2018-09-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Uppdateringar igen. Jag nämnde tidigare att vi hade en rejäl skräll från Norrbotten att se fram emot, och nu är kommunen färdigräknad. Det handlar om Haparanda (!), där AfS gör ett kanonval på 0,75%. Det kan mycket väl bli AfS bästa kommun. Hade jag fått gissa AfS bästa kommun innan valet så hade jag nog inte direkt tippat Haparanda, om man säger så. Det är mycket kvar att räkna så vi får se, men det kommer att vara en topplacering i vilket fall, även om nån annan kommun går om.

Här är topp 5 just nu av de färdigräknade
Kod:
Haparanda	0,75	33
Munkfors	0,51	12
Ljusnarsberg	0,47	14
Karlskoga	0,45	90
Hällefors	0,42	18
Här är bottennoteringarna, där Jokkmokk la sig på en sistaplats, sämre än Gotland:
Kod:
Pajala		0,21	8
Piteå		0,20	58
Askersund	0,20	16
Gotland		0,16	64
Jokkmokk	0,15	5

Visst borde man kunna samla 10-15 Piteåbor eller 20 Visbybor att träffas 2 gånger i månaden under trevliga former för att arbeta för internets frihet i kampen mot MSM och globalisternas försök att strypa vår rätt att kommunicera med varandra.
Citera
2018-09-13, 11:45
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Undrar dock hur många av AfS-väljarna som förstått det här. Sett flera som pratat om att bara invandrare som begår brott, lever på bidrag och inte anpassat sig till svensk kultur ska återvandra. Antingen vågar de inte öppet stå för den politik du pratar om, eller så tror de att AfS är mindre radikala än vad de faktiskt är.
Det har nog mer att göra med att få tar sig tiden att läsa vad partiet faktiskt står för. En inte oväsentlig minoritet tror också att AfS är etno-nationalister. Dock måste man bära i åtanke att denna återvandring bara kan genomföras om AfS får 51% av rösterna, i dagsläget verkar partiet inte ens nå 1%. På kort sikt så kommer det i realiteten vara brottslingar och bidragsparasiter som i första hand kommer att skickas hem, så helt fel har dessa normies inte.
Citera
2018-09-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det kan alltså mycket väl ha varit så att SD hade kunnat få upp till 25% och AfS, runt 2.5% i år, om AfS inte hade skämt ut sig själva och SD på det sättet.

Nej, nu är du inte ens ärlig. SD floppa för att de gått vilse i åsiktskorridoren istället för att ha hittat ut ur den, kan man inte se skillnad på en blomma och ett hjärta bör man uppsöka sin optiker omgående.
Det är fullt resonligt att du skriver som du gör eftersom jag misstänker att du har ett brottsregister som gör att jag tvingas uppsöka dig och deportera dig den lyckliga dag AFS tar makten. Du måste förstå hur mycket du än tycker om mig så följer jag bara juridiken och gör mitt jobb och jag är starkt övertygad att du kommer bygga upp ditt hemland till det bättre och vi kommer alltid ha kontakten på flashback, snacka om att bygga broar emellan länder i så fall.

Det påverkade ytterst marginellt.
Citera
2018-09-13, 12:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Nej, nu är du inte ens ärlig. SD floppa för att de gått vilse i åsiktskorridoren istället för att ha hittat ut ur den, kan man inte se skillnad på en blomma och ett hjärta bör man uppsöka sin optiker omgående.
Det är fullt resonligt att du skriver som du gör eftersom jag misstänker att du har ett brottsregister som gör att jag tvingas uppsöka dig och deportera dig den lyckliga dag AFS tar makten. Du måste förstå hur mycket du än tycker om mig så följer jag bara juridiken och gör mitt jobb och jag är starkt övertygad att du kommer bygga upp ditt hemland till det bättre och vi kommer alltid ha kontakten på flashback, snacka om att bygga broar emellan länder i så fall.

Det här är ju en löjlig etnisk ad hominem från din sida. Det är ju snarare du som är intellektuellt oärlig här. Du har kört med det här tugget tidigare. Läs detta inlägg av Raynewooney och NorthernAngel's inlägg som han citerar:

(FB) Tystnad från floppade Afs och Kasselstrand - vad hände?

Det finns alltså svenskar som tror samma sak, är de också oroliga över att AfS kommer deportera dem, är det därför de tror att AfS skämde ut och förstörde för SD?

