Citat:
Att tysta LWs vid varje slag allt högre skrik är min fasta övertygelse orsaken till det oplanerade mordet. En kamp mellan 2 stridbara viljor utbröt med allt hårdare slag versus allt högre skrik ända till kampen vanns av att LW tystnade.
Att uppleva sig ha ett bra skydd i buskaget efter nattliga gallskrik intill bostäderna tror jag inte på. Alla har vi väl haft svårt förstå att inga fler hört dom upprepat mycket höga skriken så varför skulle inte en panikslagen mördare på plats gjort det?
För att svara på din fråga om buskaget? För att snabbast möjligt lägga så stort avstånd som möjligt mellan sig och BO eftersom hen med rätta varit övertygad att någon måste hört dom hemska skriken vilka underligt nog endast gjordes av daalan.
Likaså utgår jag från att GM inte förstått vidden av eller åtminstone i senare skede för att vägra inse det förfärliga som hänt i utsiktslös förhoppning försökt övertyga sig själv att LW kanske, kanske ändå klarat sig vid liv för att efter hand insett det smärtsamma att så inte var fallet .
Att uppleva sig ha ett bra skydd i buskaget efter nattliga gallskrik intill bostäderna tror jag inte på. Alla har vi väl haft svårt förstå att inga fler hört dom upprepat mycket höga skriken så varför skulle inte en panikslagen mördare på plats gjort det?
För att svara på din fråga om buskaget? För att snabbast möjligt lägga så stort avstånd som möjligt mellan sig och BO eftersom hen med rätta varit övertygad att någon måste hört dom hemska skriken vilka underligt nog endast gjordes av daalan.
Likaså utgår jag från att GM inte förstått vidden av eller åtminstone i senare skede för att vägra inse det förfärliga som hänt i utsiktslös förhoppning försökt övertyga sig själv att LW kanske, kanske ändå klarat sig vid liv för att efter hand insett det smärtsamma att så inte var fallet .
Om skriken enbart hörts av dalaan vet vi inget om.
Än så länge vet vi inget om vad som utlöst mordet. Vi kan bara spekulera utifrån det lilla vi läst om i pressen/tråden.
Med utgångspunkt att LW nu är död, att hon sent på kvällen lämnat sin bostad förmodligen oplanerat (förberedelser inför sonens födelsedag, obesvarade korrespondenser, olåst dörr), känns det inte som att LW är den som tagit kontakten och med sin "stridbara vilja" har del i sin död.
Hur "smärtsamt" det har varit för gm att inse att LW var död, och hur mycket han har hoppats på att hon levde, det vet vi inget om.
Att striden utgjorts av en kamp mellan två stridbara viljor, får det att låta som att LW har en del av ansvaret för mordet på sig själv.
Att utgå ifrån att gm inte förstått vidden av, vägrat inse, haft en utsiktslös förhoppning, insett det smärtsamma får det att låta som att det är synd om gm.
LW var stridbar...?
Tänker lite tvärtom.
LW förstod inte vidden (när hon gick ut från sin dörr)
LW vägrade inse (att SD var farlig)
LW hade en utsiktslös förhoppning( om att hon skulle kunna bo kvar, fortsätta geocacha, leva sitt eget liv)
LW fick till sist inse det smärtsamma (att SD skulle ta hennes liv)
Det är henne och hennes nära och kära det är synd om.