2018-09-09, 12:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Jag tittade förbi fem vallokaler i närområdet för att kontrollera hur det ser ut på valsedelsfronten. Utöver riksdagspartierna hade Alternativ för Sverige och Piratpartiet valsedlar på plats i alla lokaler. Medborgerlig samling lyste med sin frånvaro. Det partiet känns väldigt mycket som en skrivbordsprodukt.
Citera
2018-09-09, 13:00
Medlem
Antar att Afs kommer livesända sin valvaka? Någon som vet var den kommer hållas?
Citera
2018-09-09, 13:03
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, Klasse. Det där skulle jag säga var ett rationellt och vuxet beslut.

Eftersom du själv verkar vara involverad i AfS så vet vi därmed att bisarra fantasier om USA/Israel (Stora/Lilla satan helt enligt mullornas propagandaproduktion) är en realitet hos minst en aktiv AfS:are. Du är knappast ensam heller vilket idioten med judenäsa-buset var ett exempel på.

Om AfS mot förmodan kommer till en nivå där partistöd erhålls så kommer medias ignorerande av AfS förbytas i en hetsig "granskning" och det kommer att läcka som ett såll. Vad kommer vi att finna? Uttalanden om hur hemsk Blomph är som inte gör som Hamas vill? Jag håller det för troligt. En väldigt aktiv person i den här tråden är babbebo1 -- en dogmatisk Anti-Drumpf karaktär känd på flashback för just detta. Vad detta kommer att betyda att diverse kontakter med andra europeiska partier får ett slut. En sådan som Salvini kommer inte att acceptera anti-Drumpf bjäbbande. Orban i synner kommer inte att göra det heller.

Min bedömning är att AfS saknar djup. Vad det ofta brukar betyda är att under (den i detta fall ganska polerade) ytan döljer sig till exempel svammel om Israel och annat värdelöst "esoteriskt" nonsens som har noll med Sverige att göra. Sådant kan kommer att komma fram om AfS börjar "granskas" av media efter valet.

Vad tror du själv?

Vad jag tror?

Jag tror dels att du borde spendera mer tid utomhus, interagera med andra. Läsa kan du ju uppenbarligen ändå inte, annars hade du direkt sett att det är ganska korkat att kalla ett beslut fattat på rädsla för ett påhittat socialt stigma för "rationellt". Ej heller hade du spunnit loss som du gjort om USA och Israel mot mig i tråden, vilket är ytterligare ett resultat av din bristande kognitiva förmåga.

En annan fördel vore att vi på Flashback hade sluppit dina infantila, långrandiga och tråkiga alster där du gång på gång visar prov på hur fel det kan bli när man inte har alla hemma, så att säga. Jag vet inte om du är seriös när du påstår att den anonyma Flashbackanvändaren Baggebo1:s syn på Trump skulle få Orban att avsäga kontakt med AfS. Om du är det så bör du genast ta kontakt med vården, om du inte är seriös så bör du fundera över hur du spenderar din tid.

I vilket fall, jag är inte intresserad av att diskutera med idioter, så vänligen skriv inte till mig mer.
Citera
2018-09-09, 13:04
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Naturligtvis inte
Men betecknande för denna tråden är att så många svarar de tröttsamma trollen. Gör inte det. Pls.

Herregud. Titta tillbaka vad jag har skrivit historiskt. Verkar jag vara ett troll?

Jag har gått emot strömmen hela mitt liv. Röstade Det Nya Partiet 1998 och inte på SD av exakt samma skäl som jag nu tog tillbaka min röst från AFS. SD höll inte rågången mot nazisterna eller det extrema. På den tiden (1998) så stod det i SD:s partiprogram att alla uppehållstillstånd utfärdade efter 1975 skulle dras tillbaka. Och att utomeuropeiska adoptioner skulle förbjudas. Dessa två punkter tyckte jag 1998 var för extrema - jag ansåg att med de punkterna så har SD inte en chans. Mycket riktigt fick SD endast 0.37% i riksdagsvalet 1998.

