Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Men hur skulle SD ens rent tekniskt kunna vara den som har hittat på den gråhåriga tanten för att på så sätt skapa ett falskt alibi åt sig själv?
Han var väl inte ens i Sverige den 20 maj, och kan ju på så sätt inte ens kunnat närvara på Trädgårdsdagen där tanten har påståtts prata om sina iakttagelser?
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Nog kan gråhåriga kvinnan vara ett påhittat vittne av MGM. Polisen måste efterlysa henne för att kunna uppvisa sina sökningsinsatser i FUP:en. Vithåriga damen kan vara ett halmstrå som advokaten sen tar till som bevis i TR, men en dam som inte finns kan ju inte räknas som bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Ok,tack, det gör tyvärr hela teorin ännu mer förvirrande för mig. Önskar Sh Holmes eller Snor-Johan kunde förklara lite mer i detalj hur dom menar då den lilla gråa damen helt klart är viktig,
fiktiv eller verklig.( Det här skulle tjackarn gilla).
Ett vittne kan också vara ett utmärkt alibi.
Utredningen arbetar med att systemstiskt gå igenom dom uppgifter MGM lämnat.
Avsikten med efterlysningen på tanten kan då vara att slå hål på vilseledande uppgifter GM lämnat i förhör.
Vet ej om GM uppgivit vilken person han pratade med ca, 24:00 vilket den osynliga tanten avsågs bekräfta.
Samtalstrafiken är noga kartlagd den aktuella natten på samtliga mobiler som befann sig i området. En alldeles obekräftad
spekulation är att det fabricerade tant-vittnet är på något sätt kopplat till samtalstrafiken. Vad jag förstått har inte framgått om det är ett mobilsamtal som avses i texten undertill?
Tyvärr i tidsnöd och därför inte tid att utveckla mitt resonemang och ber därför om ursäkt om jag lämnat många lösa trådar.
Från artikeln i NA:
En kvinna i 70-årsåldern, eller övre medelåldern. Kvinnan ska vara 158-160 centimeter lång och ha grått, kortklipp hår. Kvinnan pratade med två personer på trädgårdsdagen i Karlslund den 20 maj. Kvinnan sökte någon som heter Peter. Hon berättade samtidigt att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt, natten då Lena Wesström försvann, och hon ska då ha sett en person som pratade utanför bostaden.