2018-09-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Inte så långsökt som det verkar. Herr SD är mycket lik fantombilden av misstänkt GM. Det finns kopplingar till Linköping i hans tidigare liv. Den s k "jordgubbsflickan" i Linköpingstråden gjorde många intressanta inlägg, som definitivt kunde stämma in på SD. "Jordgubbsflickan" försvann från Linköpingstråden i samma veva som LW mördades.
mgm i Linköping snusade- snusar sd?- enligt MV letade man efter saliv-spott utanför Lw´s bostad
Citera
2018-09-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lite mer än bara ”ta på allvar” skulle jag tro. ”Knäcka” och driva out of business kommer nog närmare.
Semantik, menar nog ung samma, men bizniz pågår fortf i link.
Citera
2018-09-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Internskämt? Bara från SD´s sida? Kul.... Är "Nordsjön" loggarna också ett "internskämt"?
Du ser inte alls att det kan vara någon sorts ofredande eller alibi skaffande?

Och du, bli inte så upprörd jag vänder mig inte bara mot dig, det är självklart bra med kritiker och synpunkter från alla håll och kanter. Du har bidragit på ett bra sätt i tråden.
Börjar med att tacka för sista stycket! Stort av dig, det värmde! Tack!

Jag vet alldeles för lite om anledningen och situationen för att egentligen ha någon uppfattning om dessa loggar.
Men jag ser det som långsökt att det skulle vara nått illa ment. Därav tror jag nått internt mellan dessa parhästar som det verkade vara på den tiden (LW/SD/JG).

Vad gäller Nordsjö så passar det inte in som nått alibi, då datumen inte stämmer. Det var väl en logg just innan mordet? I så fall lång planering som skulle kunna stjälpas direkt med att någon kom en timme efter och loggade, typ. För osäkert och otympligt. M.a.o bortser jag helt att detta har med mordet att göra och jag kan inte dra några växlar av det, varken för- eller nackdelar mot SD.
Men konstigt är det....
Citera
2018-09-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral
mgm i Linköping snusade- snusar sd?- enligt MV letade man efter saliv-spott utanför Lw´s bostad
Som exempel bara, tror hen skrev fimpar med?!
Citera
2018-09-13, 15:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"bodde hemma i Västerås"

Det hade jag missat.

Då finns det ju några stycken i LWs bekantskapskrets
att välja på.
Hon verkar ju ha haft en förkärlek för män
från Västerås

Hon behöver inte ha jobbat som pastor i Linköping.
Hon kan ha kännt mannen i Västerås

Det behöver inte vara någon i hennes direkta
bekantskapskrets, det kan vara ett syskon till
någon av dem.
Citera
2018-09-13, 15:28
Medlem
Citat:
Så sjuk att han skulle kunna mörda
om någon har förstört hans FTF svit?
Hur förstördes den? Med ö-cachen?
Om den är raderad av CO är det ett ganska grovt regelbrott, som jag inte tror på.
Skulle det vara SD och LW som loggade den tillsammans skulle jag misstänka mörkning, men inte nu med JG. Ser ingen anledning annat än att han faktiskt missat FTF. Nu fick jag ett meddelande att han har missat logga till och med andra FTF:er tidigare.
Sedan tror jag inte han var någon hardcore statistiknörd. Det var är nog upplevelserna han jagar, men jag vet inte.
Citera
2018-09-13, 15:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nej..Jag GISSAR på att det är ren nonsens. Är SD skyldig till mordet på LW TROR jag att det var en "olyckshändelse" under pressat läge som fick honom att fullständigt tappa bedömningen och kontrollen på sig själv. Ingen behöver återkoppla och ifrågasätta ordvalet "olyckshändelse". Kom bara inte på något bättre ordval just nu.

Det är ett utmärkt ord att använda när man själv ringer in till larmtjänst efter händelsen.
Citera
2018-09-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral

Har för mig att ML och UW snusar
Citera
2018-09-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur förstördes den? Med ö-cachen?
Om den är raderad av CO är det ett ganska grovt regelbrott, som jag inte tror på.
Skulle det vara SD och LW som loggade den tillsammans skulle jag misstänka mörkning, men inte nu med JG. Ser ingen anledning annat än att han faktiskt missat FTF. Nu fick jag ett meddelande att han har missat logga till och med andra FTF:er tidigare.
Sedan tror jag inte han var någon hardcore statistiknörd. Det var är nog upplevelserna han jagar, men jag vet inte.
Himmel, vilken insyn du har! Är du synsk?
Citera
2018-09-13, 15:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om vi antar att MV har rätt när hen meddelar oss att MGM var sista digital kontakt med BO så bör det ha varit efter 23.09 och skulle kunna stämma med samtal om träff. Norgesamtalet bröts 23.09 men hindrar det att MGM ändå kunde meddela sig med BO därefter? BO kan ha sett honom men han kan också ha hunnit kontakta henne.
Tänkte bara att vittnet sagt vid midnatt och då var antagligen LW död.
Citera
2018-09-13, 16:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Anledningen att ge sken av att han umgicks med LW (inte bara strax före mordet) kan just handla om han såg andra geocachare, tex Beholder X, som rivaler både vad gäller antal loggade burkar och LWs ynnest. Pinka in reviret?
Det tror jag på. Förstöra något pågående spirande. Svartsjuka.
Citera
2018-09-13, 16:16
Medlem
Citat:
"bodde hemma i Västerås"

Det hade jag missat.

Då finns det ju några stycken i LWs bekantskapskrets
att välja på.
Hon verkar ju ha haft en förkärlek för män
från Västerås

Hon behöver inte ha jobbat som pastor i Linköping.
Hon kan ha kännt mannen i Västerås.
Ja vem vet, inte helt säkert att rätt person är topsad än. Det KAN ju ha funnits ytterligare någon som ville LW illa, även om SD verkar vara den troligaste GM i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in