2018-09-14, 17:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD har han uppenbart känt sig helt säker på och kanske låg inte heller det djupa passionen där. Den fanns uppenbarligen hos spännande LW. Hon var dessutom troligen eftertraktad av många andra. SD är nog en stor spänningssökare och en utpräglad tävlingsmänniska. LW var minst lika eftersökt som den mest åtråvärda FTF (i hans värld alltså). Fick inte han henne skulle ingen annan heller.
Gissar att han är en urusel förlorare också.

Min spekulation. En del män är ganska enkelt konstruerade. Duckar.

EDIT. Tar en skogspromenad med mina djur. KarlJohan saknas till viltgrytan.

En sakernas ”upphöjda” ordning som en gång var kan ha spätts ut och solkats och degraderats... Somliga klamrar sig fast vid det som ser ut att ha värdet kvar medan andra skiftar fokus och letar efter något som flyter.

Så ont som det har varit om svamp i år har jag i huvet.

Är det renar du har...? 😀
Citera
2018-09-14, 17:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har kunnat avfärda flera från utredningen då dom har alibi.

Som de ger varann? Eller av mer stabil art?
Citera
2018-09-14, 17:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det var just att det var i polishuset åklagaren fann olämpligt.

Hur tror du t. ex. det går till på akuten? Tror du avgående skift stannar kvar när de blir avlösta? Skulle du finna det olämpligt om en del av dom hade nåt socialt samkväm efter ett pass med sedvanligt många otäcka trauman?

Jag tror folk som har den sortens yrken mycket snabbt lär sig att distansera sig, de kan inte ständigt vara fysiskt och mentalt närvarande för då skulle dom själva gå under.
Hur många spaningsledare har man på ett fall?
Citera
2018-09-14, 17:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Man undrar ju onekligen, hur nära står de egentligen varandra eller är SD bara en oerhört skicklig manipulativ person? Att ex-makan sedan ungdomstiden HD står fast känns ju lite mer logiskt men JG? Det här med att någon i LWs kretsar var bisexuell har jag tolkat som någon som inte är vare sig SD eller någon av hans närmsta utan någon mer på "LWs sida" (t ex någon av de män som blivit utpekade av EGT som pojkvän till LW men som då kanske som sagt bara var vän av det skäl som du Sh.Holmes angett), men finns det något utrymme att tänka att JG är denne och därav har så starka känslor att han förblir så lojal mot SD? Eller är jag ute och spekulerar onödigt långt nu? I annat fall, ifall kärlek inte finns med så måste man ju nästan beundra karlns foolkind lojalitet denna sommar genom allt. Om det då inte vore för att LW är död och att man kan tycka att lojaliteten borde ligga där ifall SD är GM.
Det finns en annan värd utanför Fb så svaret kan vara så enkelt som att JG inte häckar här I tråden.
Citera
2018-09-14, 18:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur många spaningsledare har man på ett fall?
Jag vet inte hur de organiserat sig men att bemanna så att utredningen kan fortlöpa optimalt är en självklar ledningsfråga. Ingen kan jobba 24/7. I något yrke.

Än en gång, hade de haft sitt samkväm på arbetstid hade det varit ett solklart tjänstefel men det var det inte enligt åklagaren.
Citera
2018-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror han är hal som en tvålkopp och SD kommer bestämt förhindra ev diskussion under tystnadsförbudshatten. Mitt råd är NEGLIGERA honom!!! För en uppmärksamhets- törstande typ är det vad som Smärtar Mest. Behandla honom som luft!

Ta en kvällspromenad i den kyliga novemberluften, djupandas och kika på den mest lysande Stjärna du kan se! Fokusera på hur den glittrar, tänk vackra tankar och skicka ut dom i Stjärnhimlen istället!

Behåll andningen och Tanken. Leta upp den trevligaste människan istället!

Bra där!
Men jag har aldrig kunnat ignorera idioter.
Fast jag lovar att titta på stjärnorna leta upp en trevlig människa också ❤
Citera
2018-09-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här har jag missat, att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket 2017. Kan du länka?

Och var har du läst att "SD bråkat med LW om Norgeresan i samband med mordet"?
Läs gårdagens inlägg från MV....
Citera
2018-09-14, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har också reagerat på detta (27/7) och så vitt jag minns var det ingen som tidigare hade ifrågasatt MV överhuvudtaget.
(Jag kan minnas fel.)

Fick också svar från flera postare som hade erfarenhet av MV:s uttalanden sen tidigare och i andra fall, och som bedömde hen som helt trovärdig.

Jag valde då att sätta tilltro till hens uppgifter (men med en liten nypa salt.)

Det har jag helt missat.
Däremot brukar jag (numera) då och då kolla vissa användares historik.
Vis av lärdomen s.a.s.
Och det som jag då skummade igenom av hen gjorde mig inte mindre benägen att ha tilltro till hen. Sedan gjorde iaf inte jag någon djupdykning i detta fall, utan förlitade mig på det som jag läst i tråden av hen.

Jag får ett förtroende för hur hen tacklar och svarar på frågor. Verkar också ha en god kännedom om hur rättsystem/polis/förundersökning mm fungerar.

Än så länge har ingen (med insyn) verkat ha invändningar mot de "statements" som hen bidragit med, vilket lätt skulle kunna varit hänt om det varit felaktiga uppgifter.

Det skulle ju t ex kunnat vara uppgifter som hen har lagt ut om var barnen sovit, HDs sjukskrivning osv.
Citera
2018-09-14, 18:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har jag helt missat.
Däremot brukar jag (numera) då och då kolla vissa användares historik.
Vis av lärdomen s.a.s.
Och det som jag då skummade igenom av hen gjorde mig inte mindre benägen att ha tilltro till hen. Sedan gjorde iaf inte jag någon djupdykning i detta fall, utan förlitade mig på det som jag läst i tråden av hen.

Jag får ett förtroende för hur hen tacklar och svarar på frågor. Verkar också ha en god kännedom om hur rättsystem/polis/förundersökning mm fungerar.

Än så länge har ingen (med insyn) verkat ha invändningar mot de "statements" som hen bidragit med, vilket lätt skulle kunna varit hänt om det varit felaktiga uppgifter.

Det skulle ju t ex kunnat vara uppgifter som hen har lagt ut om var barnen sovit, HDs sjukskrivning osv.

Jag uttryckte mej nog lite luddigt.
Svaren jag fick (direkt och indirekt) i fortsatta, senare, resonemang var att MV har insyn i Örebropolisen, mera allmänt. Inget annat specifikt fall nämndes.

Många har tydligen fått PM från ”personer med insyn” och de uppgifterna stämmer med, eller krockar i vart fall inte med, MV:s uppgifter.

Edit, OffT:
När jag skulle hitta mitt eget inlägg sökte jag på ordet ”överens”, och då var det tämligen enkelt att hitta inlägget.
Det ordet är inte direkt utslitet i denna tråd 😏
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-09-14 kl. 19:05.
Citera
2018-09-14, 18:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här har jag missat, att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket 2017. Kan du länka?

Och var har du läst att "SD bråkat med LW om Norgeresan i samband med mordet"?

Uppgifterna kommer från MV:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Lediga poliser ja. Vad får lediga poliser göra och inte göra på sin fritid menar du?

Inte spela poker på arbetsplatsen. Hemma är det OK.
Citera
2018-09-14, 19:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Inte spela poker på arbetsplatsen. Hemma är det OK.

Varför skulle man inte få göra det på arbetsplatsen?
Vi har AW med poker på mitt jobb ibland efter arbetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in