2018-09-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är helt klart samma vittne man talar om. MV är kanske lite mer detaljerad än man sedan är i efterlysningen, men att han skulle ha prickat så här rätt av slumpen är alldeles för osannolikt.

Sedan om MV har fått uppgiften direkt från polisen kanske är svårare att säga. Polisen hade väl letat efter det här vittnet, och snacket kan säkert ha gått. Vi vet alltså inte om MV lägger fram en första-, andra- eller tredjehandsuppgift om vad polisen har sagt.

Men det kan det ju inte vara. Vi har ett vittne som HÖRT någon/ några prata utanför dess fönster och ett annat som SETT någon prata. Förstår inte hur ni kan vränga på saker som ni gör. Allt för att det ska passa er agenda?
Citera
2018-09-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag får känslan av att hans agerande beror på att han helt enkelt är säker på att de inte kommer kunna få honom fälld för mordet.
Han anser själv att han är så smart så han kan lura polis och utredare.
Det är kanske också en förklaring till hans beteende under förhören.
Har sagt det innan, narcissistiska drag måste han ha.
Det kanske vi har lite alla till mans men i SD:s fall är det mer framträdande. Jag hoppas polisen ser igenom det och synar honom i sömmarna.

De ser igenom SD och lägger mycket krut på att binda honom till mordet. Men eftersom de inte har vattentätt eller kunnat gripa honom på bar gärning så letar dom även fortsättningsvis brett och tittar på andra uppslag.
Allt annat vore tjänstefel.
Just nu har de en som är skäligen misstänkt, och det är SD.
Flera andra som EGT tjatar om är avförda då de har alibi. SD har inget alibi....
Citera
2018-09-14, 15:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men det kan det ju inte vara. Vi har ett vittne som HÖRT någon/ några prata utanför dess fönster och ett annat som SETT någon prata. Förstår inte hur ni kan vränga på saker som ni gör. Allt för att det ska passa er agenda?

Håller med dig.
Det första hörvittnet hade dessutom hört en man och en kvinna samtala gåendes i ritning mot planket, då borde vittnet bo inom ett väldigt begränsade område, och väldigt snabbt kunnat lokaliseras, och inte behövt efterlysas.
Jag tror definitivt att det handlar om två olika hörvittnen.
Det första vittnet är väl dessutom förhörd redan, så tolkar jag MV:s uppgift.
Damen eftersöks ju för att polisen vill komma i kontakt med henne.
Citera
2018-09-14, 15:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller så är det tvärtom, LW krävde sitt namn i loggen för att agerat taxi och därmed varit en del i att cachen kunde loggas?! - GROV SPEKULATION.
Vi vet inte och därför känns det som dumheter att fortsätta spekulera.

Okej. Men vari ligger det interna skämtet JG pratar om?
Citera
2018-09-14, 15:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
De ser igenom SD och lägger mycket krut på att binda honom till mordet. Men eftersom de inte har vattentätt eller kunnat gripa honom på bar gärning så letar dom även fortsättningsvis brett och tittar på andra uppslag.
Allt annat vore tjänstefel.
Just nu har de en som är skäligen misstänkt, och det är SD.
Flera andra som EGT tjatar om är avförda då de har alibi. SD har inget alibi....

Jag har också tillit till att de synar bluffen.
Jag tror att skäligen misstänkt förblir han endast ett tag till.
Förr eller senare knackar polisen på dörren... jag hoppas på förr!
Senast redigerad av flixa81 2018-09-14 kl. 15:28. Anledning: SF
Citera
2018-09-14, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Dessa ord är anmärkningsvärda, att klassa någon på detta sätt under en utredning och dessutom droppa dom uppgifterna. Om SD är oskyldig så kommer sånt här leva kvar. Frågan är varför dom ens har diskuterat detta och varför du skriver detta, känns som ett officiellt uttalande.

En misstänkts beteende under förhör är självklart något som diskuteras. Förstår inte varför du anser det vara anmärkningsvärt.
Citera
2018-09-14, 15:28
Medlem
Philomenas avatar
Har läst bara de senaste dagarna och har inget vidare att tillföra utan uppskattar era andras grävanden och delgivande till tråden. Är det bara jag som får en slags magkänsla att säcken är på väg att knytas ihop och att pusselbitarna börjar ligga färdiga inom ramen? Det känns som att mycket rör på sig nu, både när media är ute med efterlysningar, MVs återkomst till tråden och annat som verkar ske nu. Ska vi månne se att detta sommarmord blir uppklarat nu då hösten kommer och att polisen haft rätt MGM hela tiden?

