2018-09-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..och detta skulle då handla om att Linköpingsmördaren är samma person som mördade LW? Förstår inte alls kopplingen mellan dessa mord. Menar följare av denna teori att SD också är Linköpingsmördaren? Låter långsökt t o m i mina öron..
Oroa dig inte. Alla har rätt till att lufta sina teorier. Nu upptas några sidor av dubbelmordet i Lpg. Det gäller att hålla huvudet kallt. När det gäller Lpg handlar motivet om en uppgörelse mellan pojkens farbroder, och personer som anser att farbrodern bör ta dem på allvar. Anna-Lena råkade bevittna och strök med på kuppen. GM om han är vid liv, befinner sig inte i Sverige.
Ingen idé att kräva svar av mig här. Allt finns att läsa på Internet för den som orkar. Börja med pojkens efternamn, fortsätt med datorföretag, penningtvätt osv.
LW kan ha blivit mördad pga något hon vet. Eller i affekt av någon med en antisocial personlighetsstörning som blev kränkt och frustrerad. Alla möjligheter finns.
Jag håller mig dock till att försöka få ihop de informationer som finns. Lyssna till magkänslan om vad som verkar logiskt.
Citera
2018-09-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Undrar vem som rökt på, det står SD och inte HD. Frågan kvarstår, du hävdar att dom inte träffats?

Ställt samma fråga tidigare men inte fått svar.

Alla ni i "SD klanen" har en sak gemensamt, ni ställer bara frågor och kritiserar alla andra men kommer aldrig med några svar själva.

Jag skrev såklart fel på HD då det borde stå SD.
Nej jag TROR att de inte träffades på senare tid då jag själv hört att de blockat varandra, kontaktförbud från HD, att LW inledde nya relationer, inga gemensamma loggar osv.

Varför tror du SD skrev dit softpocahontas på cachar hon aldrig besökt? Tex "en ö i havet" där det tydligt framgår av YD´s logg att LW inte var med?
Gör du och ditt "gäng" samma sak, förutom att logga klätterburkar du aldrig klättrat på?
Citera
2018-09-13, 13:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"gärningsmannen"?
MGM?
-eller har LW telepatiskt, från andra sidan, sänt denna handskadeinfo till DFT?

Eller antyds det att SD sedan 2004 har en handskada som skulle omöjliggöra förmåga att begå våldsamheter?
Som klart motsägs av knoggnuggningen..

Till er som är handkirurgiskt intresserade:
Berätta gärna tydligt varför en (hypotetisk?) handskada från 2004 har en roll i detta mordärende, tack!

"Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut"

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-13 kl. 14:00.
Citera
2018-09-13, 13:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Säker på min sak? Varför förvränger du säker och ting. Var någonstans står det att jag är säker på min sak? Hur kan du tolka en GISSNING som ett säkert antagande??
Jag kanske missbedömde hur säker du är, men det jag undrade var alltså varför du och flera andra tror att SD och LW fortsatte att träffas på tu man hand även efter bilbråket 2017 (du behöver naturligtvis inte svara om du inte alls vet varför du tror det).
Senast redigerad av Draifos 2018-09-13 kl. 14:00.
Citera
2018-09-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Alla ni i "SD klanen" har en sak gemensamt, ni ställer bara frågor och kritiserar alla andra men kommer aldrig med några svar själva.

Jag skrev såklart fel på HD då det borde stå SD.
Nej jag TROR att de inte träffades på senare tid då jag själv hört att de blockat varandra, kontaktförbud från HD, att LW inledde nya relationer, inga gemensamma loggar osv.

Varför tror du SD skrev dit softpocahontas på cachar hon aldrig besökt? Tex "en ö i havet" där det tydligt framgår av YD´s logg att LW inte var med?
Gör du och ditt "gäng" samma sak, förutom att logga klätterburkar du aldrig klättrat på?
Ge dig någon gång! Har frågat förut utan svar: VILKEN FRÅGA ÄR OBESVARAD AV MIG?

Jag har gått in någon gång och kritiserat när ”teorierna” vandrat uppåt väggarna.
Jag har ifrågasatt andra teorier med förtydliganden, är av åsikten att alla får tro och tycka vad dom vill, OnT.
Jag har sagt ifrån om det är rena faktafel som jag vet eller ibland tro mig veta.

