Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeS.Patton
Nej, nu är du inte ens ärlig. SD floppa för att de gått vilse i åsiktskorridoren istället för att ha hittat ut ur den, kan man inte se skillnad på en blomma och ett hjärta bör man uppsöka sin optiker omgående.
Det är fullt resonligt att du skriver som du gör eftersom jag misstänker att du har ett brottsregister som gör att jag tvingas uppsöka dig och deportera dig den lyckliga dag AFS tar makten. Du måste förstå hur mycket du än tycker om mig så följer jag bara juridiken och gör mitt jobb och jag är starkt övertygad att du kommer bygga upp ditt hemland till det bättre och vi kommer alltid ha kontakten på flashback, snacka om att bygga broar emellan länder i så fall.
Det påverkade ytterst marginellt.
Det här är ju en löjlig etnisk ad hominem från din sida. Det är ju snarare du som är intellektuellt oärlig här. Du har kört med det här tugget tidigare. Läs detta inlägg av Raynewooney och NorthernAngel's inlägg som han citerar:
(FB) Tystnad från floppade Afs och Kasselstrand - vad hände?
Det finns alltså svenskar som tror samma sak, är de också oroliga över att AfS kommer deportera dem, är det därför de tror att AfS skämde ut och förstörde för SD?
Jag är visserligen medveten om att det är svårt för din tvåsiffriga IQ att processa detta, men svenskar bryr sig verkligen väldigt mycket om vad andra tycker och tänker om dem (väldigt normalt mänskligt beteende; iranier toppar ligan i det avseendet), inte bara vad andra svenskar tycker utan även internationellt sett. Ser svenskar ett gäng svenska "invandringskritiker" bete sig som efterblivna raggare, alltså pinsamt anti-socialt beteende, kommer de inte känna sig lika bekväma med att rösta på det största invandringskritiska partiet, eftersom de inte vill associera Sverige med Donald Trump fasoner, så att säga. Särskilt om detta gäng har en historik i SD. Hade varit en helt annan sak om AfS startades från scratch utan kopplingar till SD.
Nu är det svårt att veta exakt hur många röster SD förlorade pga AfS:s återvandringsturné, säkert en del, men upp till 7% känns lite overkill. Men lätt 2-3%. Opinionsundersökningarna visade ju sammanlagt kring 20% för SD, och SD började sjunka till 19% ju längre AfS höll på (se historiken för
den här Wikipediabilden). Däremot är jag övertygad om att SD börjar bli mätta nu. Det är helt enkelt lättare att dubbla när väljarna är få. Att gå från 1.5 till 3%, sedan till 6% och därefter 13%, är mycket lättare, än att gå från 13 till 26%, med tanke på att det finns sju andra partier (mycket konkurrens). SD hade nog också fått 26% i år, om inte moderaterna/KD och sossarna hade börjat
pay lip service to invandringskritiken. Hade de hållt tyst om invandringsproblemen som de gjorde under alla föregående val, så hade SD lätt haft 26% i år.
Poängen hur som helst är att AfS inte hjälpte SD ett dugg; AfS bara stjälpte SD i det här valet. Hur stor väljarskada AfS åsamkade SD dock, går att diskutera.
Det är bara ni frälsta AfS-väljare som inte klarar av att tänka kritiskt kring AfS.