2018-09-14, 09:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, hur hon kan få jobba som sjuksköterska
och ha ansvar för andra människors liv är
obegripligt.
Skönt att man inte bor i Örebro.

Eller så kunde hon varit offret i denna soppa.
Citera
2018-09-14, 09:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Osmakligt även av JG att hjälpa SD med detta geocach inlägg. Han kan väl komma in i tråden istället och svara på våra frågor. Hur kommer det sig att SD efterloggade Cacher i mars 2018? Jag hoppas inte att LW vilar i frid utan att hon hemsöker sin mördare och hans medhjälpare på nätterna. Men tyvärr tror jag inte på ett liv efter döden.

Osmakligt så det förslår. Kryddat med ett brustet hjärta. Fy fan.
Citera
2018-09-14, 10:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har svårt att tro på allt MV skrivit, det har varit fel förut då han hängde ut JG som taxichaffis.
Men det är tydligt att SD, JG och HD anser att sviter och geocaching är viktigare än allt annat.
SD klanen vill iaf ha en ö i havet loggen och sviten intakt, oavsett mord, misstänkt eller ej.
Mer maniska och besatta människor finns inte, och ett mord under dessa förutsättningar förvånar mig inte.

Stämmer det?
I vilken situation skulle MV pekat ut JG som chaufför?
Citera
2018-09-14, 10:13
Medlem
Kan tänka lite så här när jag såg att Herrteamdavisson har Will add att han kommer på Mega eventet i Sundsvall den 3:e november: Kommer alla geocachare prata med han som vanligt, ställa frågor som citat: Hur mår du? Tror du dom kommer finna mördaren? Måste kännas jobbit för dig, eller vem tror du mördadade Lena? mm mm
Svaret:
Jag har bara varit otrogen o legat med Lena i många år när min fru Hanna låg o sov sen viile hon inte träffa mig längre utan lämnade mig Så jag blev ledsen och misshandlade henne några gånger.. Du är fortfarande misstänk för att mördat Lena ..
Senast redigerad av mirdidjul66 2018-09-14 kl. 10:24.
Citera
2018-09-14, 10:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är inte helt övertygad om att det är polisen som samkör, det
kan nog vara NFC som gör sökningen.

http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/fragor-och-svar-om-dna/
Japp, NFC lyder organisatoriskt under polisen vilket inte betyder, om nu någon trodde det, mindre tjat och irritationer om prioriteringarna.

Eftersom NFC även administrerar registren så är det även dom som ålagts att samköra domsamma.

Undertill några klipp ur: http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-register/
Dna-registren
Det finns tre olika register för dna-profiler i Sverige: spårregistret, utredningsregistret och dna-registret. NFC administrerar de svenska registren och elimineringsdatabasen med dna-profiler från personer som varit i kontakt med bevismaterial.

Vidare för tråden relevant info
Sedan den 1 januari 2006 får alla som är skäligen misstänkta för brott som kan ge fängelse provtas och registreras i dna-registren. Observera att endast skäligen misstänkta personer registreras och söks i registren.

De svenska dna-registren är mycket effektiva och mer än hälften av de brottsplatsspår som registreras i spårregistret träffar direkt vid den första sökningen mot en person som redan finns i registret.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-14 kl. 10:34.
Citera
2018-09-14, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst alla inlägg nu från MV, som skriver att hen inte varit inne i tråden och skrivit för det "typ" fanns inget nytt att berätta från utredningen.

Jag kan inte hitta något "nytt"... bara spekulationer som gjorts i tråden tidigare och div som likväl kan vara egna spekulationer.

Är det någon av Er (som verkar ta allt som MV skriver som absolut sant) som vill berätta vad jag missat?

Ps Önskar att detta vore en deckare där jag kunde läsa slutet innan man läser boken, intressant då att läsa det som utspelar sig innan för att kunna förstå varför personer säger vissa saker... ds

Så är det nog egentligen.
Och det är väl det EGT har påpekat.

