2018-09-14, 22:04
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det måste vara perfekt för Glenn att se sin son spela sin sista match mot sina nya favoriter.

ÖSK ≠ ÖFK.

/feldgrau
2018-09-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
ÖSK ≠ ÖFK.

/feldgrau
Du har så rätt så.
2018-09-15, 09:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det måste vara perfekt för Glenn att se sin son spela sin sista match mot sina nya favoriter.

ÖFK away hade vi tidigt på säsongen, storsjön låg frusen, det var typ 15 grader varmt på läktaren och vi andades framtidstro.
ÖSK borta i mitten av november, i en match som inte lär gälla ett skit, känns ungefär lika lockande som att hoppa i saltbad med fyra djupa öppna sår med en fobi med att känna sveda... Likt förbannat kommer man ju stå där dock...

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Äntligen drar det igång igen.
Lördag
Örebro - Sundsvall
Östersund - Malmö
Har Örebro hittat formen igen?
Sålde Östersund sin sista poäng med Ghoddos? Imponerande ändå att de är på övre halvan efter den turbulens de haft. Sålt hela laget och köpt.....?

Söndag
Norrköping - AIK
Djurgården - BP
Elfsborg - Göteborg
Kommer Peking bryta Gnagets förlustfria svit. Säkrar AIK sin "top-3 i allsvenskan" svit? Har någon en längre?
El Västico, El Plastico, El "Vi är i en processisco". Har Elfsborg något på gång? Lämnar Blåvitt all bottenstrid för evigt?

Måndag
Sirius - Hammarby
Kalmar - Dalkurd
Häcken - Trelleborg
Åker Sirius i år?
Kommer Häcken studsa tillbaka, går sista tåget för Trelleborg?
Visst är Kalmar skyhöga favoriter?

Så gött att det startar igen efter meningslösa landskamper ingen bryr sig om ändå.
Matchen mot Ellos är iaf inget derby innan någon tar sig för att kallade det för det.
Dessutom brukar vi ju ha lätt för det gänget hemma, ingen torsk sedan 2003 och nu har vi ju ingen tokig Engvall som tar en idiottackling som gör att dom kvitterar i 93e...
2018-09-15, 20:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Blytung 3-poängare idag mot Östersund borta och jäkla vilken karaktär killarna visar som vänder 2-0 till 2-3. Men det blev väl onödigt spännande, Malmö borde avgjort matchen två, tre gånger om och det hade inte varit orättvist med ett slutresultat på 2-5.
2018-09-15, 21:36
Medlem
Pallestroms avatar
Yes riktig härlig 3:a ikväll⭐️⭐️
Johan hamlin, domaren, håller inte i allsvenskan.
Hans förklaring till varför det inte blev straff när Lewicki fälldes hade
Jag velat höra. Men det är självklart inte bara denna incidenten som
Gör att jag inte tycker att Hamlin håller nivån som ska krävas för att
Få döma i allsvenskan.
2018-09-15, 22:53
Medlem
Shuyins avatar
Det var en riktig 2017 seger av MFF, hade målet kommit på övertid i slutet av matchen hade det varit en kopia på någon seger ifrån det året.

Östersund ser lite tunna ut framåt, bara Aiesh som "har det" men han bränner lite mycket. Tycker att de borde köpt en ersättare för Gero, få lite mer tyngd framåt.

Domaren var usel, missade straff för både ÖFK och MFF, men rättvis seger var det.
2018-09-15, 23:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Hahahaha, Bajen låg etta länge, men ALLA var lugna. Nu ligger de typ fyra. Ett SM-guld - någonsin. Hahaha!

Vraken sämst.
2018-09-15, 23:53
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hahahaha, Bajen låg etta länge, men ALLA var lugna. Nu ligger de typ fyra. Ett SM-guld - någonsin. Hahaha!

Vraken sämst.

Kvalitetsinlägg. De ligger tvåa.
2018-09-16, 09:08
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Kvalitetsinlägg. De ligger tvåa.

Fast vinner har jag aldrig trott de kunde göra.
Tveksamt om de klarar Europa plats.

AiK vinner, fast det har kostat mycket pengar.
Djurgården som också satsat ordentligt är väl nästan den största floppen?

Intressant match idag mellan Norrköping och AIK.
Gissar på målsnålt där AIK till slut vinner med 0-1.
2018-09-16, 09:27
Medlem
Fortsätter Rieks så här är min gissning på 15 poäng i AS antagligen lite väl lågt, kan nog bli närmare 20 när säsongen summeras.
2018-09-16, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fortsätter Rieks så här är min gissning på 15 poäng i AS antagligen lite väl lågt, kan nog bli närmare 20 när säsongen summeras.

Han är i ett helt galet stim just nu. Varit med Mackan vår bästa spelare sedan Rössler tagit över.

AIK rår vi inte på men jag är nästan övertygad att vi kommer sluta tvåa.
2018-09-16, 09:53
Medlem
kostymnisses avatar
Paka tydligen tveksam idag efter att ha vilat på träningen, med i truppen dock.

Precis som jag varit inne på sa han själv nu i en intervju att han matchas in försiktigt för att inte riskera något, han hoppar mycket matcher när det inte är nåt riktigt underlag dessutom.
Självklart ska vi ta det lugnt med honom, som läget är i serien med finns INGEN anledning att chansa det minsta med honom.

Framförallt ska det bli gött att se allsvensk boll igen, även om dom två sista matcherna innan uppehållet var hemska och man kan tycka att man kunde tyckt det var skönt med ledigt så är det gött att det börjar igen.

Förövrigt undrar man ju hur långt ÖFK kommer rasa innan säsongen är slut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in