2018-09-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etorne
Blev lite glad nu när jag precis hittade den här artikeln, i lokalpress dessutom! Validerar uppgifterna gällande nya sök med hundar som jag skrev om tidigare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/efter-arbymordet-polisen-utokar-sokomradet

Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Validerar ungefär lika mycket som dom letar ubåtar i Eskilstuna ån som möjligt flyktfordon.

Ber om ursäkt, läste den felpostade länken med moppe! 🤥
Citera
2018-09-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Man söker efter mordvapnet.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/polisen-soker-efter-mordvapen-med-hundar-i-arbyskogen/

Jag fick uppgifter om att detta skulle ske i början av veckan men det verkar ha blivit försenat. Läser man artikeln så ska de söka senare i veckan.

Träffar de rätt och hittar mordvapnet så ökar sannolikheten för uppklarning av mordet markant. Antagligen är det detta som utredningen står och faller på.
Citera
2018-09-11, 09:52
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etorne
Jag fick uppgifter om att detta skulle ske i början av veckan men det verkar ha blivit försenat. Läser man artikeln så ska de söka senare i veckan.

Träffar de rätt och hittar mordvapnet så ökar sannolikheten för uppklarning av mordet markant. Antagligen är det detta som utredningen står och faller på.

Förmodligen.
Kan tänka mig att de har en misstänkt som det måste binda med bevis.
Nu får vi hoppas att vapnet dyker upp.

Undrar om det är avspärrat än? Det verkar ju inte så i.o.m att det ligger blommor på platsen. Då kan vapnet hämtas av GM, fast å andra sidan kanske det är det som dom väntar på..
Citera
2018-09-11, 12:11
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Undrar om det är avspärrat än? Det verkar ju inte så i.o.m att det ligger blommor på platsen. Då kan vapnet hämtas av GM, fast å andra sidan kanske det är det som dom väntar på..
Nu hänger jag inte med riktigt, skulle GM ha dumpat mordvapnet vid platsen och sen komma tillbaka för att hämta det menar du?
Citera
2018-09-11, 12:14
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Nu hänger jag inte med riktigt, skulle GM ha dumpat mordvapnet vid platsen och sen komma tillbaka för att hämta det menar du?

Yes min tanke. Han vet ju att vapnet förmodligen är bindande vid ett brott och sen få lite panik över att polisen ska leta senare.
Citera
2018-09-11, 12:21
Medlem
Jag tror att moppekillarna är dom som det ska fokuseras på, vittnen hade ju även sett moppekillar vid skjutningen i huvudet på mannen vid porten i Årby.
Märkligt sammanträffande, huvudskott 2ggr samt moppekillar synliga 2ggr vid skottlossningarna.
Citera
2018-09-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Jag tror att moppekillarna är dom som det ska fokuseras på, vittnen hade ju även sett moppekillar vid skjutningen i huvudet på mannen vid porten i Årby.
Märkligt sammanträffande, huvudskott 2ggr samt moppekillar synliga 2ggr vid skottlossningarna.
Javisst måste det vara samma snubbar om det varit moppe inblandat bägge gångerna
Det finns inte många moppar i Eskilstuna ju
Hoppas någon fattar att det ironi inblandat i min kommentar
Varenda jävla hallal-Janne har ju moppe för att kunna dra
iväg när snuten kommer
Citera
2018-09-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunagubben
Javisst måste det vara samma snubbar om det varit moppe inblandat bägge gångerna
Det finns inte många moppar i Eskilstuna ju
Hoppas någon fattar att det ironi inblandat i min kommentar
Varenda jävla hallal-Janne har ju moppe för att kunna dra
iväg när snuten kommer

Vad tror du då, att det var Varg Ol*e som återuppstod efter han vart hos sniffarco**ny och kört ett race innan han drog på thaimassage och fick en HE, med massa adrenalin drog han förbi Tunapark och såg förändringen och lacka till och tänkte nu ska jag låta nån med moppe få skiten.
Hoppas du fattar att det är ironi, ifrån alla andra dina trådar du bidragit till!
BaaaaaM!
Citera
2018-09-11, 15:04
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Yes min tanke. Han vet ju att vapnet förmodligen är bindande vid ett brott och sen få lite panik över att polisen ska leta senare.
Jag tror inte att GM skulle göra något så pass dumdristigt som att dumpa vapnet i närheten.
Citera
2018-09-11, 15:04
Medlem
Citat:
Förmodligen.
Kan tänka mig att de har en misstänkt som det måste binda med bevis.
Nu får vi hoppas att vapnet dyker upp.

Kan bara instämma.

Nu bor jag inte i området men jag skulle bli mycket förvånad om det är avspärrat där så här långt efter mordet. Ni som känner till platsen, rätta mig gärna om jag har fel?

Har för övrigt fått bekräftat att offret anlände med bil vilken parkerades i närheten av platsen där han senare påträffades skadad.
Citera
2018-09-11, 15:15
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag tror inte att GM skulle göra något så pass dumdristigt som att dumpa vapnet i närheten.

Nu misstänker polisen att det finns där och eftersom dom går ut med det i media så kan ju GM hämta det om det ligger där.
I mina ögon brukar polisen vara försiktiga med vad dom går ut ned i media för att inte röja bevis, men inte här tydligen... om dom inte har någon gripen?
Citera
2018-09-11, 19:20
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Nu misstänker polisen att det finns där och eftersom dom går ut med det i media så kan ju GM hämta det om det ligger där.
I mina ögon brukar polisen vara försiktiga med vad dom går ut ned i media för att inte röja bevis, men inte här tydligen... om dom inte har någon gripen?

Kan ju oxå vara så att polisen medvetet rör runt lite i gangstergrytan lol

För nog verkar det konstigt att de ska gå ut i media om information med kommande vapensökningar. Ja märkligt är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in