2018-09-10, 17:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Så först röstar svenska folket fram denna politik i flera decennier .. och sedan ska man ställa de man röstat fram inför riksrätt då de endast utfört den politik de lovade att utföra och som svenska folket röstade för. Får inte ihop det.

Svenska folket så vitt jag vet har aldrig röstat för denna typ av massinvandring från tredje världen eller vara världens socialbyrå.
Citera
2018-09-10, 17:23
Medlem
baggebo1s avatar
Nytt toppdistrikt som slår Norra Luthagen:

Järeda - Hultsfred - 1,27%

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/08/60/0401/index.html
Citera
2018-09-10, 17:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att folk i allmänhet är idioter har jag inga större problem med att köpa.
Däremot är jag förhållandevis övertygad om att en absolut majoritet av svenska folket vill behålla den demokratiska rättsstaten, och då en av grundpelarna är retroaktivitetsförbudet inom straffrätten ter det sig osannolikt att folk i allmänhet vill se Reinfeldt i någon form av nyupprättad riksrätt.

Låt mig vara tydlig. Brott är det samhället kriminaliserat, Reinfeldt har inte begått något brott och kan således inte fällas för det han gjort. Så fungerar inte en demokratisk rättsstat.

Jag struntar helt i hur den demokratiska rättsstaten fungerar här det har medvetet förstört landet och bör stå till svars för det...
Citera
2018-09-10, 17:24
Medlem
Kekistans avatar
Efter nederlaget 2014 har jag för mig att SvP:s partiledare konstaterade att alla röster som presumtivt hade kunnat gå till SvP istället gick till SD. Något liknande hände nog, inte helt oväntat, även AfS i detta års val.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Svenska folket så vitt jag vet har aldrig röstat för denna typ av massinvandring från tredje världen eller vara världens socialbyrå.

Eh jo. Sedan 70-talet.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur tänkte egentligen Kasselstrand et al när de bokade en restaurang för valvakan som ägs av invandrare (från MÖ dessutom) och tror att det inte kommer att bli några problem med det?

https://www.dn.se/sthlm/hogerextremt-parti-kuppade-sig-in-pa-brommarestaurang/
Om du läser tråden så har ämnet redan avhandlats. Man letade lokal länge men fick avslag på samtliga, förutom nämnda som verkar ingått i ett avtal och sedan backat.
Citera
2018-09-10, 17:25
Medlem
Citat:
Jag struntar helt i hur den demokratiska rättsstaten fungerar här det har medvetet förstört landet och bör stå till svars för det...

Och där har du en anledning till att folk inte röstar på AfS, tycker mycket men tänker lite.
Hela tjafset om riksrätt är ju så verklighetsfrånvänt så det blir galet, ska erkännas att jag inte alls följt AfS men det här förvånar mig. Så oerhört ogenomtänkt.
Citera
2018-09-10, 17:25
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Nu har de räknat lite fler och procenten sjönk från 0,6 till 0,3%.

Men det kanske rasslar till när man räknar bonnahålorna ute på landet där det finns lite mer hillbillies.

Nej, det har de inte, det står fortfarande 26 distrikt kontrollräknade. Partier i gruppen övriga redovisas inte separat förrän det slutgiltiga resultatet är klart så varför du sitter och blåljuger om det är lite svårt att förstå men vissa är ju uppenbart klenbegåvade. Gruppen övriga ligger fn på 1,03 %.
Citera
2018-09-10, 17:26
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför tänkte du dig 2-4%? Läste du Sentio och Yougov och trodde i din iver att de hade rätt? Sluta med det och använd Poll of polls i stället.

Jag var inte så hung up on siffror, även om jag förstås hoppades att partiet skulle gå hela vägen. Inspirerades mest av att se modiga svenskar tala rakt från hjärtat om problem och presentera förslag på lösningar. Inga andra politiker når fram på det sättet eftersom de alla bär runt på Jante, vilket gör dem fullständigt ointressanta och deprimerande att se. Att de spelar tuffa ibland i debatter, med säker marginal inom SVT:s sändningstillstånd, gör dem inte ett skvatt mer övertygande.
Citera
2018-09-10, 17:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur tänkte egentligen Kasselstrand et al när de bokade en restaurang för valvakan som ägs av invandrare (från MÖ dessutom) och tror att det inte kommer att bli några problem med det?

https://www.dn.se/sthlm/hogerextremt-parti-kuppade-sig-in-pa-brommarestaurang/

Haha vilka jävla cucks till restaurangägare...
Citera
2018-09-10, 17:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och där har du en anledning till att folk inte röstar på AfS, tycker mycket men tänker lite.
Hela tjafset om riksrätt är ju så verklighetsfrånvänt så det blir galet, ska erkännas att jag inte alls följt AfS men det här förvånar mig. Så oerhört ogenomtänkt.

Verklighetsfrånvänt? jo vars vad som är verklighetsfrånvänt är när man gång på gång på gång säger att man inte vet vad som gick snett fast det är svart på vit att det är invandringen från muslimska länder som är problemet ändå fortsätter idioterna.

Sen får du tycka det vara verklighetsfrånvänt jag kallar det sunt förnuft...
Citera
2018-09-10, 17:31
Medlem
Citat:
Verklighetsfrånvänt? jo vars vad som är verklighetsfrånvänt är när man gång på gång på gång säger att man inte vet vad som gick snett fast det är svart på vit att det är invandringen från muslimska länder som är problemet ändå fortsätter idioterna.

Sen får du tycka det vara verklighetsfrånvänt jag kallar det sunt förnuft...

Personligen kommer jag aldrig lägga min röst på ett parti som inte har kommit längre än "det här vill vi".
Vill man genomföra något måste man också ha en plan för hur man ska genomföra det.

Riksrätt... Jojo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in