2014-12-05, 11:30
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag hänvisar till jedidja1 Blessings:

Det är inget illa ment går av bara farten att skriva vid varje avslutad post. Men det är ungefär som ha lycka på din väg en välsignelse av nåt slag kan man väl kalla det. Men är inte kontaktsökande på något sätt så som jag skrev missuppfatta mig rätt så kan jag ju skita i att avsluta med Blessings om det känns bättre.
Citera
2018-09-13, 21:50
Medlem
Finns det någon potential för den här tråden?

Kristdemokaterna har nästan 7% osv.

Vill ni se en stridande kristendom på riktigt? Eller tror ni att riktig kristendom är något skämt eller?

Hur ska vi sätta igång återeröringen av världen? Islam är en stark konkurent, men vi kristna kan
återigen sätta igång storskalig kolonisation av Afrika. Vi måste erövra Afrika från Europa på nytt.
Det är inte negrerna som kommer att avgöra våra livsvillkor i Europa i framtiden, som globalisterna vill..

Hur ska vi göra?
Citera
2018-09-13, 22:07
Medlem
Ni kommer att älska oss, när homeboysen tar över.
Citera
2018-09-13, 23:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Vill ni se en stridande kristendom på riktigt? Eller tror ni att riktig kristendom är något skämt eller?

Din version av kristendomen ser jag som ett skämt ... eller om jag skall vara helt ärlig ... en psykos.
Citera
2018-09-13, 23:41
Medlem
Citat:
Din version av kristendomen ser jag som ett skämt ... eller om jag skall vara helt ärlig ... en psykos.

Psykos säger du, men du kan inte se det som en fullt gångbar livsstil?
Citera
2018-09-13, 23:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Psykos säger du, men du kan inte se det som en fullt gångbar livsstil?

"Onwards christian soldiers" ... bokstavligen??

Den typens teo-fascism har människan redan haft för mycket av.
Citera
2018-09-13, 23:54
Medlem
Såhär tror jag att det är.

Jag tror att du Bogomil aldrig har behövt möta några faror. Av den anledningen tror jag heller
inte att du är kapabel att döma över någonting. Du har andlig erfarenhet, men har du erfarenhet
över livet på gatan?
Senast redigerad av pk2 2018-09-13 kl. 23:59.
Citera
2018-09-14, 00:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Såhär tror jag att det är.

Jag tror att du Bogomil aldrig har behövt möta några faror. Av den anledningen tror jag heller
inte att du är kapabel att döma över någonting. Du har andlig erfarenhet, men har du erfarenhet
över livet på gatan? Jag kommer från Sveriges farligaste förort, som den klassades på 70 och
80- talet. Mycket våld förekom. Jag tror inte du har sett sån brutalitet där du kommer ifrån.
Därför tror jag, och baserat på en del annat, att jag vet vad riktig kristendom är.
Det är inte alltid en walk in the park, om man säger så.

Inte för att jag tillskriver personliga anekdoter nån större debatt-betydelse, men jo jag har mött "faror", vilket dock inte har ledd mig till nån psykotisk version av kristendomen.
Citera
2018-09-14, 00:10
Medlem
Citat:
Inte för att jag tillskriver personliga anekdoter nån större debatt-betydelse, men jo jag har mött "faror", vilket dock inte har ledd mig till nån psykotisk version av kristendomen.

Om man har ambitioner att vilja förändra världen, så kanske man måste knäcka några ägg.
Vad tycker du annars att muslimerna gör? De har ju världserövrarmentalitet till skillnad mot
dagens fesljumma kristna. Men kristendomen i Europa börjar vakna så smått.
Citera
2018-09-14, 00:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om man har ambitioner att vilja förändra världen, så kanske man måste knäcka några ägg.
Vad tycker du annars att muslimerna gör? De har ju världserövrarmentalitet till skillnad mot
dagens fesljumma kristna. Men kristendomen i Europa börjar vakna så smått.

Om du använder islam som en ursäkt för din teologiska fascism gör du ju bara saken värre.
Citera
2018-09-14, 00:35
Medlem
Citat:
Om du använder islam som en ursäkt för din teologiska fascism gör du ju bara saken värre.

Men om du tittar genom kristendomens hela historia, så är den här tiden inte på något sått
unik för dem utmaningar kristendomen stått inför. Det kan vara en period, eller det kan vara
kristendomens sista chans i Europa. Den protestantiska kristendomen har en mission att utföra,
om jag säger så. Faktum är att jag har hört att vi är i krig, återigen, för vilken gång i ordningen,
det vet nog bara gudarna. Men en sak som är klar, det är den att vi måste bevara Europa som
kristet.
Citera
2018-09-14, 00:39
Medlem
Rxds avatar
Detta är troll va? Låter som något en endimensionell ondskefull härskare i en b-film skulle säga.

Ingen som är uppvuxen i ett sekulärt land kan på allvar tycka att denna totalitära impereralistiska bilden av kristendomen låter tilltalande. Alla vet väl att kyrkans elit i huvudsakligen består av maktgalna giriga människor (i bästa fall människor utan verklighetsuppfattning som tolkar bibeln känslosamt) som liksom vilken annan instituon som helst i första hand söker inflytande och makt?

Det var ju liksom detta som gjorde att utvecklingen gick bakåt flera tusen år under medeltiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in