2018-09-14, 16:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dessa ord är anmärkningsvärda, att klassa någon på detta sätt under en utredning och dessutom droppa dom uppgifterna. Om SD är oskyldig så kommer sånt här leva kvar. Frågan är varför dom ens har diskuterat detta och varför du skriver detta, känns som ett officiellt uttalande.

Är det inte ganska fånigt att ta någonting som skrivs på Flashback av en anonym person som ett officiellt uttalande?
Citera
2018-09-14, 17:05
Medlem
Nästa vecka blir officiellt skilsmässa mellan SD och HD eller kommer de att återta begäran?
Hur går det för barnen? Bor de heltid hos mormor och morfar?
Citera
2018-09-14, 17:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Citerar mig själv med en slutsats som jag missade att förtydliga (även om den står där mellan raderna:
Min troligaste GM är den som haft en känslostorm för LW som gick över tröskeln. En person som känner att hen tappat allt hopp. Jag ser inte det i SD.

SD har enligt uppgifter hotat, ofredad och misshandlat LW. Vad tyder det på, om inte en känslostorm? De ska även ha fortsatt umgås med varandra i smyg. Hur ser du på att det finns uppgifter på att SD bråkat med LW om Norgeresan i samband med mordet? Vad tror du Norgebråket handlade om?
Citera
2018-09-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nästa vecka blir officiellt skilsmässa mellan SD och HD eller kommer de att återta begäran?

Då kanske HD kan vittna mot SD.
Citera
2018-09-14, 17:11
Medlem
Händer:
Efter att ha attackerat någon med en Butterfly-kniv som i Linköpingsmorden, hamnar såret mellan tummen och pekfingret. GM skadas själv av knivbladet vid instötande i offret eftersom kniven inte har något stoppande mellan handtag och blad.

Däremot är jag intresserad av hur SDs händer såg ut efter Lenas mord.
Såriga knogar, nariga handflator efter att hållit i sten osv.
Citera
2018-09-14, 17:14
Medlem
Jag tror SD slagit på värsta charmen och tagit på offerkoftan för att få behålla HD.

Snälla människa, bryt nu när du har chansen!

JG, känns för snäll bara.
Citera
2018-09-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det var just att det var i polishuset åklagaren fann olämpligt.

Hur tror du t. ex. det går till på akuten? Tror du avgående skift stannar kvar när de blir avlösta? Skulle du finna det olämpligt om en del av dom hade nåt socialt samkväm efter ett pass med sedvanligt många otäcka trauman?

Jag tror folk som har den sortens yrken mycket snabbt lär sig att distansera sig, de kan inte ständigt vara fysiskt och mentalt närvarande för då skulle dom själva gå under.

En polis har skyldighet att ingripa så fort han blir medveten om att brott/fara föreligger!
Liksom en brandman om grannhuset börjar brinna mitt i måltiden/semester/fotbollen mm. Gäller även många andra tjänstekategorier.

Om akutpersonalen sitter och vilar efter skiftet men på arbetsplatsen och en svårt skadad ramlar in på Akuten skall dom omedelbart agera! Tills annan personal tagit över ... Det är väl närmast självklart. När personal varit med om traumatiska händelser sker automatisk genomgång med samtlig inblandad personal som sköts av en special/traumaenhet.

När besökte du Akuten senast eller diskuterade den frågan med vårdpersonal?
Citera
2018-09-14, 17:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
SD har enligt uppgifter hotat, ofredad och misshandlat LW. Vad tyder det på, om inte en känslostorm? De ska även ha fortsatt umgås med varandra i smyg. Hur ser du på att det finns uppgifter på att SD bråkat med LW om Norgeresan i samband med mordet? Vad tror du Norgebråket handlade om?
Det här har jag missat, att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket 2017. Kan du länka?

Och var har du läst att "SD bråkat med LW om Norgeresan i samband med mordet"?
Citera
2018-09-14, 17:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan inte säga vad som är praxis och vet inte heller hur jag skulle ha reagerat som oskyldigt misstänkt, om vi skulle tänka oss att SD är det. Jag har svårt att tro att jag skulle klara av att visa upp mig på det sätt som han gjort hittills, men jag vet inte.

Jag är mest förundrad över hur SD hela tiden ser ut att hålla en föreställning. Han borde söka till Dramaten om han är oskyldigt misstänkt och blir avskriven som MGM. Han håller en imponerande fasad utåt och det går ju inte att bedöma av en massa flin-bilder hur han mår inombords.
Skulle det vara så att han har ett överhurtigt, flinande beteende i förhör, så behövs det nog göras en liten P7:a ändå. Fast en sån skulle kanske inte alls visa något som är annorlunda. Jag tror SD kan skärpa till sig om han vill. Jag kan ha helt fel, men jag upplever det som att han kanske håller allting ifrån sig med att spela olika roller för omvärlden - oavsett om han är skyldig eller inte.

