2018-09-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Kan ju oxå vara så att polisen medvetet rör runt lite i gangstergrytan lol

För nog verkar det konstigt att de ska gå ut i media om information med kommande vapensökningar. Ja märkligt är det

Synnerligen konstigt. Känns väldigt märkligt att kasta ett skjutvapen i skogen där det uppenbarligen kommer att hittas så småningom och om nu polisen tror det så varför tala om innan att man tänker göra vapensökningar så att GM kan åka tillbaka och hämta beviset?
Citera
2018-09-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Kan ju oxå vara så att polisen medvetet rör runt lite i gangstergrytan lol

För nog verkar det konstigt att de ska gå ut i media om information med kommande vapensökningar. Ja märkligt är det

Klart som fan att blåbären vill röra om i grytan så låter dom buset själv sanera!! så slipper dom jobba själva lata jävlar..... enda alternativet måste ju fan va att dom vet att mördaren satt sej på ett plan till typ bahamas. det är min teori!!!

Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Synnerligen konstigt. Känns väldigt märkligt att kasta ett skjutvapen i skogen där det uppenbarligen kommer att hittas så småningom och om nu polisen tror det så varför tala om innan att man tänker göra vapensökningar så att GM kan åka tillbaka och hämta beviset?

inte en jävla chans att den som mörda han har lämna vapnet där!! visst det finns idioter men inte som har ihjäl nån på det sättet då har nog en idiot också tänkt till lite i alla fall.
Citera
2018-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etorne
Vet vi om uppgifterna kring J.A. och R.H.s påstådda konflikt är sanna? Är det någon som har verifierat det? Och vart härrör de uppgifterna från början?

Det sägs komma från Jonas flickvän.
Men om det är sant eller, vem vet.

Finns inlägg om hennes uttalanden tidigare i tråden. (Om de är sanna vill säga)
Citera
2018-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nu var det inte förståelsen som jag ifrågasatte så den grejen säger mer om dig än mig. Trovärdigheten i din information ifrågasatte jag och det har inte blivit mer trovärdigt. Visst, du påstår det du gör. Någon annan i tråden skrev att det tog 7 minuter för polisen att komma till platsen efter larm om skottlossning. Visst din påstådda misshandel kan ha börjat innan det men föga troligt att den personal du talar om skulle bry sig om att kontrollera fingrar när de jobbar febrilt för att rädda liv. Jag kan inte uttala mig om dina kunskaper gällande akutsjukvård men mina erfarenheter är tillräckliga för att konstatera att det blir mindre trovärdigt.

De som gjorde detta hade bråttom. Och de har redan börjat babbla. Det är min spekulation.

Nu var det jag som ifrågasatte din förståelse hehe Men det kanske du hade svårt att förstå.

Låt mig göra bilden klarare för dig.

Jonas fingrar var knäckta. Med andra ord pekade de inte åt sina vanliga håll länge. Fyllt synbart för både räddningstjänst och sjukvårdspersonal.

Vissa andra ben var knäckta, och hade inte längre sin naturliga form. Fullt synligt för samtliga som hanterade Jonas efter hans död.

Till och med räddningspersonal och sjukvårdspersonal reagerar på sådana onaturligheter, hur fokuserade de än är på att rädda liv.
Citera
2018-09-11, 23:04
Medlem
Ja nog måste polisen ha sina motiv för att gå ut i media och berätta om ett eftersök i förväg.
Utan att veta motivet, så ser det synnerligen ut att vara ett märkligt förfarande.

Min gissning är att vapnet befinner sig i den eviga vilan, någonstans i ån, men utanför stan. Men vem vet.
Citera
2018-09-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Nu var det jag som ifrågasatte din förståelse hehe Men det kanske du hade svårt att förstå.

Låt mig göra bilden klarare för dig.

Jonas fingrar var knäckta. Med andra ord pekade de inte åt sina vanliga håll länge. Fyllt synbart för både räddningstjänst och sjukvårdspersonal.

Vissa andra ben var knäckta, och hade inte längre sin naturliga form. Fullt synligt för samtliga som hanterade Jonas efter hans död.

Till och med räddningspersonal och sjukvårdspersonal reagerar på sådana onaturligheter, hur fokuserade de än är på att rädda liv.

Ja återstår att se om du har rätt. Spelar ju inte så stor roll hur många gånger du upprepar det utan att det på annat sätt bekräftas. Det är ju än så länge ett rykte som står för dig. Vi får se framöver gissningsvis.
Citera
2018-09-12, 11:47
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Två personer gripna för mordet.

Citat:
Männen, en 20-åring och en 27-åring, är Eskilstunabor och är nu misstänkta för delaktighet eller inblandning i mordet på 41-åringen som sköts till döds vid ett motionsspår i Årbyskogen fredagen den 24 augusti

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/tva-gripna-for-mordet-i-arbyskogen/
Citera
2018-09-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Två personer gripna för mordet.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/tva-gripna-for-mordet-i-arbyskogen/

RH är 27 år...
Citera
2018-09-12, 12:06
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
RH är 27 år...

28 år enl Eniro, upplysning etc, men det är inte alltid det står rätt i tidningen heller så det är nog han.
Citera
2018-09-12, 13:46
Medlem
kenopenos avatar
Men oj va spännande.

Nu kan man kanske hoppas litegrann, att Jonas och hans anhöriga ska få upprättelse.

Så spännande att snart få veta vilka som blev anhållna, för såklart kommer den infon sprida sig
Citera
2018-09-12, 13:48
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
RH är 27 år...
Då kanske kanske Flashback har varit på rätt spår igen.

Ja snart vet vi mer
Citera
2018-09-12, 13:55
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Männen är skäligen misstänkta, vilket är den lägre misstankegraden.

Hmm.

Så vem är då 20-åringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in