2018-09-15, 21:31
Medlem
[quote=LimeTime|65276416]
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat

Jag minns att du delade detta tidigt i tråden och att det framkom liknande uppgifter ifrån andra postare.
Min övertygelse är att det stämmer, det fanns mer. Bra att polisen blivit informerad.

Edit: Något knas med citeringen. Mitt inlägg är ett svar på ett inlägg ifrån 18carat.

Ja, det har skett en upptrappning i både kränkning och kontroll över tid. Ofta sker det smygande och ofta diffust där det går att bortförklara. Inget konkret att "ta på",, men känslan finns där mer och mer för att sedan bli mycket påtaglig. Här handlar det fortfarande om psykisk misshandel och alltid privat dvs mellan bara dessa två.

Däremellan var han sitt glada skämtsamma jag.

Därefter blir fysisk kontakt mer fysiskt hårdare och längre typ lätt fasthållande men inte anmärkningsvärt osv. För att öka...

Troligtvis är det de senaste åren hon framför allt delat med sig till kompisarna och fått råden att dokumentera och sedan anmäla. Samt att avsluta bekantskapen.ññkm

Jag ställer mig tveksam till att hon skulle träffa honom helt ensam efter bilincidenten. Jag tror hon hade tät kontakt med sina kompisar och att dom använde sig av ett back-up system.
Citera
2018-09-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Fast nu när du säger det. Kombinationen benzo/opioider och anabola, är ganska vanlig hos elitidrottare. Den här kombon är känd för att generera vandrande granater.

SD ser verkligen inte ut att ha tagit anabola steroider
Citera
2018-09-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt klart.
Gm motiv är helt enkelt bara hans motiv i hans sjuka hjärna.
Och oavsett vad, vem, hur, när så har ingen med det att göra.
LW hade rätt att leva sitt liv exakt hur hon ville, resa vart hon ville och med vem/vilka hon ville.
Döds"straff" för att vilja bestämma över sitt eget liv, det finns väl bara i diktaturer?

Ja, men jag tror MGM intalar sig själv att hon förtjänade/var orsaken till det som hände bakom planket. Och den sinnesfriden unnar jag honom inte.
Citera
2018-09-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
SD ser verkligen inte ut att ha tagit anabola steroider
Vem har talat om SD? Ständigt denne SD... Om man tar anabola slipper man gymmet. Om manå andra sidan tar anabola och lyfter skrot, då dj...
Ingen vet väl vilken sillmjölke han skulle vara utan steroider i så fall, men jag håller med. Det var bara ett svar på den enda drogkombo jag vet, förutom alkohol som är känd för att orsaka våldsamt beteende.
Citera
2018-09-15, 21:45
Medlem
Citat:
Flashback är så fiifigt att om man klickar på den lilla grå pilen på det citerade inlägget, kan man få upp själva inlägget. Så det var redan 30/5 detta inlägg av rosaelefant kom upp.
Och jag refererade till det inlägget då Min fråga var om det finns några bekräftade uppgifter på om LW var utsatt för grov våld..
Citera
2018-09-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänker du att mordet var planerat?
Alltså...om min teori om syra är fel....så, nej. Jag bara spånar, liksom många andra.
Men hur som helst så har GM nog haft ett hat mot LW under en tid, så i den bemärkelsen kan man säga att det var planerat. "Jag ska slå ihjäl henne" kan nog ha snurrat i pallet på GM under en tid utan att det var planlagt i detalj.
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-09-15 kl. 22:11.
Citera
2018-09-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hade syra använts så tyder det på att mordet var planerat. Jag tror dock att vi har att göra med ett bråk som eskalerade. Det var alltså inte planerat att det skulle leda till mord.

Kan ju vara så att gärningen var oplanerad men att eventuell syra användes i efterhand för att dölja spår. Kanske har någon ytterligare person utöver GM varit med och "städat". Försvårar bevisföringen för de olika gärningarna oavsett.
Citera
2018-09-15, 22:14
Medlem
Citat:
Inte fel att läsa tråden från början som några tipsat om.
I början finns flera användare som tyvärr lämnat tråden. Några verkar bo i området eller känna de inblandade.