Kanske Rosamunda har förklarat något psykologiskt tidigare?

Ligger det inte lite i sakens natur att en egotrippad och lite grandios figur håller sig med och skapar den rättvisa som passar denne? Det lär ju finnas olika grader av det där. Inbilskheten inreder ett eget universum åt sig där ”upp” och ”ner” formar sig efter den ”skadades” vilja. Det kan säkert ”rinna av”, om personen varit åt det gravt affekterade hållet, eller så sitter det djupt rotat i ett sedan länge förvridet eller regredierande psyke. Eller lite av varje, om det förvridna psyket är känsligare för viss typ av stress eller hot mot självkänslan.

Självrättfärdigandet är väl konstitutivt i personen, arrogansen/ besvikelsen, överträdelsen. Behovet att återställa förlusten eller fylla bristen för att bli den man egentligen är eller borde vara.

Om SD tycker att LW gjort fel och måste straffas, och det går som det går, så är det väl olycksfall i arbetet för MGM. Hon hade inte behövt göra fel.

Det kan ju f.ö. också vara mer eller mindre försvarligt från ett allmänmänskligt perspektiv, om man säger så. Om LW hotade att döda hans barn medan han var i USA — och allt vad man kan föreställa sig hitom det vad gäller kraschat äktenskap etc — så kan ju handlingen framstå som i motsvarande grad ”begripligare” i förhållande till ett helt ”oprovocerat” mord, av sexuell eller annan natur.

Givet hur länge de varit insyltade med varandra, att de var grannar etc., så förefaller ju ett upplevt svek ligga nära till hands. Som allas vår guru väl också föreslog. Och då ligger det i sakens natur att den svikne blåst upp detta scenario i sitt huvud och sedan gått för att tala LW tillrätta, eller... Då är det s.a.s. inte hans fel om hon tar fel beslut, som han ser det. Sen i vilken mån hon i en verklig värld kan anses svinig elller illojal etc får väl visa sig. Som det ser ut så är väl — all reson till trots — själva geocachingen det som är juvelen i kronan, och den spelplan som inte är big enough for the two of us.
Citera
2018-09-14, 17:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En polis har skyldighet att ingripa så fort han blir medveten om att brott/fara föreligger!
Liksom en brandman om grannhuset börjar brinna mitt i måltiden/semester/fotbollen mm. Gäller även många andra tjänstekategorier.

Om akutpersonalen sitter och vilar efter skiftet men på arbetsplatsen och en svårt skadad ramlar in på Akuten skall dom omedelbart agera! Tills annan personal tagit över ... Det är väl närmast självklart. När personal varit med om traumatiska händelser sker automatisk genomgång med samtlig inblandad personal som sköts av en special/traumaenhet.

När besökte du Akuten senast eller diskuterade den frågan med vårdpersonal?
Du tycks förutsätta att man spelade poker när mordet uppdagades vilket inget pekar på. Däremot kan ju ledningen beordra extraarbete men då är det just... en ledningsfråga. På liknande sätt har man skiftledare på akuten, vet inte vad mitt senaste besök på akuten har med saken att göra.

Båda är arbeten baserade på skiftgång med överlämning till nästa skift efter passets slut. Du får det att låta som hela styrkan satt och slappade isf för att rycka ut ”när larmet gick” men har egentligen ingen aning om när i utredningen detta var, eller hur?

Så varför attackerar du mig?
Citera
2018-09-14, 17:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
...Från det ena till det andra: jag är inte någon expert på olika nick men det förbryllar mej att alla i denna tråd verkar vara överens om en sak, och det är att Moralensväktare alltid är att lita på och att hens uppgifter alltid stämmer.

Det beror säkert på tidigare historik, men det är inget jag känner till. Kul ändå att det finns något som förenar!

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det märkliga med MV:s inlägg är att (som jag uppfattar det) både med/motståndare till SD som GM inte ifrågasätter inläggen. Alla verkar ta det som sanning.

Jag har också reagerat på detta (27/7) och så vitt jag minns var det ingen som tidigare hade ifrågasatt MV överhuvudtaget.
(Jag kan minnas fel.)

Fick också svar från flera postare som hade erfarenhet av MV:s uttalanden sen tidigare och i andra fall, och som bedömde hen som helt trovärdig.

Jag valde då att sätta tilltro till hens uppgifter (men med en liten nypa salt.)
Citera
2018-09-14, 17:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Detta funderar jag verkligen på.
Hur blir det med skilsmässan?

Det lär vi få svar på inom överskådlig framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in