2018-09-10, 12:42
Medlem
Hej, har ett problem, min klasskompis är ibland ganska elak och nonchalant mot mig. Söker hans bekräftelse och vill bara att han ska gilla mig!! Han är så mot alla, och jag undrar kan det vara nått psykologiskt eller ogillar han bara mig?
Citera
2018-09-10, 13:56
Medlem
BigFatCones avatar
Han kanske är som jag? Jag har skitsvårt för folk som tydligt går in för att bli kompis med mig. Vänskap är liksom något som i regel växer fram organiskt.
Citera
2018-09-10, 14:07
Medlem
Tropicanans avatar
Man är ju knappast elak mot någon man tycker bra om.
Men andra ord så är han nog inte speciellt intresserad av att vara kompis med dig.
Citera
2018-09-10, 17:08
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han kanske är som jag? Jag har skitsvårt för folk som tydligt går in för att bli kompis med mig. Vänskap är liksom något som i regel växer fram organiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Man är ju knappast elak mot någon man tycker bra om.
Men andra ord så är han nog inte speciellt intresserad av att vara kompis med dig.

Elak och nonchalant är man väl ändå inte mot folk, även om man inte vill vara kompis med dem?
Citera
2018-09-10, 17:09
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huhtakka
Hej, har ett problem, min klasskompis är ibland ganska elak och nonchalant mot mig. Söker hans bekräftelse och vill bara att han ska gilla mig!! Han är så mot alla, och jag undrar kan det vara nått psykologiskt eller ogillar han bara mig?
Frågan är varför du vill att han ska gilla dig när han är en nonchalant person?!
Citera
2018-09-10, 18:17
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Elak och nonchalant är man väl ändå inte mot folk, även om man inte vill vara kompis med dem?

Det jag menar är att han förmodligen märker att TS vill bli vän, därav för att markera att han vill motsatsen så är han nonchalant och elak.
Citera
2018-09-10, 22:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern

Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Det jag menar är att han förmodligen märker att TS vill bli vän, därav för att markera att han vill motsatsen så är han nonchalant och elak.
Exakt. Han kanske tycker att han redan på ett vänligare sätt har visat att han inte är intresserade och har tröttnat på att vara trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in