Vi får väl se när (ja den hoppas jag på) FUPen kommer.
Då får vi väl se om vittnet/vittnena som påstår en man befunnit sig utanför LWs bostad finns (100% säkert enligt MV), om fem telefoner är genomgångna, om sista kontakten varit SD och chatt och sms handlat om Norgeresan...
Om hörvittnet som från sitt sovrumsfönster som bekräftat att en man och en kvinna pratat medan promenerat ner mot fp
Att tiden som klockats fungerar med en tid då datorn satts på hemma hos SD...

Det finns något i hur MV beskriver utredning/förhör/polisens syn som får mig att lita på hen. Har också svårt att se hens agenda om hen inte har insyn.

Men det är bra att du har ett kritiskt tänkande. Alltid sunt.
Citera
2018-09-14, 10:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ditt ?-tecken var bra där... digitala spår på mordkvällen har det pratats om tidigare i tråden... att SD inte ville att LW skulle till Norge och det också talats om... ingen vet och man väljer om man vill ta MV på orden, inget är nytt...
Jag väljer att tro att det nu är bekräftat. Kanske för att jag hoppas det.
Citera
2018-09-14, 10:27
Medlem
Honan6s avatar
SD:s, utåt sett, bekymmerslösa beteende lär nog föranleda att de kommer göra en liten sinnesundersökning s k P7:a om han häktas igen.
Länk till Polisens info om P7:
http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2012/maj-2012/Sa-gors-en-rattspsykiatrisk-bedomning/
Citera
2018-09-14, 10:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det märkliga med MV:s inlägg är att (som jag uppfattar det) både med/motståndare till SD som GM inte ifrågasätter inläggen. Alla verkar ta det som sanning...
Och varför svara på en massa gamla inlägg i tråden... varför inte bara skriva vad som är nytt i utredningen (som jag inte hittade).

Kanske för att räta ut alla frågor.
En viss misstro mot MV verkade börja infinna sig hos några när hen inte återkom med svar på frågor.

Kanske hen vill visa att utredningen har sin gång och att man har en gott utredningsläge,att man har en god uppfattning om vad som har hänt?

Men visst.
Vi är flockdjur.
Springer en åt ett håll, springer lätt fler åt samma
Citera
2018-09-14, 10:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Jag funderar på om SD har biktat sig angående "olyckan" för JG och JG tycker synd om sin vän och håller tyst.
Vad är straffet för skyddande av brottsling?
Om det ligger till så att SD är skyldig, vilket jag tror.
Citera
2018-09-14, 10:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Ja nu får vi iaf veta varför Springare hamnade i blåsväder, han ordnade pokerkvällar i polishuset. Undrar om skyddsombudet reagerat lika mycket om det rört sig om bibelstudier eller poesikvällar
(Står i NA och på SVT)
Citera
2018-09-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så är det nog egentligen.
Och det är väl det EGT har påpekat.

Vi får väl se när (ja den hoppas jag på) FUPen kommer.
Då får vi väl se om vittnet/vittnena som påstår en man befunnit sig utanför LWs bostad finns (100% säkert enligt MV), om fem telefoner är genomgångna, om sista kontakten varit SD och chatt och sms handlat om Norgeresan...
Om hörvittnet som från sitt sovrumsfönster som bekräftat att en man och en kvinna pratat medan promenerat ner mot fp
Att tiden som klockats fungerar med en tid då datorn satts på hemma hos SD...

Det finns något i hur MV beskriver utredning/förhör/polisens syn som får mig att lita på hen. Har också svårt att se hens agenda om hen inte har insyn.

Men det är bra att du har ett kritiskt tänkande. Alltid sunt.
Jag ifrågasatte från början vad som personer här anser är nya uppgifter och som kan antas vara trovärdiga och EGT skrev en lista... antog att det var något hen visste var nya (eftersom hen verkar ha viss insyn också).

Jag vet inte om någon av dom har insyn därav frågan.

Nu verkar EGT också tro att MV:s inlägg kommer från en sann källa med tanke på svaret till MV, jag har ställt en fråga men inte fått något svar ang det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in