Angående JGs logg, hur ska man riktigt se på den? Dåligt samvete på riktigt och någon slags känslomässig offentlig yttring/avbön ändå nu då han börjar ana att hans vän kanske ändå begick det allra största sveket en människa kan göra? Eller hyckelspel för fb-kulisserna? Eller bara noggrannhet med geocachandet? Vad ska man tro? Det känns ibland som att även om vi kanske får reda på GM och hens motiv kan det komma att kvarstå spekulationer om andra närstående personers inblandning ifråga om vad de visste eller inte, deras ageranden mot LW och deras relationer med henne. JG har jag mycket svårt att placera i relation till LW utifrån det som framkommit i tråden, och även om han inte är GM så känns det som om han med sin närhet till både MGM och BO är en nyckel till att förstå det som byggts upp över tid och slutat i tragedi för LW.
Citera
2018-09-14, 15:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En misstänkts beteende under förhör är självklart något som diskuteras. Förstår inte varför du anser det vara anmärkningsvärt.

Förstår inte heller varför det skulle vara konstigt?
Om en misstänkt har märkligt beteende som man reagera på samt kör en ovanlig stil under förhör, så är det väl klart att man diskuterar detta ?!?
Citera
2018-09-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har läst bara de senaste dagarna och har inget vidare att tillföra utan uppskattar era andras grävanden och delgivande till tråden. Är det bara jag som får en slags magkänsla att säcken är på väg att knytas ihop och att pusselbitarna börjar ligga färdiga inom ramen? Det känns som att mycket rör på sig nu, både när media är ute med efterlysningar, MVs återkomst till tråden och annat som verkar ske nu. Ska vi månne se att detta sommarmord blir uppklarat nu då hösten kommer och att polisen haft rätt MGM hela tiden?

Angående JGs logg, hur ska man riktigt se på den? Dåligt samvete på riktigt och någon slags känslomässig offentlig yttring/avbön ändå nu då han börjar ana att hans vän kanske ändå begick det allra största sveket en människa kan göra? Eller hyckelspel för fb-kulisserna? Eller bara noggrannhet med geocachandet? Vad ska man tro? Det känns ibland som att även om vi kanske får reda på GM och hens motiv kan det komma att kvarstå spekulationer om andra närstående personers inblandning ifråga om vad de visste eller inte, deras ageranden mot LW och deras relationer med henne. JG har jag mycket svårt att placera i relation till LW utifrån det som framkommit i tråden, och även om han inte är GM så känns det som om han med sin närhet till både MGM och BO är en nyckel till att förstå det som byggts upp över tid och slutat i tragedi för LW.

Jag håller med om att det känns som att ett gripande inte är långt borta, pusslet är snart färdiglagt och de sista sandkornen håller på att rinna ut.
MGM är med stor sannolikhet GM.

Vad gäller JG, nej det känns inte som en avbön snarare som ett desperat inlägg till SD´s försvar ännu en gång. Undrar om han någonsin kommer att tro att SD är skyldig även om han döms, eller kommer JG skriva brev till regeringen och åka till Kumla på besökstider...?
Citera
2018-09-14, 15:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Precis! Det är en tanke jag med har. Om han nu är sjukt svartsjuk eller liknande, som tongångarna går mot LW, borde inte detta rendera till ett utåt agerande i detta fall?

Det kan det iofs ha gjort, utan att vi vet om det.
Citera
2018-09-14, 15:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hon är högpresterande! Garanterat betydligt mer än 99% av oss i denna tråd.

Hon känner SD sedan ungdomsåren och är det någon som känner SD är det hon. Om hon hade några onda aningar om att han kan tänkas vara mördaren, så tror jag inte hennes agerande skulle vara som vi ser idag. Hon är givetvis arg och besviken på det som har hänt och har svårt att lite på han vad gäller andra kvinnor.

Därför TROR jag att hon är ärlig när hon säger att hon är 100% säker på att han är oskyldig. Det betyder INTE att han är oskyldig.

Är hon högutbildad?
Citera
2018-09-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är hon högutbildad?
En undersköterska räknas väl inte som högutbildad..Hur är det med sjuksköterskor..räknas de som högutbildade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in