2018-09-10, 04:21
Medlem
Jag har testat Fluoxetin, sertralin, paroxetin, citalopram och escitalopram men ingen som fungerat. Måste jag testa Fluvoxamin(luvox) först innan jag kan få Anafranil(klomipramin) från familjeläkaren för ocd?
Senast redigerad av HackForums 2018-09-10 kl. 04:25.
Citera
2018-09-15, 19:19
Medlem
"Familjeläkaren"? Är det en allmänläkare på en vårdcentral? Vilka doser har du kommit upp till av dem du redan provat? Vanligtvis brukar man sätta in Anafranil (och ibland tillsammans med Sertralin) för OCD i första hand...hur ofta och hur påverkas du av din OCD? Ålder?
Citera
2018-09-16, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastansfull
"Familjeläkaren"? Är det en allmänläkare på en vårdcentral? Vilka doser har du kommit upp till av dem du redan provat? Vanligtvis brukar man sätta in Anafranil (och ibland tillsammans med Sertralin) för OCD i första hand...hur ofta och hur påverkas du av din OCD? Ålder?
högsta doserna på alla.. är de möjligt o få en TCA från vårdcentralen? jag trodde inte dom skrev ut såna ? måste man inte typ gå till en psykiatri för såna?
Citera
2018-09-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
högsta doserna på alla.. är de möjligt o få en TCA från vårdcentralen? jag trodde inte dom skrev ut såna ? måste man inte typ gå till en psykiatri för såna?

Det vet jag inte, men det kan nog någon annan svara på här.
Tycker det är lite märkligt att du haft högsta doserna på alla och att "ingen som fungerat". Alls? Över tid? Vet ju inte i vilken omfattning sjukdomen påverkar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in