Jag är visserligen medveten om att det är svårt för din tvåsiffriga IQ att processa detta, men svenskar bryr sig verkligen väldigt mycket om vad andra tycker och tänker om dem (väldigt normalt mänskligt beteende; iranier toppar ligan i det avseendet), inte bara vad andra svenskar tycker utan även internationellt sett. Ser svenskar ett gäng svenska "invandringskritiker" bete sig som efterblivna raggare, alltså pinsamt anti-socialt beteende, kommer de inte känna sig lika bekväma med att rösta på det största invandringskritiska partiet, eftersom de inte vill associera Sverige med Donald Trump fasoner, så att säga. Särskilt om detta gäng har en historik i SD. Hade varit en helt annan sak om AfS startades från scratch utan kopplingar till SD.

Nu är det svårt att veta exakt hur många röster SD förlorade pga AfS:s återvandringsturné, säkert en del, men upp till 7% känns lite overkill. Men lätt 2-3%. Opinionsundersökningarna visade ju sammanlagt kring 20% för SD, och SD började sjunka till 19% ju längre AfS höll på (se historiken för den här Wikipediabilden). Däremot är jag övertygad om att SD börjar bli mätta nu. Det är helt enkelt lättare att dubbla när väljarna är få. Att gå från 1.5 till 3%, sedan till 6% och därefter 13%, är mycket lättare, än att gå från 13 till 26%, med tanke på att det finns sju andra partier (mycket konkurrens). SD hade nog också fått 26% i år, om inte moderaterna/KD och sossarna hade börjat pay lip service to invandringskritiken. Hade de hållt tyst om invandringsproblemen som de gjorde under alla föregående val, så hade SD lätt haft 26% i år.

Poängen hur som helst är att AfS inte hjälpte SD ett dugg; AfS bara stjälpte SD i det här valet. Hur stor väljarskada AfS åsamkade SD dock, går att diskutera.

Det är bara ni frälsta AfS-väljare som inte klarar av att tänka kritiskt kring AfS.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-13 kl. 12:05.
Citera
2018-09-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vad anser ni om det Tino skrev nämligen att SD fick lågt i valet tack vare AfS som skrämde dom stackars invandrarna att dom skulle bli hemskickade om dom röstade på SD eftersom invandrare saknar förmågan att se skillnad på AfS och SD?

AfS är ungefär den politik SD öppet drev för några år sedan. AfS består ju för helvete av rasister som tycker SD blivit urvattnat! Så att AfS skrämt folk så är det korrekt, och helt i sin ordning.

Att sedan AfS gör sig själva till åtlöje genom att vilja valvaka på en persiskt restaurang visar väl egentligen bara vilka idioter de är.
Citera
2018-09-13, 12:06
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Hur f-n tänkt man, när man tog beslutet att de två (mest?) tondöva "artisterna" skulle uppträda i Kungsträdgården?

Soffpotatisen som varken kunde spela gitarr eller sjunga, och framförallt inte samtidigt, öppnade... Jag höll på att implodera av pinsamhet över hur usel han var och låten är långt under värdig AfS! Och Rasmus, han verkar vara en skön kille men för allas bästa borde han hålla sig borta från liknande uppträdanden, även om det var tänkt som en "kul grej".

Ingen "livemusik" hade varit många gånger bättre för partiets image.

Sorry, det här har garanterat tagits upp tidigare i tråden... Men ändå. Det var sjukligt pinsamt dåligt.
Citera
2018-09-13, 12:17
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton

Om något så hjälper det SD att fler invandringskritiska perspektiv presenteras. Personer med normalt fungerande hjärna förstår att det handlar om olika partier. Det är bara extremvänstern som tror att allt de har till höger om sig själva är samma sak. Och de röstar vänster. Alltså påverkar det inte SD negativt. Att det finns de som tror att sjuklövern vet bäst vad SD står för är en annan sak och helt andra sorters puckon rör sig i den kategorin, folk som ska smälta in och ställa in sig hos etablissemanget till varje pris och latmaskar som aldrig gör något för att själva efterforska sanningen, men det har inget med AfS och NMR att göra.
Citera
2018-09-13, 12:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Hur f-n tänkt man, när man tog beslutet att de två (mest?) tondöva "artisterna" skulle uppträda i Kungsträdgården?

Soffpotatisen som varken kunde spela gitarr eller sjunga, och framförallt inte samtidigt, öppnade... Jag höll på att implodera av pinsamhet över hur usel han var och låten är långt under värdig AfS! Och Rasmus, han verkar vara en skön kille men för allas bästa borde han hålla sig borta från liknande uppträdanden, även om det var tänkt som en "kul grej".

