2018-09-14, 02:34
Medlem
Fin definition av "saklighet" som denna #JÄH medlemmen kör med.

Först länkas en bild där det spaltas upp vad S har kört med för diverse "valfusk" under åren.
Kan ses här:

Men detta är ju såklart "Nazistpropaganda" enligt #JÄH medlemmen Alf Löf!
Citera
2018-09-14, 07:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Varken Jesus eller Zlatan moddar här, däremot gör bl a jag det.

OT raderat.

/Mod
Citera
2018-09-14, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad är "det goda ordet"? Och är "det goda ordets" motsatsförhållande det onda ordet? Definierar du diskussioner på nätet och dess deltagare efter någon arbiträr personlig uppfattning om ondska och godhet?

Hur slår man ihjäl någon på nätet?
Ibland är du riktig rolig när du märker ord ordagrant, förmodligen vet du det inte själv.
Citera
2018-09-14, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är givetvis INTE förtal att analysera faktiska förhållanden och du och dina gelikar i #jagärhär diskuterar INTE – ni mobbar och försöker tysta era åsiktsmotståndare med klassika härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Det är ju precis VAD som denna tråd visar gång på gång. Och du bara fortsätter på samma sätt. Du avslöjar dig själv gång på gång – du är en osaklig mobbartyp.

Att ni mobbar med ”vänliga” ord ändrar ju inte det faktum att ni mobbar.

INGEN från #jagärhär har ännu förklarat HUR ni definierar ”hat” och ”hot”. Och du visar gång på gång att du är helt oförmögen att svara adekvat.
Jag antar att du redan vet vad ”hat” och ”hot” är för något så en definition av de orden är bara kaka på kaka. Nu skrev du igen att jag mobbar men inte blev jag sur för det inte, men mobbing är det att skriva att den snällaste här är en mobbare.
Citera
2018-09-14, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ja den här biten med att få en definition på hat verkar helt omöjlig att klämma ur dem. Det senaste budet från kosto när jag försökte få svar på hens definition av det var:

Givetvis finns det inget rakt svar i varken kostos eller trådens övriga JÄH-förespråkares posthistorik.
Jag börjar tro (bara nästan) att ni är underbegåvade som vill ha en förklaring av vad orden "hat" och "hot" är för något, det vet ju varenda normalbegåvad kotte. Läs er läxa så lär ni er kanske det!
Citera
2018-09-15, 00:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Jag antar att du redan vet vad ”hat” och ”hot” är för något så en definition av de orden är bara kaka på kaka. Nu skrev du igen att jag mobbar men inte blev jag sur för det inte, men mobbing är det att skriva att den snällaste här är en mobbare.
Citat:
Jag börjar tro (bara nästan) att ni är underbegåvade som vill ha en förklaring av vad orden "hat" och "hot" är för något, det vet ju varenda normalbegåvad kotte. Läs er läxa så lär ni er kanske det!
Du missförstår frågan. Självklart vet vi vad ”hat” och ”hot” är för något. Det är just därför #jagärhär framstår som en hycklande bluff. Det uppenbara syftet med #jagärhär är att motarbeta och tysta kritik mot mångkultur-politiken. Gruppen borde vara tydlig med sitt verkliga syfte istället för att ljuga om att de finns för att arbeta mot ”hat” och ”hot”.
Citera
2018-09-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ibland är du riktig rolig när du märker ord ordagrant, förmodligen vet du det inte själv.

Märker ord? Om något så "märkte" jag i så fall hela ditt inlägg. Din respons var dock inte något svar på min fråga, så jag upprepar väl den:

Vad är "det goda ordet"? Och är "det goda ordets" motsatsförhållande det onda ordet? Definierar du diskussioner på nätet och dess deltagare efter någon arbiträr personlig uppfattning om ondska och godhet?
Senast redigerad av Kallfusion 2018-09-15 kl. 00:58.
Citera
2018-09-15, 00:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Märker ord? Om något så "märkte" jag i så fall hela ditt inlägg. Din respons var dock inte något svar på din fråga, så jag upprepar väl den:

Jag tror att kosto kanske menar någonting i stil med följande:

Exempel på det ”goda ordet”: Alla människor är lika mycket värda och vi ska vara snälla mot varandra.

Exempel på det icke-”goda ordet” eller ”hat” och ”hot”: Många invandrare begår brott. De borde utvisas.

Uttryck av det senare slaget behöver motarbetas eftersom alla invandrare inte begår brott och hot om utvisning är ett hot mot deras säkerhet.

Nåt sånt. Stämmer det kosto?
Citera
2018-09-15, 00:57
Medlem
Citat:

Jag har aldrig bett om en definition av "hot". Men när vi ändå håller på kan jag väl passa på att fråga. Är det just varianten olaga hot ni för korståg mot eller är det det otroligt breda begreppet hot överlag?

Det jag undrat över sedan dag ett i den här tråden är vad ni har emot hat? Varför anser ni att folk att inte ska få känna hat - varför är det en känsla värd att förbjuda och hur i hela friden tror ni att det ska gå till? Av alla känslor, positiva som negativa som vi människor äger tillgång till i våra rika sinnen, varför är det just "hat" ni vill bekämpa?
Citera
2018-09-15, 15:04
Medlem
#JÄH påstår att de inte anordnar röstningsaktioner men samtidigt har restaurangen som avbokade AfSs valvaka(?) blivit spammad av likes och 5-stjärnor av diverse #JÄH-mods och medlemmar som t.ex Cilla Wyke m.fl

Denna typen av kommentarer är de dem lämnar efter sig.

Citat:
"Förmodligen utmärkt restaurang! Med bra service och mat! :-)"
för att sedan sätta en femma på restaurangen.

Inga sympatier för AfS på något sätt men tycker bara det är underhållande att se hur #JÄH säger att dem inte ska göra något för att sedan göra det ändå och låtsas som ingenting.

https://www.facebook.com/pg/restaurangshahrzad/reviews/?ref=page_internal

Våran favorit Noppelina säger att han inte har något att göra med #JÄH heller men även han sprider samma budskap. Vilket sammanträffande!
Citat:
@noppelina
https://www.facebook.com/restaurangshahrzad
Gå gärna in och rekommendera och ge dom 5 stjärnor för att dom avbokade AFS valvaka några timmar innan de skulle vara där.
https://twitter.com/noppelina/status/1038893772623540227
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-09-15 kl. 15:11.
Citera
2018-09-16, 16:47
Medlem
Minna Dennert ska babbla om näthat i kyrkan. Gröndal i Sthlm.

”...bemöter hat med saklighet och god ton”. Fan trot!

https://www.facebook.com/svkyrkanhagersten/posts/239495153366143/
Citera
2018-09-16, 23:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Minna Dennert ska babbla om näthat i kyrkan. Gröndal i Sthlm.

”...bemöter hat med saklighet och god ton”. Fan trot!

https://www.facebook.com/svkyrkanhagersten/posts/239495153366143/
Någon med insyn i Svenska kyrkan kanske kan förklara hur man har tänkt här? Basal faktagranskning och källkritik visar att #jagärhär är en oseriös grupp som osakligt hypats i medierna av egna medlemmar. Gör inte Svenska kyrkan någon koll av vilka de bjuder in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in