När jag på Exilen (innan Flashback) förde fram mina synpunkter så var det exakt samma barnsliga
bemötande som många här lämnar.

Våren 2001 söndrade de mest extrema ut ur SD och bildade ND (Nationaldemokraterna). SD tog bort punkterna ovan. Jag röstade på SD 2001 (kyrkovalet) och sedan i samtliga val sedan dess. Sedan några år tillbaka har jag tyckt att SD blivit för mesiga och för trötta. Har vägt fram och tillbaka, men beslutade mig slutligen för AFS i förra veckan.

Men när jag såg filmen från Kungsan med heilande i publiken, att jag inte kunnat hitta något avståndstagande (har även försökt få svar från ASF via facebook) och er attityd här i tråden så inser jag att AFS står där SD stod innan 2001. De har inte en chans att bli ett stort parti om de inte håller rågången mot nazismen. Kanske att det går bra i detta val, men när media börjar visa dessa filmer kommer folk att dra öronen åt sig. Ni är säkert unga och tror att det inte spelar någon roll - men ni hamnar tyvärr i samma fack som ND-röstarna 2002 och 2006. Sedan poooof....borta.

Det är synd. Jag gillar AFS partiprogram bättre än SD:s. Jag gillar att företrädarna är intelligenta och att de inte backar. Men "någon jävla ordning skall det vara i ett parti".
Citera
2018-09-09, 13:08
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Men när jag såg filmen från Kungsan med heilande i publiken

Källa på det? Annars avfärdar jag dig som ett troll.
Citera
2018-09-09, 13:09
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Antar att Afs kommer livesända sin valvaka? Någon som vet var den kommer hållas?

Antagligen på Youtube.
Citera
2018-09-09, 13:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är det ingen som tror på en riktig 7k-slakt i valet? Typ SD 25% och AFS 10%. C, L, KD och MP ut!
Citera
2018-09-09, 13:14
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det ingen som tror på en riktig 7k-slakt i valet? Typ SD 25% och AFS 10%. C, L, KD och MP ut!

Nja, men SD 25% AfS 4-5% och MP ut tror jag är fullt rimligt.
Citera
2018-09-09, 13:14
Medlem
Citat:
.

Detta är alltså ett troll så låt er inte luras av hans patetiska försök att förstöra för AfS.
Citera
2018-09-09, 13:15
Medlem
ljusalfens avatar
Fyra röster på Alternativ för Sverige nyss inlämnade!

Håll koll på Malmö. Viktig vallokal i västra delarna (många borgerliga väljare) hade ingen AFS representant utanför bland de andra partierna som delade ut valsedlar. AFS valsedlar fanns på plats inne i lokalen men någon/ några hade rufsat till högen riktigt ordentigt, så kanske valsedlarna låg vikta med hundöron etc. Alla andra valsedlar låg mycket prydligt i sina fack. Håll koll! I storstaden Malmö är det viktigt att ha aktiva valarbetare vid vallokalerna som slår ner som hökar vid försök till försvårande/ valfusk eftersom här finns starka vänsterkrafter och enorma floder av röstberättigade bidragsturister.
Senast redigerad av ljusalfen 2018-09-09 kl. 13:18.
Citera
2018-09-09, 13:17
Medlem
Citat:
Herregud. Titta tillbaka vad jag har skrivit historiskt. Verkar jag vara ett troll?

Jag har gått emot strömmen hela mitt liv. Röstade Det Nya Partiet 1998 och inte på SD av exakt samma skäl som jag nu tog tillbaka min röst från AFS. SD höll inte rågången mot nazisterna eller det extrema. På den tiden (1998) så stod det i SD:s partiprogram att alla uppehållstillstånd utfärdade efter 1975 skulle dras tillbaka. Och att utomeuropeiska adoptioner skulle förbjudas. Dessa två punkter tyckte jag 1998 var för extrema - jag ansåg att med de punkterna så har SD inte en chans. Mycket riktigt fick SD endast 0.37% i riksdagsvalet 1998.