Det var jag som skrev frågan om SD:s loggning kring denna cache, med ett frågetecken = Jag vet inte —> fråga inte mig.

Jag tror inte att det är nått seriöst menat, troligen ett internskämt mellan dom. Hon kanske ville följa med men kunde inte eller inte fick plats i båten... finns massa olika orsaker det ksn vara, så varför spåna i det. Ksn inte i min vildaste fantasi se nått samband i mordet eller i SD:s beteende när vi inte vet mer.
Det är dom att analysera varför har en vit bil....
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-13 kl. 14:08. Anledning: Stavning
Citera
2018-09-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ok..och detta skulle då handla om att Linköpingsmördaren är samma person som mördade LW? Förstår inte alls kopplingen mellan dessa mord. Menar följare av denna teori att SD också är Linköpingsmördaren? Låter långsökt t o m i mina öron..
Inte så långsökt som det verkar. Herr SD är mycket lik fantombilden av misstänkt GM. Det finns kopplingar till Linköping i hans tidigare liv. Den s k "jordgubbsflickan" i Linköpingstråden gjorde många intressanta inlägg, som definitivt kunde stämma in på SD. "Jordgubbsflickan" försvann från Linköpingstråden i samma veva som LW mördades.
Citera
2018-09-13, 14:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Anledningen att ge sken av att han umgicks med LW (inte bara strax före mordet) kan just handla om han såg andra geocachare, tex Beholder X, som rivaler både vad gäller antal loggade burkar och LWs ynnest. Pinka in reviret?

Det kan ju handla om något som han finner aktuellt just där och då också. Sen om misshandelsanmälan var färsk(?) så kan det ju handla om att släcka rykten kring det.

Men sen när LW — som kanske blir tillfrågad av SD om hon vill logga cachen som sin? — inte vill ha låtsashängt med SD den dagen, och lägger ut andra aktiviteter på fb som hänt (eller inte hänt) samma dag, så måste han slå ihjäl henne för att det inte ska ska komma ut eller för han blir sur?

Är det förresten inte lite typiskt och skojigt med kontrollfreak att de först dras till något som geocaching, och sen ska allt var rätt och göras rätt till punkt och pricka och utföras enligt (den gemensamma, erkända, kodifierade) konstens alla regler, som man nogsamt prä/yglar in i alla stackars normalvanliga själar som dristar sig inom skällavstånd, men så plötsligt så slår det över, och sen går det bra för en — den högste och förnämste i sin självtillräcklighet — att göra helt egna regler som rent av verkligheten måste foga sig i, utan att man frågar på förhand? Om det är ngt sådant som hänt...
Citera
2018-09-13, 14:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Oroa dig inte. Alla har rätt till att lufta sina teorier. Nu upptas några sidor av dubbelmordet i Lpg. Det gäller att hålla huvudet kallt. När det gäller Lpg handlar motivet om en uppgörelse mellan pojkens farbroder, och personer som anser att farbrodern bör ta dem på allvar. Anna-Lena råkade bevittna och strök med på kuppen. GM om han är vid liv, befinner sig inte i Sverige.
Ingen idé att kräva svar av mig här. Allt finns att läsa på Internet för den som orkar. Börja med pojkens efternamn, fortsätt med datorföretag, penningtvätt osv.
LW kan ha blivit mördad pga något hon vet. Eller i affekt av någon med en antisocial personlighetsstörning som blev kränkt och frustrerad. Alla möjligheter finns.
Jag håller mig dock till att försöka få ihop de informationer som finns. Lyssna till magkänslan om vad som verkar logiskt.

Lite mer än bara ”ta på allvar” skulle jag tro. ”Knäcka” och driva out of business kommer nog närmare.
Citera
2018-09-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Det var jag som skrev frågan om SD:s loggning kring denna cache, med ett frågetecken = Jag vet inte —> fråga inte mig.

Jag tror inte att det är nått seriöst menat, troligen ett internskämt mellan dom. Hon kanske ville följa med men kunde inte eller inte fick plats i båten... finns massa olika orsaker det ksn vara, så varför spåna i det. Ksn inte i min vildaste fantasi se nått samband i mordet eller i SD:s beteende när vi inte vet mer.
Det är dom att analysera varför har en vit bil....

