2018-09-09, 17:28
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Kan ju lika gärna bli tvärtom och SD klättrar uppåt från 18% och landar på 25%.

Hade varit roligare tycker jag, snacka om att långsamt plåga journalisterna

Från att bli lättade och få upp självförtroende nog att börja häckla till total härdsmälta. Glorious
Trumpvalet var det ju så.SVT Reportrarna blev under kvällens gång alltmer deprimerade när det stod klart att Hillary Clinton var knäckt. Taket spräcktes aldrig.
2018-09-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Vad tror du är förklaringen till att var tredje röst nu är en förtidsröst? Har du någon teori?
Haha det här var kvällens roligaste fråga (medvetet eller omedvetet), och enbart för att den ställd till stolpskottet som varken kunde förtidsrösta, och som när hen väl ska rösta, fumlar till det och röstar på fel parti. (om nu allt detta stämmer, vilket jag finner alltför otroligt).
2018-09-09, 17:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det var ju 2.7mln 2014.
Sedan säger VALU-gubbarna att de intervjuat fler i år.

Varför pratar de om rekord i förtidsröstning i valet 2018 på SVT och i SR?
2018-09-09, 17:31
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Verkar fuskas så inihelvete i vallokalerna nu.
Saknas sedlar i norrbotten i stort sett överrallt enligt rapporter på twitter. SD och AFS står på SKILDA bord på många ställen för att ingen skall våga gå dit. Valarbetarna uppmanar att man skall skriva SD på en tom lapp (då gills de ej, man måste skriva hela partinamnet)
Postnord har slarvat bort en jävla massa röster från skåne....osv osv. Blir lite nervös faktiskt.
2018-09-09, 17:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Varför pratar de om rekord i förtidsröstning i valet 2018 på SVT och i SR?

Troligen har inte alla vallokaler redovisat än så de förväntar sig att det blir rekord?
2018-09-09, 17:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Vad firar ni hårdast? Ett sd över 25%, eller ett mp som åker ur riksdagen?

Om något av det skulle inträffa vill säga.
I bägge fallen öppnas Champagne & det skickas upp fyrverkerier. Om dessutom L åker ut tar jag ledigt resten av månaden enbart för att festa.
2018-09-09, 17:33
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha det här var kvällens roligaste fråga (medvetet eller omedvetet), och enbart för att den ställd till stolpskottet som varken kunde förtidsrösta, och som när hen väl ska rösta, fumlar till det och röstar på fel parti. (om nu allt detta stämmer, vilket jag finner alltför otroligt).

Sch... tyst! Låt vederbörande svara
2018-09-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Kommer inte påverka någonting, kanske någon promille hit och dit, inte mer.
Just ja, det var du ja. Nej, varken inte mer än något promille, inte alls. Hmm
2018-09-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Verkar fuskas så inihelvete i vallokalerna nu.
Saknas sedlar i norrbotten i stort sett överrallt enligt rapporter på twitter. SD och AFS står på SKILDA bord på många ställen för att ingen skall våga gå dit. Valarbetarna uppmanar att man skall skriva SD på en tom lapp (då gills de ej, man måste skriva hela partinamnet)
Postnord har slarvat bort en jävla massa röster från skåne....osv osv. Blir lite nervös faktiskt.

Antidemokraterna skjuter sig bara i foten, sånt här kommer alltid tillbaka på kräken
2018-09-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Enligt Sifo så ligger SD på 15-16 procent i Stockholm. Med deras underskattning så kan de lika gärna röra sig om över 20 procent. Går man runt till deras valstugor så ser man att det ofta är mycket folk runt dem.

Nu utgår du från underskattning.
Jag utgår inte från det.

Jag utgår från vad jag ser och hör här i Sthlm.
Jag tror många här inne blir besvikna ikväll.
Tyvärr.
2018-09-09, 17:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
De flesta som hänger här verkar har förtidsröstat inklusive mig själv. Dessutom, de som jag känner som jag vet röstar på SD har också förtidsröstat. Dessutom är det rekordmånga som har förtidsröstat.

Om det är en indikation så kommer (som flera skrivit här) VALU visa mycket låga siffror - många SD röstar inte på valdagen.
Kan absolut vara så. Även jag har förtidsröstat. Det påstods att VALU även skulle stå & hänga utanför förtidsröstningen, men jag har inte hört någon som stött på dom.
2018-09-09, 17:38
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Hur tror du förtidsröstandet kommer att påverka VALU? De meddelade just på SVT att 2 500 000 väljare av ca 7 500 000 förtidsröstat, det borde "gömma sig" hyfsat många SD:are här. För övrigt har det aldrig förtidsröstat så många: var tredje röst.

Detta har skapat kaos hos PostNord som meddelat att förtidsrösterna kommer att bli försenade. Svårt att säga om detta kommer att påverka deras Valu. Den stora frågan är varför det är så många förtidsröster i detta Riksdagsval. Kan det vara SD sympatisörer som har förtidsröstat i stor skala?

Förtidsröster försenade – Postnord: ”Varit så många”

Citat:
Förtidsrösterna kom inte fram i tid till vallokalerna, vilket gjorde valarbetare oroliga för att röstresultatet skulle ta längre tid att räkna fram.

– Nu får de som jobbar i vallokalerna kortare tid på sig att behandla förtidsrösterna, säger Roger Wihlborg, handläggare på valnämndens kansli i Stockholms stad.

En valarbetare som arbetar i en vallokal i centrala Stockholm berättar för SVT att förtidsrösterna som vanligen levereras redan på morgonen ännu inte har kommit fram. Röster som skulle ha börjat föras in i röstlängden redan vid halv tio på morgonen.

– De har fortfarande inte kommit till vallokalen. Många är oroliga nu för att det ska försena valresultatet i natt, säger en valarbetare som vill vara anonym till SVT Nyheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in