2018-08-24, 22:47
Bannlyst
Hej! en fråga bara. Är det farligt och äta quetiapin med citalopram?
Citera
2018-08-25, 11:59
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Äter 100 mg quetiapin, är det farligt att blanda med droger?
Nope
Citera
2018-08-25, 12:02
Medlem
Jormapormas avatar
Käkade 600 mg och var vaken i snitt 4-6 timmar per dygn i ett år. Detta är en zombiedrog! Visst kan vara bra att ha för att varva ner eller för dem som har ångest (om den väl biter på det) så var det inte i mitt fall.
Citera
2018-08-25, 15:31
Medlem
st33rs avatar
Fick den utskriven pga medelsvåra depressiva symptom och social fobiska drag
Ganska konstitg att skriva ut till någon som behöver lite styrfart på livet och fungera bättre socialt

Åt inte en enda tablett. Finns det någon som INTE har psykotiska symptom eller har svår ångest och djup depression som fått hjälp av denna tablett?
Citera
2018-08-25, 15:56
Medlem
Är Quetipin en dopamin antagonist redan vid 25 mg eller behövs det mycket större doser.
Tänker på kombinationen av Voxra borde isf inte ge någon större effekt.
Eller tänker jag fel?
Citera
2018-08-25, 20:58
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Är Quetipin en dopamin antagonist redan vid 25 mg eller behövs det mycket större doser.
Tänker på kombinationen av Voxra borde isf inte ge någon större effekt.
Eller tänker jag fel?

Du tänker rätt. Från 300-400 mg och uppåt (beroende på person) så börjar den verka på fler receptorer än histaminreceptorerna, i någon större utsträckning.
Citera
2018-08-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du tänker rätt. Från 300-400 mg och uppåt (beroende på person) så börjar den verka på fler receptorer än histaminreceptorerna, i någon större utsträckning.

Då antar jag att den inte förstör Voxras effekt då jag äter 150 mg varje kväll.
Med halveringstiden har jag ca 60-75 mg i kroppen om jag tar Voxra på morgonen.
Citera
2018-09-09, 21:02
Medlem
Jag har ätit mellan 100-200 mg quetiapin varje kväll i tre månader. Innan dess 50 mg i 6 månader om jag går cold turkey på de får jag några utsättningssymptom eller gäller det bara högre doser.
Känner en man som inte ens kunde gå utan fick krypa fram när han tvätslutade med 800 mg
Citera
2018-09-09, 21:29
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Jag har ätit mellan 100-200 mg quetiapin varje kväll i tre månader. Innan dess 50 mg i 6 månader om jag går cold turkey på de får jag några utsättningssymptom eller gäller det bara högre doser.
Känner en man som inte ens kunde gå utan fick krypa fram när han tvätslutade med 800 mg

Ja det är en stor risk att du får det. Jag skulle råda att inte sluta cold turkey.
Citera
2018-10-27, 20:47
Medlem
Äter 50 mg Quetiapin till natten för sömnen, med mycket god effekt. Ingen hang-over alls! Dock vaknar jag flera gånger på morgontimmarna, som att effekten har gått ur kroppen. Har knaprat i ca 2 månader.
Ökad aptit på kvällen och morgonen efter. Detta är dock något som är för mig önskvärt.

Har varken bipolär sjukdom eller schizofreni.

Jag har provat det mesta för sömnen, dock undvikit de tyngre grejerna som Imovane och dyl.
Jag är helt klart nöjd med Quetiapin.

Mirtazapin i sin tur fungerade mer effektivt för sömnen, men den hang-overn var inte att leka med! Det tog en bit efter lunch innan jag kvickna till en vanlig jobbdag. Och många försovningar.... Ej hållbart.
Citera
2018-11-24, 19:00
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Käkade 600 mg och var vaken i snitt 4-6 timmar per dygn i ett år. Detta är en zombiedrog! Visst kan vara bra att ha för att varva ner eller för dem som har ångest (om den väl biter på det) så var det inte i mitt fall.

Intressant jag är dåsig fast jag sover en natt. Tvingar jag mig inte att vara vaken kan jag lätt somna om efter att ha sovit 7h, 8h. Då kan det bero på quetiapin självklart försvinner ångesten när man sover eller inte ens orkar vara vaken

Quetiapin 150mg
Voxra 150mg

Läkaren lyssnade inte utan höjde dosen tog 25mg innan. Hoppas du är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fick den utskriven pga medelsvåra depressiva symptom och social fobiska drag
Ganska konstitg att skriva ut till någon som behöver lite styrfart på livet och fungera bättre socialt

Åt inte en enda tablett. Finns det någon som INTE har psykotiska symptom eller har svår ångest och djup depression som fått hjälp av denna tablett?

Samma för mig jag behöver bli pigg och alert lider också av social fobi. Tar voxra för att bli pigg så jag förstår inte vad quetiapin ska åstadkomma. Fått separata sömntabletter för att jag vänt på dygnet och har svårt att somna. Nu tar jag inte sömntabletterna då quetiapin gör en sömnig.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-11-24 kl. 19:06.
Citera
2018-12-06, 19:47
Medlem
Inte allt för sugen på att dra igenom en flerårig tråd för svar..
Såhär är det har trappat ner quteiapin för att jag inte behöver den här mer, innan jag fick ett ja på detta asså,, jisses..
okej hur som helst låg på 200 mg och är nu nere på 25 mg..varit det i flera veckor nu och har så svårt för att sluta med den.
För det mesta så måste jag ta 2x 25 mg till för att somna.
Ni som har lagt av med denna skit till piller hur bar ni er åt??!
Vill väldigt gärna sluta med denna helt och hållet, tappar viktiga saker i det sociala med det här...
Om jag skulle till slut lyckas sluta med denna helt och hållet, vad har jag att vänta mig framöver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in