V. Som alla av en händelse tror stenhårt på..

Vi behöver inte alls ha en agenda, åtminstone jag följer för att mordet på denna kvinna berörde så starkt, med alla obehagliga detaljer och missar i inledningsskedet. Det är ju som en rysare att mördaren fortfarande går fri. Dessutom är det en intressant följetong gällande människors psyke. Alla geocachmaniska och frikyrkliga, hämndbloggar skriven av expartners och MGM olika försök att rentvå sig. Farsen på Örebropolisen mm mmm. Bättre än följa kriminalserier på TV.
Citera
2018-09-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vi behöver inte alls ha en agenda, åtminstone jag följer för att mordet på denna kvinna berörde så starkt, med alla obehagliga detaljer och missar i inledningsskedet. Det är ju som en rysare att mördaren fortfarande går fri. Dessutom är det en intressant följetong gällande människors psyke. Alla geocachmaniska och frikyrkliga, hämndbloggar skriven av expartners och MGM olika försök att rentvå sig. Farsen på Örebropolisen mm mmm. Bättre än följa kriminalserier på TV.

Dock orolig att det inte blir ett sista avsnitt och ett avslut.
Citera
2018-09-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Vem vet om det inte blir en bok av Leffe GW när fallet är över, just med tanke på alla de omständigheter du nämner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in