Citat:
Ursprungligen postat av
IPAD-SWE
Naturligtvis inte
Men betecknande för denna tråden är att så många svarar de tröttsamma trollen. Gör inte det. Pls.
Herregud. Titta tillbaka vad jag har skrivit historiskt. Verkar jag vara ett troll?
Jag har gått emot strömmen hela mitt liv. Röstade Det Nya Partiet 1998 och inte på SD av exakt samma skäl som jag nu tog tillbaka min röst från AFS. SD höll inte rågången mot nazisterna eller det extrema. På den tiden (1998) så stod det i SD:s partiprogram att alla uppehållstillstånd utfärdade efter 1975 skulle dras tillbaka. Och att utomeuropeiska adoptioner skulle förbjudas. Dessa två punkter tyckte jag 1998 var för extrema - jag ansåg att med de punkterna så har SD inte en chans. Mycket riktigt fick SD endast 0.37% i riksdagsvalet 1998.
När jag på Exilen (innan Flashback) förde fram mina synpunkter så var det exakt samma barnsliga
bemötande som många här lämnar.
Våren 2001 söndrade de mest extrema ut ur SD och bildade ND (Nationaldemokraterna). SD tog bort punkterna ovan. Jag röstade på SD 2001 (kyrkovalet) och sedan i samtliga val sedan dess. Sedan några år tillbaka har jag tyckt att SD blivit för mesiga och för trötta. Har vägt fram och tillbaka, men beslutade mig slutligen för AFS i förra veckan.
Men när jag såg filmen från Kungsan med heilande i publiken, att jag inte kunnat hitta något avståndstagande (har även försökt få svar från ASF via facebook) och er attityd här i tråden så inser jag att AFS står där SD stod innan 2001. De har inte en chans att bli ett stort parti om de inte håller rågången mot nazismen. Kanske att det går bra i detta val, men när media börjar visa dessa filmer kommer folk att dra öronen åt sig. Ni är säkert unga och tror att det inte spelar någon roll - men ni hamnar tyvärr i samma fack som ND-röstarna 2002 och 2006. Sedan poooof....borta.
Det är synd. Jag gillar AFS partiprogram bättre än SD:s. Jag gillar att företrädarna är intelligenta och att de inte backar. Men "någon jävla ordning skall det vara i ett parti".