Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kanske träffade jag rätt där, bisexuell kan förklara en del.
Då släpper jag en till liten bomb eftersom Lena förtjänar att rättvisa skipas och att hon säkert inte klandrar mig för att jag, i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.
Såhär är det,
LW berättade att hon haft ett fantastiskt förhållande med en man, det började hur bra som helst och allt klaffade verkligen.
Efter ett tag började dock vissa saker verka underliga, som han inte ville prata om.
LW ställde på honom och krävde ett svar, och efter många försök kom så svaret fram : LW var inte ensam om att gilla män.
Förhållandet överlevde inte detta, men de fortsatte att vara vänner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Det här var ju onekligen intressanta uppgifter utifall detta stämmer. Den mannen ska alltså även ha varit bisexuell/gay, kan ett motiv till mordet möjligen finnas här: en rädsla av att inte bli avslöjad
Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Det var min tanke och därför är det mycket viktigt att utredarna får kännedom om det. Skulle det inte
stämma så går hen inte till polisen.
(Du menade "en rädsla för att BLI avslöjad?")
Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Det har jag misstänkt länge!
Vet du vem "vännen" var?
SD?
Visst har det förekommit teorier om detta tidigare av olika postare i tråden? Alltså om att någon i umgängeskretsen varit homosexuell eller bisexuell? I flertalet kretsar betyder detta föga men utifrån mina fördomar så spekulerar jag att i vissa konservativa frikyrkliga sammanhang skulle detta kunna bli något som någon eller några varit måna om att hålla tyst om. Kanske inte så att det räcker som uppsåt till mord men det ger åtminstone ytterligare en aspekt i hur vi ska förstå de relationer och de eventuella hemligheter som omgav LW.
Någonstans i något socialt medie-sammanhang så tror jag mig ha läst att LW beskrev sig själv som liberalteologisk men inte liberal i sina privata värderingar i övrigt utan tvärtom konservativ. Jag kände inte LW men tänker mig in i hennes situation då. Hon var kanske kär i mannen men hade svårt att få ihop sin syn på kärlek och sexualitet med dennes läggning varpå förhållandet blev omöjligt. Men jag har samtidigt svårt att se att hon inte kunnat hålla tyst om detta ifall det var viktigt för mannen ifråga och att han då litat på hennes diskretion.
Så vad kan vara intressant av detta med koppling till fallet?
Jo, möjligen att det,
jag spekulerar, kan finnas anhöriga kring LW som har hemligheter som gör att de inte vågar träda fram med annat som de vet om eftersom att de fruktar att GM ska avslöja dem och hota det liv de lever? Kan man tolka det så? Jag tror som sagt inte att SD var denne vän, inte heller att en sådan hemlighet kan leda till uppsåt att döda då vi ändå lever i ett rätt öppet tolerant samhälle där bisexualitet för de flesta är ok. Däremot tror jag att en nära vän kan ha vetat om saker men kan genom denna hemlighet kanske tveka innan hen går i klinch med en GM i samma bekantskapskrets och därigenom hotas att få sin egen hemlighet avslöjad. Kan någon haft en hållhake på en viktig person med vittnesmål?
Vet du Sh.Holmes om detta uppdagades av LW i år eller om det var känt av henne sedan längre tid? Var det många fler som visste? Jag blir nyfiken på om detta var en man i hennes kyrkliga kretsar eller hennes geocachingkretsar men förstår att detta kanske är irrelevant och för känsligt för att avslöja ifall du ens vet vem denne man är.