Ingen "livemusik" hade varit många gånger bättre för partiets image.

Sorry, det här har garanterat tagits upp tidigare i tråden... Men ändå. Det var sjukligt pinsamt dåligt.
Den förste gillade inte jag heller men detta är första gången jag nämner det. Ditt inlägg är ganska lågt tycker jag. AfS-låten är bra och att komma och kräva att allt ska vara perfekt är barnsligt. Rasmus är underbar och den dagen som han gör ett album så kommer jag att köpa det.
Citera
2018-09-13, 12:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag tror att det var otaktiskt att köra "ut ur EU" och hela "globalism"-grejen, folk hänger inte med utan tänker mer: "Jag vill resa, jag vill ta del av utländsk kultur, jag vill plugga utomlands" etc. De kunde sparat det till EU-valet i maj och ist koncentrerat sig på Sverige.

SD var osmarta även dom när det gäller EU, klimatet och abort-frågan, det skrämde nog iväg en del till främst KD....

Vidare är det inte ett vinnande koncept att måla allt i svart (när det inte riktigt är där än, i en högkonjunktur) utan man borde försökt få ut exakt samma budskap med med en mer positiv och optimistisk klang.
Citera
2018-09-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att det var otaktiskt att köra "ut ur EU" och hela "globalism"-grejen, folk hänger inte med utan tänker mer: "Jag vill resa, jag vill ta del av utländsk kultur, jag vill plugga utomlands" etc. De kunde sparat det till EU-valet i maj och ist koncentrerat sig på Sverige.

SD var osmarta även dom när det gäller EU, klimatet och abort-frågan, det skrämde nog iväg en del till främst KD....

Vidare är det inte ett vinnande koncept att måla allt i svart (när det inte riktigt är där än, i en högkonjunktur) utan man borde försökt få ut exakt samma budskap med med en mer positiv och optimistisk klang.

Instämmer med föregående talare. Man måste lägga budskapen närmare mottagarna.
Citera
2018-09-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Undrar dock hur många av AfS-väljarna som förstått det här. Sett flera som pratat om att bara invandrare som begår brott, lever på bidrag och inte anpassat sig till svensk kultur ska återvandra. Antingen vågar de inte öppet stå för den politik du pratar om, eller så tror de att AfS är mindre radikala än vad de faktiskt är.

Uppenbarligen är det många som inte förstår särskilt mycket alls eftersom partiet verkar krylla av kulturmarxistiskt hjärntvättade thaigubbar som tror på öppen svenskhet och som tycker att vägen till framgång borde vara att locka och tilltala invandrare som inte är muslimer.

Målet och syftet, ja hela poängen med partiet, är ju att försöka rädda det svenska folket och göra Sverige så svenskt och etniskt homogent som möjligt igen. Av taktiska skäl har man dock ingen explicit etnisk politik. Man kommer runt detta om man säger att folk som har ljugit (så gott som alla asylrelaterade invandrare) ska skickas hem.

Tino Sanandaji är ett exempel på en invandrare som förmodligen inte borde vara i Sverige. Hans föräldrar ljög sannolikt som alla andra "flyktingar" när de kom till Sverige och hade inte flyktingskäl enligt gällande konventioner.

Tillämpar man AfS principer fullt ut så blir man alltså av med en stor majoritet av de icke-vita som finns i Sverige, utom thai-importer, adoptivbarn och dylikt och man behöver då inte heller vara läskig och prata om ras. Jättelistig plan, som dock inte kommer realiseras i första taget. Huvudsyftet är att inledningsvis få upp tvångsåtervandring på agendan och därefter börja skicka ut folk. När denna rörelse och politik har kommit igång så får man väl justera politiken efter hand.

Många inom AfS har som sagt inte fattat detta utan yrar om muslimer som inte vill anpassa sig och kriminella. De vill ha kvar alla "sköna" blattar, negrer och asiater som har ett jobb, typ. Om politiken blir skarpare än SD:s papperspolitik så är de väl rädda att folk ska börja ifrågasätta deras thai-importer och snedögda barn som gör Sverige mindre svenskt.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-13 kl. 12:47.
Citera
2018-09-13, 12:47
Medlem
AfS stora chans på kort sikt är att SD släpper fram en Alliansregering utan att få inflytande. Då kommer det nog att strömma över en hel del väljare.

Själv så hoppas jag inte det blir så utan att Åkesson fortsätter den tuffa linje han haft efter valet, men för AfS är det helt klart den största chansen till att snabbt börja synas i OU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in