Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Jesus är inte Gud i himlen och kommer inte tillbaka på ett moln för att kasta någon i ett brinnande hål. Bibeln och Koranen handlar inte om att tala om vem Gud är. Dom berättar vem Gud INTE är. Sanningen är att den som påstår sig känna Gud i himlen är en lögnare och dåre och ett hycklande fån. Som du, min kära vän. Det står även i din Bibel och jag är säker på att det står i Koranen också.
Men folket väljer sagor och fabler över sanningen. Därför förtjänar dom inget bättre. Så är det i religionens värld och så är det också i politiken.
Nej, Jesus är inte Gud. Jesus är guds högra hand.
Det finns många villfarelser inom kristendomen. Som ex. att Jesus skulle vara jude, fastäm han i bibeltexter uppgett att han är INTE av denna värld.
Att tro på Gud som ex. jag gör innebär för mig att mina förfäder var människor och ej apor.
Vet dock att bibeln är utan tvekan att följa och föredra än en bok som koranen som till 50 % enbart uppviglar och förmedlar hat gentemot oskyldiga medmänniskor. Även med folk som är ateister, så innebär en uppfostran med kristna och moraliska värderingar bättre chans till att bättra människan och dennes sampels med sin omgivning, såvida denne inte har otur och i sin barndom blir utsatt för våld, övergrepp. hemlöshet, etc..
Inom Islam så hör man redan dagisbarn som hånar och kritiserar kristna = hjärntvättade med illvillighet redan från låg ålder.