Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det har jag helt missat.
Däremot brukar jag (numera) då och då kolla vissa användares historik.
Vis av lärdomen s.a.s.
Och det som jag då skummade igenom av hen gjorde mig inte mindre benägen att ha tilltro till hen. Sedan gjorde iaf inte jag någon djupdykning i detta fall, utan förlitade mig på det som jag läst i tråden av hen.
Jag får ett förtroende för hur hen tacklar och svarar på frågor. Verkar också ha en god kännedom om hur rättsystem/polis/förundersökning mm fungerar.
Än så länge har ingen (med insyn) verkat ha invändningar mot de "statements" som hen bidragit med, vilket lätt skulle kunna varit hänt om det varit felaktiga uppgifter.
Det skulle ju t ex kunnat vara uppgifter som hen har lagt ut om var barnen sovit, HDs sjukskrivning osv.
Jag uttryckte mej nog lite luddigt.
Svaren jag fick (direkt och indirekt) i fortsatta, senare, resonemang var att MV har insyn i Örebropolisen, mera allmänt. Inget annat specifikt fall nämndes.
Många har tydligen fått PM från ”personer med insyn” och de uppgifterna stämmer med, eller krockar i vart fall inte med, MV:s uppgifter.
Edit, OffT:
När jag skulle hitta mitt eget inlägg sökte jag på ordet ”överens”, och då var det tämligen enkelt att hitta inlägget.
Det ordet är inte direkt utslitet i denna tråd 😏