Rosaelefant har skrivit flera inlägg som visar att hen bor i området och har intressanta uppgifter.
Den som hittade kroppen (en privatperson med hund) måste ha blivit otroligt chockad av vad hen hittade.
Om kroppen börjat visat tecken på förmultning eller om det verkligen var skador från mordet är nog svårt att säga för en privatperson i chock.
Ja de mest givande personliga och spontana faktaupogifterna finner man i början av tråden. Det som nu diskuteras och ältas mest nu i rådande nyhetstorka är personliga antaganden av graden på möjlig och omöjliga en teorier samt sanningshalten på de få fakta som någon delar med sig av.. Som sagt..mycket smått och gott att analysera och diskuteta, från vittnen av olika slag, går att finna i början av tråden.
Citera
2018-09-15, 22:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, men jag tror MGM intalar sig själv att hon förtjänade/var orsaken till det som hände bakom planket. Och den sinnesfriden unnar jag honom inte.

Så kan det vara.
Har sett det tidigare i andra fall.
Tyvärr tror jag att om man har ett sådant primitivt sätt att se det hela på, då man lägger ansvaret på offret, då får man kanske någon slags frid i sinnet när "problemet" är borta.

Brukar ta upp Englas mördare, Anders Eklund, som berättade hur han hade sagt till Engla att hon inte borde vara ute och cykla ensam. Sen hade hon också det dåliga beteendet att hon sparkade Anders på benen...
Nu tror jag att Anders Eklund är en extremt "outvecklad" person. Hans sätt att se på saken är så primitivt att det påminner mycket om hur ett barn resonerar.

Men man kan kanske ana det sätt en förövare lägger skulden på offret, säkert väldigt omedvetet.

I mordet på Tova, verkade Billy plötsligt fri från ångest, sova gott om nätterna och obekymrad om sin situation. Däremot innan mordet hade han sökt akut för ångestproblem och hjärtklappning. Men nu var Tova borta (kan man kanske tolka det som) och därmed "problemet" borta.

Skulle inte förvåna mig om Billy tyckte att Tova hade uppträtt på sådant sätt att hon fick "det hon förtjänade". I hans förvrängda värld skulle hon "lyda honom 100 %".

Vet inte om det går att dra paralleller här. Men jag kan tänka mig att den vrede som drev gm i detta fallet har med samma typ av kontrollbehov att göra.

Jag blir illa berörd av att se hur denne mgm kan verka leva så helt oberörd av både mord och misstankar mot honom. Men hur det förhåller sig på riktigt vet man förstås inte...
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-15 kl. 23:05.
Citera
2018-09-15, 22:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Alltså...om min teori om syra är fel....så, nej. Jag bara spånar, liksom många andra.
Men hur som helst så har GM nog haft ett hat mot LW under en tid, så i den bemärkelsen kan man säga att det var planerat. "Jag ska slå ihjäl henne" kan nog ha snurrat i pallet på GM under en tid utan att det var planlagt i detalj.
Jag var i ett tidigare inlägg inne lite på samma sak. Att GM inte gick dit med den klara planen att mörda men att h*n lekt med tanken mer än en gång tidigare och när sen chansen uppenbarade sig... lugnt ikväll, inga hundrastare i farten, släckt i alla fönster etc, så var mördaren mentalt förberedd och tog chansen att ”lösa problemet”.
Citera
2018-09-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson

Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Kan ju vara så att gärningen var oplanerad men att eventuell syra användes i efterhand för att dölja spår. Kanske har någon ytterligare person utöver GM varit med och "städat". Försvårar bevisföringen för de olika gärningarna oavsett.

Spånade också här, fast va mer inne på klorin än syra.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-16, 00:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det har skett en upptrappning i både kränkning och kontroll över tid. Ofta sker det smygande och ofta diffust där det går att bortförklara. Inget konkret att "ta på",, men känslan finns där mer och mer för att sedan bli mycket påtaglig. Här handlar det fortfarande om psykisk misshandel och alltid privat dvs mellan bara dessa två.

Däremellan var han sitt glada skämtsamma jag.

Därefter blir fysisk kontakt mer fysiskt hårdare och längre typ lätt fasthållande men inte anmärkningsvärt osv. För att öka...

Troligtvis är det de senaste åren hon framför allt delat med sig till kompisarna och fått råden att dokumentera och sedan anmäla. Samt att avsluta bekantskapen.ññkm

Jag ställer mig tveksam till att hon skulle träffa honom helt ensam efter bilincidenten. Jag tror hon hade tät kontakt med sina kompisar och att dom använde sig av ett back-up system.

Normaliseringsprocessen som sker i dessa förhållanden är tyvärr ett alltför välkänt fenomen. Har man upplevt det på nära håll så kanske det är lättare att förstå att allt är inte guld som glimmar. I de lugnaste vattnen osv.

Jag hoppas att du har rätt angående ett back-up system. Det innebär att det finns människor runt LW som kan berätta, vilket några inlägg i tråden faktiskt tyder på.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-16 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in