När jag på Exilen (innan Flashback) förde fram mina synpunkter så var det exakt samma barnsliga
bemötande som många här lämnar.

Våren 2001 söndrade de mest extrema ut ur SD och bildade ND (Nationaldemokraterna). SD tog bort punkterna ovan. Jag röstade på SD 2001 (kyrkovalet) och sedan i samtliga val sedan dess. Sedan några år tillbaka har jag tyckt att SD blivit för mesiga och för trötta. Har vägt fram och tillbaka, men beslutade mig slutligen för AFS i förra veckan.

Men när jag såg filmen från Kungsan med heilande i publiken, att jag inte kunnat hitta något avståndstagande (har även försökt få svar från ASF via facebook) och er attityd här i tråden så inser jag att AFS står där SD stod innan 2001. De har inte en chans att bli ett stort parti om de inte håller rågången mot nazismen. Kanske att det går bra i detta val, men när media börjar visa dessa filmer kommer folk att dra öronen åt sig. Ni är säkert unga och tror att det inte spelar någon roll - men ni hamnar tyvärr i samma fack som ND-röstarna 2002 och 2006. Sedan poooof....borta.

Det är synd. Jag gillar AFS partiprogram bättre än SD:s. Jag gillar att företrädarna är intelligenta och att de inte backar. Men "någon jävla ordning skall det vara i ett parti".

Såhär är det.Jag röstade idag,och det en ändring i sista stund till SD.
Jag kan efter stort rådbråkande med mig själv inte rösta på AfS eftersom rågången till nazidräggen inte är fullt utvecklad än.
Det åligger AfS centralt att ta tag i denna för partiet helt avgörande fråga.Kassel och compani väljer själva.Antingen ser de till att göra partiet valbart eller också är de putz weg till nästa val.
Nazister är på alla goda och sunda grunder komplett förödande för varje vettigt politiskt alternativt.
AfS har ett naturligt rengörningsarbete att utföra här.Det är fullt förståeligt att tiden inte riktigt funnits än härvidlag..men att partiet omgående efter valrörelsen börjar städa ut lössen är ett oåterkallerligt krav från min sida för att rösta på dem framgent.

Man kan inte ha Nazister och vettigt folk i ett och samma parti samtidigt.
Bollen ligger hos partiledningen.Jag uppmanar dem å det skarpaste att snarast göra det som behöver göras om de vill ha ett framtida existensberättigande.

Punkt.
Citera
2018-09-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Israel är den största frågan, så har det varit sedan Moses tid.
Känner du inte till Bibeln eller?
Huvudfrågan är dock, vilka är dom riktiga/ursprungliga Israeliterna.

Här har vi alltså en AfS:are som uttalar sig? Det här är alltså vad vi finner.

Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Träffsäker analys. Det förstår väl vem som helst att när Salvini och co. får höra talas om baggebo1 och hans framträdande position i den här tråden så inser Lega att det var ett misstag att låta partiföreträdare besöka valfinalen och lägger allt samarbete på is.

Som någon förutsåg, concerntrollandet och andra former av subversiva postningar slår alla rekord idag. Känns då bra att vara ute på fältet och kontrollera att våra valsedlar finns i stadens vallokaler.

babben var ett exempel, ett övertydligt exempel. Vad det säger oss är att sådana som babbebo1 och Klasse söker sig till AfS. Personen som övervägde AfS och i stället valde SD gjorde ett klokt val. Man kan inte ha idioter som vill få utlopp för sina infantila tankegångar i ett seriöst parti som vill utgöra en seriös opposition mot etablissemanget. Det är något Karlsson i SD faktiskt fattat.

Vad kommer att komma fram om AfS granskas av media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in