Citat:
Om det känns bättre för dig kan vi kalla dom för Plotonerna. Det ändrar inte på något resonemang, Dom brukade sin mark, levde sina liv, och drömde om ett eget land. Precis som judarna. Vad är det du inte fattar? Du ojar dig så mycket för att judar har fördrivits genom historien. Tror du inte att en Palestinier har precis samma känslor vid fördrivning?
Citat:
Och jag har hittat en text som beskriver Atlantis. Kan jag bara roffa åt mig? Du verkar inte förstå att det redan bodde ett folk i området som Israel grundades på.
Landet som beskrivs i 2000-åriga romerska historieböcker ex, till skillnad från det icke-existerande påhittade landet som du försöker beskriva fanns.
Citat:
Ja, det finns också många som förfalskar handlingar och många har direkt uppsåt att döda judar, d.v.s de kommer inte till himlen om de inte dödar judar för att de har druckit alkohol någon gång eller haft sex utanför äktenskapet. Det handlar inte om att vilja ha kakan, det handlar om att islam är en dödssekt.
Pajas! Konflikten handlar inte om religion, men jag förstår att du försöker ge sken av det. Stöld av mark, fördrivning av folk, ockupation och förtryck, accepteras inte av någon religion. Möjligtvis judendomen undantagen. 23% av jordens befolkning utövar islam. Mänskligheten skulle ha gått under för länge sedan om islam var den dödssekt som du påstår. Jag är däremot livrädd för ett folk som anser sig vara dom utvalda, i kombination med kärnvapen och Trump.
Citat:
Den ena staten har gått från scratch till högteknologiskt centrum med fler startups per invånare än Silicon Valley på 70 år, i princip alla länders ekonomier är direkt beroende av Israel och hela världens välstånd är direkt påverkat av israelisk teknologi.
Till vilken nytta? Hur kommer det sig att Israel är fortsatt ifrågasatt av hela världen? Inte ens melodifestivalen kommer att äga rum i Jerusalem pga Israels agerande. Att Israel grundades på terror är knappast meriterande. Än mindre meriterande är att fortsätta använda terror för sin överlevnad. Men du kan fortsätta att bädda in sanningen i dimridåer av Silicon Valley och BNP. Under skalet döljer sig ändå en terrorregim.
Citat:
Jasså judarna ska lämna tillbaka "stöldgodset" nu, hur var det nu igen med ägodelarna från de 800k judar som blev fördrivna från arabvärlden?
Palestinerna har inte fördrivit några judar. Du får nog rikta dina krav mot rätt land/folk och inte låta andra sona för judarnas tidigare misslyckande. Som sagt, bara att lämna tillbaka stöldgodset! Ingen tid att spilla.