Internskämt? Bara från SD´s sida? Kul.... Är "Nordsjön" loggarna också ett "internskämt"?
Du ser inte alls att det kan vara någon sorts ofredande eller alibi skaffande?

Och du, bli inte så upprörd jag vänder mig inte bara mot dig, det är självklart bra med kritiker och synpunkter från alla håll och kanter. Du har bidragit på ett bra sätt i tråden.
Citera
2018-09-13, 14:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Oj det är en värld att förklara, för de flesta handlar det om att ha roligt, äventyr och att se platser man annars inte skulle besöka.
För en del handlar det väldigt mycket om statistik, ungefär som fågelskådare tävlar i kryss, tävlar en del geocachare i funna och först funna cacher.
Där kommer då denna besatthet och maniska beteende in, varav SD är svårt sjuk i.

Så sjuk att han skulle kunna mörda
om någon har förstört hans FTF svit?
Citera
2018-09-13, 14:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antingen så hade Lena tröttnat på allt omkring henne , så hon till slut sa till den person som inte ville släppa henne , att om den fortsatte att bestämma över henne så skulle hon tala om för polisen vad hon visste om vem som utfört Linköpingsmordet ,eftersom mördaren antagligen (jag vet ju inte ...) hade biktat sig för henne när hon råkade vara pastor nere i Linköping ...en person som sagt sig höra röster , och kände sig tvungen att utföra detta , som då hände ...

Han hade berättat för henne (antar jag ,att det var hon?) att detta var en engångsföreteelse,och att ingen behövde vara rädd för honom framöver ,som nu ,om det är han ,i så fall inte stämde ...hmm !?
Det sägs att en person inne på Linköpingsmords-tråden kallade sig för Jordgubbsflickan ,och hon försvann lagom då mordet på Lena skedde ,denna jordgubbsflicka beteende sig lite mindre påfallande om vad som hade hänt i Linköping den sista tiden inne på tråden innan hon helt försvann .Typ hon backade en del som om hon kände sig hotad av någon omkring allt hon skrev inne på tråden ,aningens rättfram kan man tycka .

Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut .

En annan sak som man kan tro ,som inte riktigt är riktat emot den gärningsman som nu anses vara skyldig ; är ju det att ofta brukar de som flyttat in i Sverige använda just syra när de skall straffa någon kvinna för att hon sagt för mycket eller betett sig fel enligt männen ...

Vet ju inte om han sysslar med syror på sitt Trädgårdsjobb?
I vilket fall hade mördaren i Linköping satt sig för att vila ,när mordet skedde ,bredvid Trädgårdsföreningen i Linköping .Var något sagt om att mördaren bodde hemma i Västerås hos sina föräldrar det året och skulle ner och träffa en tjej han blivit ihop med ,då denne bodde hemma hos sin mamma så följde han med henne mot skolan för att vänta under ´dagen på att hon slutade ....då hände det ...
...allt detta är ju typ spekulationer än så länge ...men detta är just omkring koll utav handflator ...tack för mig ,hej !

Ingen vet ju riktigt om detta bara är en trådsanning ,jag har läst det och själv funderat på det hela ,någon som har en aning om det ligger någon sanning i detta ?

Det är många olika bär i de här trådarna ,jordgubbar ,smultron osv.

"bodde hemma i Västerås"

Det hade jag missat.

Då finns det ju några stycken i LWs bekantskapskrets
att välja på.
Hon verkar ju ha haft en förkärlek för män
från Västerås

Hon behöver inte ha jobbat som pastor i Linköping.
Hon kan ha kännt mannen i Västerås.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-13 kl. 15:15.
Citera
2018-09-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att de hade ju DNA från den misstänkte mördaren i Linköpingsfallet.
Borde väl vara samkört och kollat?
Jag tror inte heller på denna teori. Inte alls.
Nej..Jag GISSAR på att det är ren nonsens. Är SD skyldig till mordet på LW TROR jag att det var en "olyckshändelse" under pressat läge som fick honom att fullständigt tappa bedömningen och kontrollen på sig själv. Ingen behöver återkoppla och ifrågasätta ordvalet "olyckshändelse". Kom bara inte på något bättre ordval just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in