2018-09-09, 21:49
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Mp är väl starkare i storstäder?

Min bild är även att sossar och sd typiskt svagare i storstäder.

Ser mörkt ut det här.

Det är helt klart en besvikelse.

Men i praktiken så är det inte katastrof:

1 - Löfven ut - Viktigast
2 - UK på SD's hook - Näst viktigast
3 - MP ej ut - Disappointment
4 - M större en SD - Disappointment
2018-09-09, 21:50
Medlem
NorthernAngels avatar
Vår tråd-tävling kommer underskatta drastiskt om detta håller i sig. Hoppas allt valfusk får internationell uppmärksamhet.
2018-09-09, 21:50
Medlem
S.Kandals avatar
Hualigen vilka bedrövliga siffror, inte ens två längre. Nästan så man nu hoppas att de rödgröna blir större så att alliansen får lite att bita i.
2018-09-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Bajsmackan var ovälkommen men inte helt oväntad. Jag hoppas att 20+%-gänget i tråden orkar komma igen för en eftervalsanalys när sorgen väl lagt sig.

Har spontant tre punkter gällande SD,

Fel val av typ frågan abort och hur lanseringen av miljöpolitiken gjorts. Abortbegränsning är en katastroffråga att driva i Sverige om du vill växa bland kvinnor i Sverige. Miljöfrågan var taffligt driven.

Jimmie Åkessons insatser i utfrågningar och debatter. Han kom igång på slutet men det var inte bra i början.

Att släppa invandringsfrågan för mycket. Det ska komma 300 000 de närmaste åren, det skulle hamrats in. Istället har frågan dödats då SD inte påvisat skillnaderna mellan sig och M, S tillräckligt tidigt och tydligt.

Har en bonus om S, där det verkar som de lyckats få sina invandrarväljare att gå till urnorna. Här tror jag verkligen de lögner de sprit på somaliska, arabiska och vilka språk det nu var. Det har varit väldigt väldigt lyckat då valdeltagandet verkar ha ökat rejält i den typ av områden.
Medlem
Landar på 17% kanske. En besvikelse får man väl ändå säga... hade hoppats på över 20. Men det viktigaste blir trots allt att kvitta in mot reellt inflytande i de kommande förhandlingarna.
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Sentios era ser onekligen ut att vara över som guldstandard.
Jösses vad folk är efterblivna. De förtjänar allt som kommer drabba dom. Tyvärr får dryga miljonen svenskar som röstat på SD lida ändå.
SD på 18% när 2200 distrikt är räknade
MP på 4,4%
2018-09-09, 21:52
Medlem
nötallergikers avatar
Yougov brukar ju alltid underskatta SD och deras 25-ish % tydde på närmare 30, eller hur var det nu?

Hoppas alla högerblivna nu äntligen inser att det inte finns någon "vridning" på de seriösa opinionsinstituten. De gör helt enkelt sitt jobb medan Yougov och Sentio inte gör det.
2018-09-09, 21:56
Medlem
greta75s avatar
Under flera år har vi dagligen matats med hundratals inlägg från trådens sektmedlemmars sinnessjuka uppfattning om opinionsinstitituten:

- Sentio och Yougov är facit. All oro att det var de insitituten som var för höga har konsekvent kastats bort. Trots att det var så uppenbart att SD's nätkrigare hade översvämmat deras system.

- SIFO, SKOP, Inzio, Novus mfl har dagligen häcklats här i tråden. Man har inte ens övervägt möjligheten att de stora instituten kanske hade hyfsad koll den här gången.

Äntligen så börjar facit komma in och det står klart redan nu att det är jävligt många som bör hålla låg profil här nu.

Med tanke på all oändlig skit jag läst här (och fått) så skall jag återkomma kanske imorgon med vad jag känner och tycker. Hämnden serveras bäst kall.
Senast redigerad av greta75 2018-09-09 kl. 22:05.
2018-09-09, 21:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Ok, jag tar första smällen.
Valfusk.
2018-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Du hänvisar till spelbolag (med all rätta) men tror sen att SD hamnar runt 17-18, hur tänker du ?
Unibet har just nu SD till 1,72 över 22,5%
Det realistiska är 22,5 - 24% som det ser ut just nu.
Ja, nu vet du hur jag tänkte.
Yougov överskattade grovt pga de är SDs lilla opinionsnäste nuförtiden.
Och S klart störst.
2018-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tror också att S - med Löfven i spetsen - lyckades "skrämma tillbaka" många väljare till den egna fållan. S gjorde helt klart en bättre valrörelse än SD. Bara att erkänna - inget att hymla om. Det är ett monster till valmaskineri när de lyckas veva igång LO, Aftonbladet och stora delar av etablissemanget.
Kanske du får erkänna att jämföra folk från Östeuropa som slödder i din fb historik gick minde bra för er
2018-09-09, 22:04
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ok, jag tar första smällen.
Valfusk.

Wow... grässtrån.

Varenda respekterat OI har förutspått dessa siffror. Kommer inte som någon överraskning för någon direkt (förutom de som hellre tror på leksaksinstitut för att de ska kunna leva i sin fantasibubbla).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in